شناسهٔ خبر: 55389509 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تهیه انواع لوازم کودک و نوزاد

یکی از بهترین اتفاقات ممکن برای یک خانواده، ورود عضوی کوچک و دوست داشتنی به آن است. کودکان به ارمغان آورنده شادی و نشاط به یک خانواده هستند. البته تا زمانی که کودک شما در رفاه رشد کند و از سلامت کامل برخوردار باشد.

صاحب‌خبر -

کودکان برای رشد بهتر و مناسب، همچنین برای سالم ماندن نیاز دارند تا در محیطی رشد کنند که برای آن‌ها مناسب باشد. خوشبختانه طراحان، امروزه برای دوره‌های سنی مختلف و با توجه به وضعیت فیزیکی و رشد کودکان، لوازم کودک و نوزاد بسیار کارآمدی را طراحی می‌نمایند. استفاده از هر کدام از این لوازم به رشد بهتر و اصولی‌تر نوزاد شما منجر می‌شود. برخی از والدین به علت عدم آشنایی با این لوازم، تصور می‌کنند که خرید آن‌ها بی‌فایده و هدر دادن پول به حساب می‌آید. در حالی‌که این لوازم علاوه بر کودکان و نوزادان، راحتی را به والدین نیز هدیه می‌دهند و کار آن‌ها را در مراقبت از فرزند خود، آسان می‌کنند. در واقع هر کدام از این لوازم به نوعی باعث آسایش یک خانواده می‌شوند. نیونی‌نی یکی از بهترین سایت ها برای تهیه‌ی لوازم کودک است. در ادامه مقاله با بهترین لوازم کودک و نوزاد نظیر کالسکه، اسباب بازی کریر، تخت کنار مادر، صندلی غذا، تاب برقی، روروئک، جامپر، واکر و مزایای آن‌ها آشنا خواهید شد.

کالسکه در نیونی‌نی

کالسکه؛ بهترین برند را داشته باشید

یکی از بزرگ‌ترین معضلات داشتن نوزاد در خانه، مربوط به زمانی می‌شود که والدین قصد بیرون رفتن دارند. بدون شک تنها گذاشتن یک نوزاد در خانه از گزینه‌ها خارج است و بیرون بردن نوزاد یک گزینه حتمی است؛ اما چگونه؟ فرض کنید که قصد خرید دارید؛ اما با وجود نوزاد در آغوش‌تان نمی‌توانید به خوبی به فعالیت بپردازید. همچنین بغل کردن برای مدت طولانی می‌تواند خسته‌کننده باشد. داشتن یک کالسکه در چنین شرایطی، بهترین اتفاق ممکن است. شما می‌توانید با گذاشتن نوزادتان در کالسکه به راحتی او را با خود جابه‌جا کنید و در عین حال، آزاد باشید تا به فعالیت‌های خود نیز برسید. همچنین با وجود سایه‌بان و وجود بالش و پتو، نوزاد شما به‌هیچ عنوان در این فرآیند اذیت نخواهد شد و از گرما یا سرمای هوا در امان خواهد بود. کالسکه‌ها معمولاً فضایی برای قرار دادن وسایل کودک دارند و این باعث می‌شود که شما از وظیفه حمل کیف لوازم کودک نیز راحت باشید. تنها کاری که باید انجام دهید؛ گرفتن دسته‌های کالسکه و هل دادن آن است. در حالی که آزاد هستید به فعالیت‌های خود بپردازید بدون اینکه از بابت راحتی کودک عزیز خود، نگران باشید.

کریر

کریر نیز می‌تواند نقش یک کالسکه را برای شما ایفا کند. البته با این تفاوت که کریر چرخ ندارد و برای حمل آن باید آن را به دست بگیرید. به همین خاطر، فضای کم‌تری را اشغال می‌کند. اگر قصد رفتن به مکانی تقرییا شلوغ را دارید که کالسکه ممکن است در آن از نظر فضای کافی برای جابه‌جایی، دردسر آفرین باشد؛ کریر می‌تواند انتخاب بهتری محسوب شود. کریرها نیز معمولا دارای سایه‌بان هستند و ساختاری مناسب برای راحتی نوزاد دارند. همچنین با استفاده از چندین وسیله جانبی ساده، یک کریر می‌تواند به صندلی کودک ماشین تبدیل شود.

اسباب بازی در نیونی‌نی

اسباب بازی؛ از 7 ماهه تا 3 ساله

اسباب بازی‌ها یکی از مهم‌ترین لوازم کودک و نوزاد هستند. شاید تصور کنید که تنها فایده اسباب بازی‌ها این است که کودک شما را در خانه و کالسکه، سرگرم نگه می‌دارند؛ اما اسباب بازی‌ها از جهت فراهم ساختن زمینه رشد نیز بسیار مهم و نقش آفرین هستند. واقعیت این است که کودکان و نوزادان، جهان اطراف خود را با استفاده از اسباب بازی‌ها می‌شناسند. اسباب بازی‌ کودک به رشد فکری، هوشی و جسمانی آنها کمک می‌کنند و همچنین، باعث شادی و خوشحالی آنها می‌شوند.

