شناسهٔ خبر: 55396061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

يکصد و پنجاه و هشتمين روز جنگ اوکراين

موافقت حزب سبز آلمان با فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای

همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره کمبود گاز، حزب سبز آلمان با فعالیت یک یا دو نیروگاه برق هسته‌ای موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

موافقت حزب سبز آلمان با فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خبرگزاري آسوشيتد پرس، همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره کمبود گاز در آلمان، حزب سبز آلمان با فعالیت یک یا دو نیروگاه برق هسته‌ای موافقت کرد.

 

در حال به روزرساني...

 

 

 

استفاده اوکراین از مین‌های ضد نفر در دونتسک
اوکراین از مین‌های ضد نفر در دونتسک استفاده می‌کند.
خبرنگار شبکه آر تی در گزارشی اعلام کرد «ما بار دیگر عصر وحشتناکی را در اینجا، یعنی دونتسک، تجربه کردیم. اوکراین به گلوله باران مناطق مسکونی دونتسک ادامه می‌دهد. تا ساعت ۱۱ شنبه شب شاهد انفجار‌های مهیبی در دونتسک بودیم. اوکراین در چند روز اخیر تاکتیک خود را تغییر داده است و اقدام به ریختن مین‌های «پروانه ای» در سطح شهر کرده است. اجازه دهید برای افرادی که با این نوع جنگ افزار آشنا نیستند کمی توضیح دهم. این جنگ افزار‌ها راکت‌های خوشه‌ای کالیبر بالا حاوی مین هستند که در سطح مناطق مسکونی پخش می‌شوند. این مواد منفجره که شبیه به پروانه هستند معمولا ضد کشور دشمن استفاده می‌شوند، اما اکنون این مواد منفجره در سطح مناطق مسکونی پخش شده اند. این مواد منفجره زمانی که روی زمین هستند معمولا دیده نمی‌شوند. از این سلاح‌ها برای هدف قرار دادن پیاده نظام دشمن استفاده می‌شود، اما در این مورد از آن‌ها برای هدف قرار دادن شهروندان دونباس استفاده شده است. مقامات محلی به همه شهروندان هشدار داده اند هوشیار باشند و هر چیزی که نزدیک خانه‌های خود پیدا می‌کنند، گزارش کنند. افزون بر این، مقامات از شهروندان دونباس خواسته اند مناطقی را که در کنترل نیرو‌های اوکراینی هستند ترک کنند، زیرا تضمینی برای ارائه خدمات اولیه زندگی در این مناطق وجود ندارد.»

<div id="video-display-embed-code_8339136"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3528231/8339136?width=600&height=350"></script></div>



خوشحالی گوترش از صادرات غله اوکراین
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز از صدور اولین محموله صادراتی غله اوکراین استقبال کرد.
به گزارش رویترز، این کشتی قرار است بار غله خود را از بندر اودسا به لبنان ببرد.
گوترش در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد این آغاز صادراتی پر امتداد باشد.

 

کرملین از سرگیری صادرات غلات را «بسیار مثبت» خواند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، روسیه روز دوشنبه خروج اولین کشتی حامل غلات را از اوکراین طبق مفاد توافق نامه منعقد شده در استانبول برای ازسرگیری صادرات از کی یف، اقدامی «بسیار مثبت» خواند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «خروج این کشتی از بندر اودسا (در جنوب اوکراین) بسیار مثبت و فرصت خوبی برای سنجش اثربخشی توافق استانبول است.»

 

نخستین محموله غلات اوکراین بندر اودسا را ترک کرد
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد اولین محموله غلات اوکراینی مطابق با مفاد توافقنامه امضا شده با روسیه در استانبول، ساعت ۰۵:۳۰ (به وقت گرینویچ) روز دوشنبه بندر اودسا را ترک کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتی باری رازونی با پرچم سیرالئون و مملو از ذرت، بندر اودسا را به مقصد لبنان ترک کرد.
این وزارتخانه افزود کاروان‌های دیگر با رعایت کریدور (دریایی) و تشریفات توافق شده، اولین حرکت را دنبال خواهند کرد.
قراردادی که در ۲۲ ژوئیه در استانبول امضا شد، با هدف از سرگیری صادرات اوکراین و جلوگیری از وخامت بحران جهانی غذا است که باعث افزایش قیمت‌ها در برخی از فقیرترین کشور‌های جهان شده، است.
به گزارش پایگاه اینترنتی مارین ترافیک Marine Traffic، که حرکت کشتی‌ها را ردیابی می‌کند، رازونی ساعت ۰۵:۰۰ روز دوشنبه به وقت گرینویچ هنوز در بندر اودسا لنگر انداخته بود.
رازونی که در سال ۱۹۹۶ ساخته شده و ۱۸۶ متر طول و ۲۵ متر عرض دارد، ظرفیت حمل ۳۰۰۰۰ تن کالا را دارد.
مرکز هماهنگی مشترک که مسئولیت کنترل صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه را بر عهده دارد، بر اساس توافقنامه روز چهارشنبه در استانبول افتتاح شد.
در این سازمان نمایندگان دو کشور متخاصم و همچنین ترکیه و سازمان ملل حضور دارند.
کار این مرکز ثبت کشتی‌های تجاری و نظارت بر تردد آن‌ها از طریق اینترنت و ماهواره است. مرکز هماهنگی مشترک امکان بازرسی از کشتی‌ها را در زمان بارگیری در بنادر اوکراین و پس از ورود به بنادر ترکیه فراهم می‌کند.

