شناسهٔ خبر: 55439394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ششمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجان برگزار می شود

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: ششمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان امسال به میزبانی جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

جعفری بااشاره به اینکه ششمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان امسال به میزبانی جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می شود، گفت: دانشجویان سراسر کشور می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند و گامی در راستای اعتلای فرهنگ عاشورایی بردارند.

او شعر عاشورایی، عکس عاشورایی و قطعات صوتی (مداحی، بازخوانی نوا‌ها و نوحه‌های قدیمی آذری و فارسی) با محوریت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان را محور‌های بخش عمومی سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان برشمرد و افزود: پیام نهضت عاشورا شامل امر به معروف و نهی از منکر، جهاد تبیین، نماز اول وقت و نقش عاشورا در دوران دفاع‌مقدس نیز بخش ویژه این سوگواره را تشکیل می‌دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان ادامه داد: علاقمندان تا پنجم مهرماه امسال فرصت دارند که آثار خود را از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۱۱۶۰۰۲۳۳۵ ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره دبیرخانه ۰۳۳۰۳۵۳۰۵-۰۲۴ و یا آدرس اینستاگرام @znuclop تماس حاصل کنند.

او با اشاره به شرایط لازم برای شرکت‌کنندگان در این سوگواره، افزود: علاقمندان برای ارسال اثر باید دانشجو بوده، یا حداکثر یک سال از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته باشد.

جعفری گفت: سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان یکی از پرمخاطب‌ترین رویداد‌های ملی دانشگاهی در کشور است که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان و با حمایت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و نیز بهره‌مندی از حمایت و همراهی ارزشمند حسینیه اعظم زنجان و برخی از ارگان‌ها و نهاد‌های فعال در حوزه فرهنگی و دینی در پنج دوره برگزار شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان افزود: در طی چهار دوره فعالیت این رویداد ملی، بالغ بر ۱۲ هزارو ۸۰۰ اثر دانشجویی در بخش‌های شعر، عکس، پادکست و کلیپ‌های تصویری، جمع‌آوری و مورد داوری قرار گرفته و آثار برگزیده نیز در قالب چهار جلد "کتاب"، سه مجموعه "مولتی‌مدیا" و چهار مجموعه "نمایشگاهی" در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جعفری گفت: در دوره پنجم این سوگواره ملی که در سال ۱۳۹۹ برگزار شد، ۳ هزار و ۱۸ اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال و در آیین اختتامیه این سوگواره ملی از مجموعه آثار منتخب شعر و نثر با عنوان خورشید ضمیران رونمایی شد.

نظر شما