شناسهٔ خبر: 55408973 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از فراخوان یک همایش تئاتری تا ساخت فیلمی درباره شهید مدافع علم

ندا آل سید طیب

فراخوان همایش ملی «تئاتر برای نوجوانان» بزودی منتشر می‌شود، فیلم کوتاه «همه زندگی من» در مرحله صداگذاری، راه‌اندازی پاتوق مستند و ساخت فیلمی درباره شهید مدافع علم و...از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

صاحب‌خبر -

همایش «ملی تئاتر برای نوجوانان» با تاکید بر لزوم تشویق به تولید تئاتر حرفه‌ای برای مخاطب نوجوان توسط دفتر  پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات در نظر دارد تا با توجه به آمار پایین تولید آثار در حوزه تئاتر نوجوان و ضرورت پرداختن به اینگونه آثار نمایشی «همایش ملی تئاتر برای نوجوانان» را در آبان ماه سال جاری برگزار کند.
«همایش ملی تئاتر برای نوجوانان» با ۱۰ رویکرد محوری به منظور سیاست‌گذاری و ترغیب متخصصان، دانشگاهیان و جامعه حرفه‌ای تئاتر به تولید آثار ویژه نوجوان برگزار می‌شود.
فراخوان «همایش ملی تئاتر نوجوان» به زودی منتشر خواهد شد.

«همه زندگی من» در مرحله تدوین و صداگذاری/ تحریم‌ دارویی گاهی جان یک کودک را می‌گیرد!

فیلم کوتاه «همه زندگی من» به نویسندگی مونا جعفری سلیم و سیدمحمدصادق سیادت و کارگردانی سیدمحمدصادق سیادت، تهیه کنندگی مونا جعفری سلیم با پایان فیلمبرداری، در مرحله تدوین و صداگذاری قرار گرفت.

این فیلم در ژانر اجتماعی تولید شده و روایت کننده داستان کودک مبتلا به سندروم داون و بیماری قلبی است که بر اثر تحریم‌ها، امکان بدست آوردن دارو را ندارد و جان خود را از دست می‌دهد.
پیام صادق اوغلی، محمد کرمی، فرزاد احدی، شهربانو مبرز، ماریا زینالی، فاطمه قلی بیگلو، هانا رحمانی، حسنا فتحی بازیگران این اثر هنری می‌باشند.
از دیگر عوامل فیلم کوتاه «همه زندگی من» می‌توان به مجری طرح: نیما جعفری سلیم، مدیر تصویربرداری و تدوین: سیدرضا امیری نائینی، مشاور تدوین: هایده صفیاری؛ مدیر صدابرداری: عرفان رضایی، طراح لباس: مونا جعفری سلیم، طراح گریم: فرزانه جدید؛ آهنگساز: فرهاد کیانی؛ مدیر تولید: خشایار ترکمانی؛ دستیار کارگردان: زهرا جوانمرد؛ برنامه ریز: مریم جان محمدی؛ دستیاران تولید: محمدحسین الفت، کمیل جمالی گشتی؛ مدیر تدارکات: امیرعباس باقری؛ مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصالح سیادت؛ عکاس: سمیه شوقیان؛ عکاس پشت صحنه: عبد نیک سیرت؛ دستیار گریم: پوریا جدید؛ دستیار تصویر: امیرحسین خوب سرشت؛ دستیاران تدارکات و حمل و نقل: علی زهره وند، مهدی حلاجی؛ طراح پوستر: ویدا سبزعلی؛ پشتیبانی فنی: محسن مصائبی اشاره کرد.

سازمان سینمایی سوره «پاتوق مستند» راه انداخت

اولین برنامه «پاتوق مستند» که توسط سازمان سینمایی سوره راه‌اندازی شده است، به اکران و نقدوبررسی مستند «زمزمه‌های گمشده در دوردست» اختصاص می‌یابد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، «پاتوق مستند» عنوان جدیدترین برنامه‌ای‌ست که به همت مرکز مستند و تلویزیونی سوره در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند، راه‌اندازی شده است و به نمایش و نقدوبررسی مستندهای روز ایران و جهان می‌پردازد. 

اولین جلسه «پاتوق مستند» با عنوان «مهاجرت؛ از رویا تا رنج»، به نمایش و نقدوبررسی مستند «زمزمه‌های گمشده در دوردست» به کارگردانی منصور فروزش اختصاص دارد. 

این برنامه با اجرای محمد دلاوری و با حضور میثم مهدیار پژوهشگر و استاد دانشگاه، منصور فروزش کارگردان و سیدمهدی دزفولی تهیه‌کننده روز چهارشنبه ۱۲ مردادماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن شهر هنر سینما آزادی برگزار می‌شود. 