تخت کنار مادر

یکی از احتیاجات هر خانه دارای نوزاد، یک تخت کنار مادر است. شیر دادن به کودکان مسئله بسیار مهمی است که توسط مادران آن‌ها انجام می‌شود. البته در صورت استفاده از شیر خشک این مسئله می‌تواند توسط پدر یا دیگر اعضا نیز صورت پذیرد. همان‌طور که می‌دانید نیاز کودکان به شیر مادر، زمان نمی‌شناسد و ممکن است که در هر ساعت از شبانه روز کودکان به آن نیاز پیدا کنند. بنابراین وجود یک تخت کنار مادر برای کودکان لازم است؛ تختی که از یک طول دارای نرده نیست و مستقیماً به تخت مادر متصل می‌شود. چنین تختی نیاز به جابه‌جایی زیاد مادر برای شیر دادن را از بین برده و باعث راحتی هر چه بیشتر مادر و کودک می‌شود.

صندلی غذا

غذا دادن به کودکان یکی از سخت‌ترین بخش‌های فرآیند بچه‌داری است. این واقعیت که اکثر کودکان از غذا خوردن فراری هستند؛ باعث می‌شود که والدین از تکنیک‌ها و لوازم مختلفی برای ترغیب آن‌ها به غذا خوردن استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین لوازمی که باعث آسان‌تر شدن این فرآیند می‌شود؛ صندلی غذا است. صندلی غذا با قابلیت تنظیم پشتی و همچنین بلندی، باعث می‌شود که کودک همراه دیگر اعضای خانواده سر میز غذا حاضر شود و این مسئله باعث ترغیب او به غذا خوردن شود. همچنین با نشستن در صندلی غذا، دیگر راه فراری از غذا خوردن وجود ندارد.

تاب برقی

تاب برقی وسیله‌ای است که ممکن است آن را با نام گهواره برقی نیز بشناسید. وسیله‌ای که به تسهیل فرآیند خواباندن کودکان کمک می‌کند. نشستن کنار گهواره، دقایق یا حتی ساعت‌ها تکان دادن آن، خواندن لالایی و... همه لازمه‌های فرآیند وقت‌گیر خواباندن نوزادان هستند. تاب برقی همانند کالسکه، وسیله‌ای است که می‌تواند برای والدین وقت، انرژی و راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد. چرا که این وسیله می‌تواند با تکان دادن منظم کودک و حتی پخش آهنگ برای او، فرآیند خواباندن را انجام دهد. خوب است بدانید که این وسیله، دارای قابلیت تنظیم حرکت در جهات مختلف است و می‌توانید طبق سلیقه و عادت نوزادتان، آن را تنظیم کنید.

جامپر

در حالی که جامپرها فواید بسیاری دارند؛ والدین آن‌ها را به‌عنوان یک اسباب بازی بزرگ برای کودکان خود می‌بینند. گرچه خوشحال بودن کودک، خود دلیلی کافی برای فوق العاده بودن و خریدنی بودن این وسیله است؛ اما جالب است از فواید و مزایای یک جامپر برای کودک خود، آگاه شوید. قرار دادن روزانه کودک در جامپر برای مدتی، باعث تقویت عضلات و افزایش مهارت‌های ذهنی و جسمانی او می‌شود. همچنین با خسته شدن و تخلیه انرژی، جامپر باعث خوابیدن راحت‌تر و عمیق‌تر کودکان می‌شود.

روروئک

تا به حال از وسیله‌هایی نظیر کالسکه صحبت کردیم. وسیله‌هایی که بیشتر برای نوزادان طراحی شده‌اند. اما حال نوبت به زمانی می‌رسد که نوزاد کمی بزرگ‌تر شده و می‌خواهد راه برود. ۱۲ تا ۱۷ ماهگی مدت زمان راه افتادن یک کودک هستند که در آن، کودکان بسیار ذوق و شوق راه رفتن را دارند. پیش از به راه افتادن و حتی تاتی کردن، کودکان از ایستادن و استفاده از پاهای خود لذت می‌برد. بنابراین یک روروئک می‌تواند از کودک حمایت کند. زمانی که هنوز به خوبی راه رفتن را یاد نگرفته، ولی برای آن ذوق زده است.

واکر

وقتی که کودکان تاتی کردن (راه رفتن با کمک) را شروع می‌کنند؛ این مهم است که بتوان زمینه را برای ادامه دادن آن‌ها فراهم کرد. ممکن است به‌خاطر مشغله و وقت‌گیر بودن این مسئله، کسی فرصت نداشته باشد تا به قدر کافی روزانه کودک را راه ببرد. تاتی کردن بسیار مهم است. چرا که تقریبا زیر بنای راه رفتن کودک شما است و او از این طریق، قابلیت راه رفتن را کسب می‌کند. در چنین شرایطی، استفاده از یک واکر انتخاب بسیار خوبی است. واکر کودک وسیله زیبا و محکم است که می‌تواند او را در تاتی کردن حمایت کند و از زمین خوردن مکرر او جلوگیری نماید. کودک می‌تواند با تکیه دادن به واکر و وارد آوردن فشار بر روی این وسیله، فشار را از خود برداشته و راه رفتن بهتری را تجربه کند.

نظر شما