شناسهٔ خبر: 55391566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مفروش کردن صحن آستان مقدس عباسی با فرش قرمز به مناسبت محرم

کارکنان بخش نظارت آستان مقدس حضرت عباس(ع)، به مفروش کردن صحن مطهر حرم اباالفضل العباس(ع) با فرش قرمز به مساحت ۱۰ هزار متر مربع اقدام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، «سید زین العابدین القریشی» معاون رئیس بخش نظارت از آستان مقدس عباسی گفت: این بخش در چارچوب کارهایی که برای استقبال از عزای عاشورایی و زائران و موکب های حسینی انجام می دهد، به مفروش کردن صحن عباسی با فرش قرمز اقدام کرده است. مفروش کردن صحن مطهر هرساله در این روزها انجام می شود.

 

القریشی افزود: به منظور حفظ ویژگی ماه محرم الحرام و نشان دادن حزن و اندوه و متناسب با فضای عزاداری داخل حرم مطهر، ما از آغاز این ماه به منظور تسهیل در تردد زائران و موکب های عزاداری در داخل حرم در این مدت به مفروش کردن حرم مطهر اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به تعداد کم زائران در شب، ما بسته بندی و شستشوی فرش ها و مفروش کردن حرم مطهر را در شب انجام دادیم و مساحت گسترده ای را با فرش قرمز مفروش کردیم.

 

القریشی گفت: کار مفروش کردن شامل صحن مطهر، رودی های منتهی به صحن، ورودی های اصلی بوده است. ما فروش ها را با چسب مخصوص به منظور جلوگیری حرکت نکردن آن چسباندیم.

 

بخش صحن شریف ماموریت ها و وظایف فراوانی را در طول شبانه روز برعهده دارند. این کارها  در طول مراسم های میلیونی دهه محرم و اربعین برای سازماندهی تردد موکب ها و زائران و تسهیل در حرکت شان انجام می شود.

پایان پیام/44

نظر شما