مستند ۶۰ دقیقه‌ای «زمزمه‌های گمشده در دوردست» که محصول سال ۱۴۰۰ است، پیش از این در بخش جنبی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» و بخش مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشته است. 

این مستند همچنین در بازار بین‌المللی فیلم «کَن» که همزمان با هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کَن» برگزار شد، حضور داشت. 

در خلاصه داستان این مستند آمده است: گروهی از پناهجویان ایرانی و افغان در شهر کوچکی در صربستان زندگی می‌کنند. آن‌ها برای زندگی بهتر می‌خواهند از مرزهای اروپا عبور کنند. این پناهجویان از آینده‌ای که برای خود متصور هستند، صحبت می‌کنند.

عوامل این پروژه عبارتند از کارگردان: منصور فروزش، پژوهشگران: فرانک غلامپور و منصور فروزش، تصویربردار: منصور فروزش، صدابردار: ویلاد مورفی، صداگذار: احسان قایضی، تدوینگر: امین فروزش، آهنگساز: سروش کمالیان، مدیرتولید: فرانک غلامپور، تهیه‌کننده: منصور فروزش و سیدمهدی دزفولی و محصول: میج پیکچرز و مرکز مستند و تلویزیونی سوره.

فیلم داستانی «شیب» به کارگردانی حمیدرضا کردسیچانی با موضوع زندگی یک شهید مدافع علم ساخته شد.

 این فیلم داستانی به انتخاب مسیر در زندگی آدم‌ها می‌پردازد؛ اینکه در انتخاب مسیر سربالایی یا سرپایینی چگونه عمل می‌کنیم و سهم دیگران در این خصوص چیست؟

محور اصلی قصه یکی از نخبگان علمی به نام دکتر اردوان است که با توجه به نوع تفکرش مبنی بر پذیرش علم و ایده‌هایش در خارج از کشور برای رسیدن به اهداف و آرزوهای دیرینه خود، درست زمانی که همه شرایط برای مهاجرتش فراهم می‌شود، تصمیم می‌گیرد که...

به گفته کردسیچانی این قصه انتخاب بزرگانی است که مشقت می‌خرند بر جان برای آسایش دیگران؛ آنها که مرارت بالا رفتن از سربالایی زندگی را به عقیده و ایده به جان می‌خرند تا دیگران بدون صرف وقت و هزینه، خود را در سرازیری اسایش و آرامش زندگی بیابند.

او متولد ۶۷ و دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش است که پیش از این دو فیلم داستانی «ساعت تلخ شنی» و «انفرادی به وسعت یک دنیا» را ساخته است.

عوامل این فیلم داستانی عبارتند از نویسنده و کارگردان: حمیدرضا کردسیچانی، تهیه کنندگان: راحله خالدی، سید علی حسینی، بازیگران: مهران هادی، سیدعلی حسینی، ملیکا صفیان، باران هاشمی، بهنام ترابی، دانیال سلطانی، بهروز سررشته دار زاده، کوروش کریمی، پرهام نصر، مدیر تصویربرداری: یاسر زمانی، مدیر صدا برداری: علی حجازی، مدیر تولید: فتح الله جهان بخشی، طراح صحنه و لباس: حمیدرضا کردسیچانی، تدوین و اصلاح رنگ: مهدی دهقان، طراحی و ترکیب صدا: الهام عبدالله زاده، دستیار اول کارگردان: پرستو خواجه پور، طراح گریم: نفیسه علیزاده، منشی صحنه: نگار رضایی، دستیار دوم کارگردان: حسین مرادی، عکاس: شایان سلطانی، جانشین تولید: فرزاد سررشته دارزاده، دستیار تولید: حسین جهان بخشی، فیلمبرداری پشت صحنه: نازنین جمالی، سینه موبیل: محمد نبوی، مدیر تداکارت: ابراهیم محمدی، مجری طرح: انجمن سینما جوانان خمینی شهر.

جدیدترین خبر از ایرانشهر 

با اعلام حمید نیلی، مدیر مجموعه‌ی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر، این تماشاخانه از پاییز امسال فقط میزبان تولیدات تازه‌ی گروه‌های تئاتری خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه‌ی ایران‌شهر؛ حمید نیلی مدیر این مجموعه، درباره سیاست‌های اجرایی و وضعیت اجراهای این مجموعه گفت: ضمن پایبندی به تعهدات اجرایی مدیریت قبلی مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۱، اولویت این تماشاخانه میزبانی از تولیدات تازه‌ی گروه‌های تئاتری است. 
وی یادآور شد: با توجه به درخواست‌های متعدد گروه‌های تئاتری برای اجرا در هفته‌های اخیر، به‌زودی شرایط اجرا در سال ۱۴۰۲ از سوی شورای سیاست‌گذاری مجموعه اعلام می‌شود.

انتهای پیام 

نظر شما