شناسهٔ خبر: 55416654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت: فرزندآوری تکلیف شرعی است

کمال حیدری معاون وزیر بهداشت با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بیان کرد: جمعیت و فرزندآوری به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی برای ما و یک بحث بسیار مهم برای کشور است چراکه خواب‌های پلیدی در این امر برای کشور دیده شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دلیل مقابله و مبارزه ۲ سال ونیم با کووید۱۹، بسیاری از برنامه‌ها در امر بهداشت کمرنگ و سبب ایجاد فاصله ما با مردم شد به همین منظور بهداشت خانواده دوباره پررنگ می‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت، کمال حیدری عصر دوشنبه در کارگروه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور از مدیران سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواست تا با انرژی و برنامه‌های جدید و کاربردی و برنامه‌ریزی دقیق بار دیگر بخش بهداشت را به جایگاه گذشته خود برگردانند.

وی کمبود نیروی انسانی و برخی امکانات را از موانع بر سر راه اعتلای بهداشت خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: باید بخش خصوصی را در امر بهداشت بکار بگیریم و بهداشت خانواده باید دوباره پررنگ شود زیرا نیاز است بسیاری از روش‌ها در بحث آموزش مخاطب، مراقبت‌ها و مداخلات بازنگری شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در بحث جوانان و نوجوانان باید اهتمام بیشتری به خرج بدهیم، تصریح کرد: بهترین عمر یک جوان در مدرسه در اختیار ما هست و رویکرد آموزش و پرورش هم در جهت همکاری در این زمینه است.

حیدری از مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های سراسر کشور خواست تا اقدامات ویژه‌ای در بخش سالمندی صورت دهند چرا که باید سالمند سالم را به جامعه تحویل داد.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بیان کرد: جمعیت و فرزندآوری به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی برای ما و یک بحث بسیار مهم برای کشور است چراکه خواب‌های پلیدی در این امر برای کشور دیده شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین از مدیران سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواست همه تلاش‌های خود در امر جمعیت و فرزندآوری را به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی، بکار گیرند.

باید با حفظ دستاوردهای گذشته مشکلات حوزه سلامت را حل کنیم
معاون اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: باید بتوانیم ضمن حفظ دستاوردهای گذشته مشکلات حوزه سلامت را حل کنیم.

غلامحسین صادقیان اظهار داشت: امروز اگر نظام جمهوری اسلامی به دستاوردهای خود در حوزه سلامت در سطح بین المللی افتخار می‌کند به دلیل استقرار نظام شبکه بوده است که این نظام شبکه به مباحث مختلف وارد و نقش آفرینی داشته و دارد.

وی با بیان اینکه کاهش مرگ مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال حاصل خدمات نظام شبکه و تلاش همکاران ما در این حوزه است، افزود: ما باید بتوانیم ضمن حفظ دستاوردهای گذشته مشکلات حوزه سلامت را حل کنیم.

صادقیان بر تقویت نظام در سه بعد زیرساختی، اصلاح بسته‌های خدمتی و تقویت نیروی انسانی تاکید کرد و با اشاره به ضرورت اصلاح بسته‌های خدمتی، گفت: با توجه به معضلاتی که الان جامعه سلامت ما درگیر است باید این بسته، بازنگری و پاسخگوی معضلات حوزه سلامت باشد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما