شناسهٔ خبر: 55356633 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

لیورپول-منچسترسیتی؛ جدال غول‌ها در نخستین آزمون فصل

جدال تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی، قهرمان جام خیریه فوتبال انگلیس را معرفی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، استادیوم «کینگ‌پاور» در شهر لستر، از ساعت 20:30 امشب (به وقت تهران) میزبان دیدار جام خیریه فوتبال انگلیس خواهد بود؛ جایی که دو تیم مطرح لیورپول به عنوان قهرمان جام حذفی و منچسترسیتی به عنوان قهرمان لیگ برتر برای کسب نخستین عنوان قهرمانی در فصل جدید به مصاف هم می‌روند.

* جدالی در حد و اندازه ال‌کلاسیکو

دیدار لیورپول و منچسترسیتی شاید عظمت تاریخی ال‌کلاسیکو بین رئال مادرید و بارسلونا را نداشته باشد، اما طی سالیان اخیر و به سرعت تبدیل به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین دیدارهای فوتبال در جهان شده است.

در 7 دیدار اخیر این دو غول فوتبال جزیره، 28 گل رد و بدل شده است و با توجه به ستاره‌های بزرگی که در حمله هر دو تیم حضور دارند، انتظار می‌رود که هواداران باز هم شاید یک نمایش پرگل و جذاب و تماشایی باشند. در واقع در 9 بازی اخیر تنها یک تیم توانسته یکبار دروازه‌اش را بسته نگه دارد و این بدان معناست که می‌توان انتظار یک بازی پرگل را داشت.

* چرا بازی در ومبلی نیست؟

بازی جام خیریه همه ساله در ورزشگاه ومبلی در شهر لندن برگزار می‌شد، اما این سنت امسال شکسته می‌شود. دلیل این اتفاق آن است که ورزشگاه ومبلی روز یکشنبه 9 مرداد ماه میزبان دیدار نهایی رقابت‌های یورو 2022 زنان بین انگلیس و آلمان خواهد بود. به همین دلیل، بازی خیریه در سال 2022 به ورزشگاه کینگ پاور، استادیوم خانگی تیم لسترسیتی منتقل شده است.

در سال 2012 نیز بازی جام خیریه به دلیل میزبانی المپیک 2012 لندن، در خارج از ومبلی یعنی ورزشگاه ویلاپارک برگزار شد.

* لسترسیتی، الهام بخش لیورپول برای قهرمانی در جام خیریه

منچسترسیتی سال 2021 نیز در دیدار جام خیریه حضور داشت. شاگردان پپ گواردیولا در حالی آن بازی را مقابل لسترسیتی برگزار کردند که با توجه به اختلاف سطح بازیکنان دو تیم، همگان در انتظار یک برد آسان برای سیتی بودند، اما این لستر بود که به لطف پنالتی دقیقه 89 «کلیچی ایهیناچو» بر حریف قدرتمندش غلبه کرد و مانع قهرمانی منچسترسیتی شد.

حالا این فرصت برای لیورپول ایجاد شده تا با الگوبرداری از آن بازی، بتواند یک جام را در همین ابتدای فصل از دست سیتی بیرون بکشد.

* حسرت لیورپول به پایان می‌رسد؟

آخرین قهرمانی لیورپول در جام خیریه به سال 2006 برمی‌گردد، جایی که این تیم با نتیجه 2 بر یک چلسی را شکست داد و برای پانزدهمین بار قهرمان شد. از آن سال تاکنون لیورپول فقط دو بار حضور در جام خیریه را تجربه کرد که هر دو بار در سال‌های 2019 و 2020 با شکست مقابل منچسترسیتی و آرسنال در ضربات پنالتی، عنوان قهرمانی را تقدیم به حریف کرد.

* منچستریونایتد، پرافتخارترین تیم جام خیریه

برگزاری نخستین دیدار جام خیریه به سال 1908 بازمی‌گردد که تیم منچستریونایتد با شکست کوئینز پارک رنجرز قهرمان شد. از آن زمان تاکنون در ادوار مختلف، منچستریونایتد با 21 عنوان قهرمانی، پرافتخارین تیم این رقابت محسوب می‌شود که البته آخرین قهرمانی‌اش به سال 2016 برمی‌گردد.

پس از شیاطین سرخ، تیم آرسنال با 16 قهرمانی در رده دوم است و لیورپول با 15، اورتون با 9، تاتنهام با 7 و منچسترسیتی با 6 قهرمانی، در رده‌های بعدی قرار دارند.

* آمار برتر لیورپول در جدال‌های رو در رو

لیورپول و منچسترسیتی تاکنون 188 بار در تورنمنت‌ها و مسابقات مختلف به مصاف هم رفته‌اند که در این میان، تیم سرخپوش مرسی ساید آمار به مراتب بهتری را به ثبت رسانده است. در این 188 جدال رو در رو، سهم لیورپول 89 برد و سهم منچسترسیتی 48 برد بوده و 51 دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است.

بهترین برد لیورپول مقابل حریفش به سال 1995 و با نتیجه 6 بر صفر و بزرگترین برد سیتی نیز به سال 1935 و با همین نتیجه برمی‌گردد.

* هالند، نونیز؛ دو قطبی جدید لیگ جزیره

هر دو تیم برای فصل جدید یک مهاجم جدید و گلزن را خریده‌اند با توان هجومی بسیار بالاتری نسبت به گذشته راهی میدان می‌شوند. سیتی با پرداخت بند فسخ قرارداد ارلینگ هالند، این مهاجم را از دورتموند خرید و لیورپول نیز با پرداخت 85 میلیون پوند، داروین نونیز را به خدمت گرفت. قطعاً حضور و درخشش این دو مهاجم، می‌تواند نه تنها گرمای جدال این دو تیم، بلکه گرمای لیگ برتر انگلیس را دوچندان کند و مسابقات هیجان انگیزتری را رقم بزند.

* ترکیب احتمالی

ترکیب احتمالی این دو تیم در بازی امشب به شرح زیر است:
لیورپول: آلیسون-فن دایک-ماتیپ-آرنولد-رابرتسون-تیاگو-فابینیو-هندرسون-صلاح-لوئیز دیاز-داروین نونیز
منچسترسیتی: ادرسون-روبن دیاز- واکر-استونز-کانسلو-رودری-برناردو سیلوا-دی بروینه- محرز-هالند-گریلیش

انتهای پیام/

نظر شما