شناسهٔ خبر: 55437912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه منتخب آثار کاریکاتور هنرمند فقید اردبیلی در اردبیل برپا شد

اردبیل - ایرنا - همزمان با سومین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر شهرام رضایی کارتونیست اردبیلی منتخبی از آثار کاریکاتور این هنرمند فقید در موزه شهرداری اردبیل افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از حوزه هنری اردبیل ، در این نمایشگاه ۳۰ اثر منتخب از آثار کاریکاتور شهرام رضایی با تلاش مکتب‌خانه یاغیشلار با مدیریت بهزاد جماعتی برپا شد.

امیر رجبی ، رئیس حوزه هنری استان اردبیل در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: برپایی چنین رویدادهایی در جهت ارج نهادن به مقام شامخ هنرمندان و تجلیل از جایگاه این عزیزان، ستودنی است و امیدوارم به زودی به همت حوزه هنری استان و انتشارات سوره مهر و با یاری دیگر ارگان‌های فرهنگی استان، شاهد چاپ و رونمایی کتاب آثار کاریکاتور مرحوم شهرام رضایی باشیم.

رضوان باقلاچی ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در این مراسم گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آمادگی خود را برای پاسداشت و نکوداشت هنرمندان اردبیلی و همچنین یاری رساندن به چاپ کتاب آثار شهرام رضایی اعلام می‌کند.

نمایشگاه منتخب آثار کاریکاتور هنرمند فقید اردبیلی در اردبیل برپا شد

در این مراسم از سردیس مرحوم دکتر شهرام رضایی پرده‌برداری شد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته در عمارت موزه شهرداری اردبیل در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

شهرام رضایی کاریکاتوریست معروف اردبیلی و یکی از چهره‌های برتر بین‌المللی این رشته هنری ۱۵ مرداد سال ۱۳۹۸ در جریان تصادف رانندگی در جاده مشگین‌شهر - اردبیل جان باخت.

رضایی متولد ۱۳۵۷ در اردبیل طراح، نقاش، کارتونیست و مدرس دانشگاه بود که بیش از ۱۶۰ جایزه ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان را در کارنامه خود داشت.

اسکار کاریکاتور از جشنواره آیدین دوغان، مقام نخست مسابقه بین‌المللی 'فکس برای صلح' ایتالیا، رتبه نخست مسابقه بین‌المللی قبرس در سال ۲۰۰۳، مقام نخست رقابت بین‌المللی سال ۲۰۰۶ سوریه، مقام نخست مسابقه بین‌المللی کشور آذربایجان در سال ۲۰۰۸ ، جایزه نخست و دریافت تندیس طلا از دست رئیس‌جمهوری قبرس در سال ۲۰۰۹ ، جایگاه نخست مسابقه بین‌المللی ایران در سال ۲۰۱۰ ، رتبه نخست مسابقه بین‌المللی دوسالانه پایداری ایران در سال ۲۰۱۱ ، جایزه ۵۰۰۰ دلاری مسابقه جهانی ایران در سال ۲۰۰۶ ، رتبه دوم مسابقه بین‌المللی نصرالدین (هوجا ۲۰۱۰) و جایگاه دوم مسابقه بین‌المللی اسکوپیه (مقدونیه ۲۰۰۲) بخش‌هایی از عناوین بین‌المللی این هنرمند اردبیلی است.

نظر شما