شناسهٔ خبر: 55433786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز:

عرضه دین به صورت جذاب، راهکار حفظ باورها و اعتقادات نسل امروز است

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز گفت: راهکار حفظ باورها و اعتقادات نسل امروز و جوانان و نوجوانان و نجات آن ها از بحران هویت و معنویت، این است که دین را به صورت جذاب و اثرگذار عرضه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام محمدرضا عسگری، رئیس بنیاد مهدویت استان البرز امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که مجتمع بین المللی مهدیون کرج برگزار شد، گفت: از خبرنگاران که طلایه داران اطلاع رسانی هستند، انتظار می رود با عمل به این رسالت، فرهنگ و موضوعات مهم اعتقادی و دینی را به مردم به ویژه نسل جدید انتقال دهند تا شناختی نسبت به اهل بیت (ع) و ارتباطی با آن ها صورت گیرد.

عرضه دین به صورت جذاب، راهکار حفظ باورها و اعتقادات نسل امروز است

وی ضمن قدردانی از خادمان مجتمع فرهنگی مهدیون که به صورت شبانه روزی در راستای ترویج معارف اهل بیت (ع) میان مردم به ویژه نسل تلاش می کنند، موضوع مهدویت و منجی و موعود را مسئله ای بین الادیانی دانست و افزود: همه ادیان در این زمینه برنامه ریزی دارند و فعالیت می کنند. در آثار مختلفی از جمله کتاب ها، نشریه ها، سایت ها و ... موضوع الهیات و آخرالزمان مطرح شده است.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به اینکه بخشی از تصمیم گیری های عالم مبتنی بر مباحث آخرالزمانی است، عنوان کرد: تلاش دشمن بر آن است که به گونه ای به موضوع منجی و موعود بپردازند که به نفع جامعه غرب باشد؛ در واقع هدف آن ها تخریب تفکر منجی و موعود در آخرالزمان است و این مباحث را آن گونه تعریف می کنند که دلشان می خواهد.

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه در جامعه غربی، بیش از 50 رمان در خصوص مهدویت نوشته شده که در واقع قصد تخریب این موضوع را دارد، تأکید کرد: طرفداران جبهه باطل به صورت شبانه روزی برای تخریب تفکر و باورهای طرفداران حق تلاش می کنند بنابراین ضرورت دارد ما به صورت جدی به این حوزه ورود کنیم که لازمه این امر، عرضه مباحث اعتقادی به ویژه مهدویت و آموزه انتظار در قالب هنر است.

وی با اشاره به نقش هنر در ارائه مباحث اعتقادی بیان کرد: سرود سلام فرمانده مورد استقبال همه با هر تفکر و جریانی قرار گرفت که این موضوع نشان دهنده ظرفیت های بالای جریان مهدویت است. تلاش مجموعه مهدیون بر آن است که مسئله آموزه انتظار و مهدویت را که پیام کربلاست، به همگان ارائه کند. قصد داریم از خیمه امام حسین (ع) به حکومت حضرت ولیعصر (عج) متصل شویم.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به اینکه دو هزار حدیث در خصوص مهدویت وجود دارد و با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر خم، برای مهدی که هنوز به دنیا نیامده بود، از مردم بیعت گرفت، خاطرنشان کرد: موضوع مهدویت در اسلام مشترک است و همه به منجی اعتقاد دارند اما در مصادیق اختلافاتی وجود دارد. باید محوری حول امام زمان (عج) ایجاد، چنددستگی ها و اختلافات کنار گذاشته شده و در کنار هم در این زمینه کار شود.

حجت الاسلام عسگری هنر را یکی از ابزارهای موجود در این زمینه دانست و مطرح کرد: برپایی نمایشگاه هنری مفهومی والشمس و به تصویر کشیدن مباحث مربوط به ظهور و غیبت در آن در استان اصفهان یکی از نمونه های بهره گیری از ابزار هنر است. مجتمع فرهنگی مهدیون نیز تلاش می کند آموزه های مختلف کربلا را به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: امسال محور اساسی بزرگترین نمایشگاه تجسمی و معرفتی عاشورا و مهدویت ایران در کربلا، به تصویر کشیدن میراث انبیا در بحث مهدویت و نیز مشترکات انبیا و امام زمان (عج) و پیوند عاشورا و انتظار است. شباهت های عمیقی میان این دو موضوع وجود دارد که ما باید با استفاده از آثار مختلف و منابع مشخص، نقطه اتصال را پیدا و تقویت کنیم.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به اینکه این نمایشگاه می تواند رویداد قابل توجهی برای استان البرز باشد، بیان کرد: جذابیت ها و تنوع هایی که در رسانه و فضای مجازی وجود دارد، ما را بر آن می دارد که سرعت خود را افزایش دهیم؛ هنر می تواند در خدمت دین باشد و تأثیرگذاری موضوعات دینی در قالب تصویر و هنر بیشتر است.

حجت الاسلام عسگری مطرح کرد: اگر بتوانیم با استفاده از آثار هنری، تلنگر و تغییری را در نوع نگاه به دین ایجاد کنیم، قطعا موفق خواهیم شد اما به شرطی که آثار تولید شده غنی، زیبا و جذاب باشد. یکی از اقداماتی که می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد و ما نیز آن را انجام می دهیم، تبلیغ چهره به چهره است، یعنی یک مربی که کار تربیتی کرده و می تواند با نسل امروز ارتباط گیرد، معارف دین را به صورت چهره به چهره به جوانان و نوجوانان ارائه دهد.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به اینکه میلیاردها تومان بودجه در این استان صرف اموری می شود که هیچ خروجی و تاثیرگذاری ندارد، بیان کرد: راهکار حفظ باورها و اعتقادات نسل امروز و جوانان و نوجوانان و نجات آن ها از بحران هویت و معنویت، این است که دین را به صورت جذاب و اثرگذار عرضه کنیم و هنر را چاشنی کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ص

نظر شما