 

خروج نخستین محموله غلات اوکراین از بندر اودسا
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نخستین محموله غلات اوکراین بامداد امروز، دوشنبه بندر اودسا را ترک کرد.

<div id="video-display-embed-code_8337306"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3528231/8337306?width=600&height=350"></script></div>

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد کشتی رازونی با پرچم سیرالئون و حامل ذرت بامداد امروز بندر اودسا را به مقصد لبنان ترک کرد. این وزارتخانه افزود محموله‌های دیگری هم این کریدور دریایی ایجاد شده را طی خواهند کرد.

 

کشته شدن یک پیمانکار غلات در اوکراین در حمله نیرو‌های روسیه به میکولاییف
پیمانکار غلات اوکراینی و همسرش در جریان بمباران شهر میکولاییف واقع در جنوب اوکراین کشته شدند. یک مشاور رییس جمهور اوکراین، این حمله را برنامه ریزی شده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، اولکسی واداتورسکی ۷۴ ساله، مالک شرکت نیبولون (Niboulon) اصلی‌ترین شرکت غلات در اوکراین، و همسرش در زمان حمله در منزل خود به سر می‌بردند.

میخاییلو پودولیاک، یکی از مشاوران رییس جمهور اوکراین در کانال تلگرام خود نوشت این حمله اتفاقی نبود بلکه یک قتل از پیش برنامه ریزی شده بود. اینکه موشک روسی به اتاقی که آن‌ها در آن بودند اصابت کرده است، هیچ شکی باقی نمی‌گذارد. واداتورسکی یکی از مهمترین پیمانکاران حوزه غلات در کشور بود. او یک شخصیت کلیدی در منطقه و یک کارفرمای شناخته شده بود.

اولکسی واداتورسکی، میلیونری که از او به عنوان قهرمان اوکراین یاد می‌شود، بیست و چهارمین فرد ثروتمند دنیا در فهرست مجله فوربس در سال ۲۰۲۱ میلادی بود. تا پیش از جنگ، شرکت او به ۷۰ کشور جهان غلات صادر می‌کرد.

 

نگرانی‌های آلمان از کمبود سوخت و برخی مخالفت‌ها با تعطیلی نیروگاه‌های برق هسته‌ای
همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره کمبود گاز در آلمان، بحث مخالفت با تعطیلی سه نیروگاه برق هسته‌ای داغ شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، نگرانی فزاینده در مورد تأثیر قطعی احتمالی صادرات گاز روسیه در آلمان به بحث درباره اینکه سه نیروگاه هسته‌ای این کشور طبق برنامه ریزی قبلی در پایان سال جاری تعطیل شود یا نه، دامن زده است.

پس از آنکه وزارت اقتصاد در اواسط ژوئیه اعلام کرد آزمایشی جدید برای امنیت منابع برق انجام داد به نظر می‌رسد راه برای تمدید زمان تعطیلی این نیروگاه‌ها باز شده است.

روسیه در بحبوحه تنش‌ها بر سر جنگ اوکراین عرضه گاز طبیعی از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به آلمان را ۲۰ درصد کاهش داده است. مسکو مسائل فنی را عامل کاهش عرضه گاز اعلام کرده، اما آلمان می‌گوید این اظهارات بهانه‌ای برای یک بازی سیاسی است. این نگرانی وجود دارد که روسیه بخواهد عرضه گاز به آلمان را بطور کامل قطع کند.

احزاب مخالف در آلمان خواستار به تعویق افتادن زمان تعطیلی این نیروگاه‌های برق هستند. 

حزب سبز آلمان در روز‌های اخیر تلویحا با اجازه فعالیت یک یا دو نیروگاه برق هسته‌ای برای کوتاه مدت در شرایطی که کشور با کمبود سوخت مواجه شود، موافقت کرده است.

سخنگوی دولت آلمان هم هفته گذشته اعلام کرد که برای تصمیم گیری منتظر نتیجه آزمایش " استرس تست" که قرار است بزودی انجام شود، هستند.

نظر شما