شناسهٔ خبر: 55437201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور:

قطار ویژه یوم‌العباس با ظرفیت ۳۰۰ نفر، عزاداران حسینی را در زنجان جابجا می‌کند

مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: شرکت رجا با راه‌اندازی قطار فوق‌العاده با ظرفیت ۳۰۰ مسافر، عزاداران مراسم یوم العباس (ع) را برای شرکت در اجتماع حسینیه اعظم زنجان جابجا می‌کند.

صاحب‌خبر -

منوچهر صفری گفت: راه‌اندازی این قطار که با هماهنگی و پیگیری راه آهن شمالغرب کشور انجام شده، برای تسهیل رفت و برگشت هموطنان به زنجان و حضور در مراسم عزاداری عظیم یوم العباس (ع) در حسینیه اعظم این شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس قطار تندروی پردیس شنبه ۱۵ مرداد ساعت ۰۵:۴۰ صبح از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت زنجان حرکت می‌کند و در ساعت ۲۰:۲۰ همان روز از ایستگاه زنجان به تهران بازمی‌گردد.

این مسوول با بیان اینکه مبلغ بلیت این قطار حدود ۸۷۰ هزار ریال است، ادامه داد: متقاضیان سفر با قطار فوق‌العاده زنجان برای تهیه بلیت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند علاوه بر مراجعه به سایت رجا به نشانی www.raja.ir و سایر مراکز فروش بلیت و اپلیکیشن‌ها، به صورت شبانه‌روزی با سامانه ارتباط با مشتریان این شرکت با شماره تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند.

به گفته علیرضا فیروفر، رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان، بعد از ۲ سال وقفه در برگزاری مراسم عزاداری زنجانی ها، امسال شاهد برگزاری مراسم یوم‌العباس در روز هشتم ماه محرم خواهند بود.

در این روز هزاران دلداده عاشق برای حضور و عرض ارادت به حسین بن علی و دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به این استان سفر می‌کنند.

گفتنی است راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیر‌های قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می‌دهد.

راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی‌کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است.

نظر شما