شناسهٔ خبر: 55355203 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

جام خیریه انگلیس ۲۰۲۲

لیورپول – منچسترسیتی/ آغــازی بر یک دوئــل

منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس در دیدار سوپرجام یا همان جام‌خیریه امشب به مصاف لیورپول قهرمان جام‌های حذفی و اتحادیه خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه کینگ‌پاور شهر لستر، منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس مقابل لیورپول قهرمان جام‌حذفی انگلیس قرار می‌گیرد تا برنده این نبرد به‌عنوان قهرمان جام‌خیریه یا همان سوپرجام معرفی شود.

لیورپول؛ بعد از ۱۶ سال

در آستانه نبرد حساس مقابل منچسترسیتی یک اظهار نظر از یورگن کلوپ هواداران لیورپول را نگران کرده؛ او می‌گوید که تیمش برای شروع فصل به اندازه کافی آماده نیست! هواداران لیورپول بی‌شک دوست ندارند از همان ابتدای فصل از سیتی عقب بیفتد. بردن جام‌خیریه هم برای‌شان اهمیت زیادی دارد، از طرفی ۱۶ سال است این جام را نبرده‌اند، از طرف دیگر سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در تلاش‌های آخرشان برای کسب جام ناکام بوده‌اند. لیورپول تغییراتی جزئی اما مهم داشته که شاید روی سبک بازی‌شان هم کمی تأثیر بگذارد. در این چند فصل معمولاً کلوپ تلاش کرده از بازیکنان سرعتی و تکنیکی در خط حمله استفاده کند، ولی با جدایی سادیو مانه و حضور داروین نونیس حالا یک مهاجم هدف در اختیار دارد. باید دید آیا کلوپ آمار غلط درباره تیمش داده یا واقعاً لیورپول برای این بازی مهم آماده نیست؟ با این حال هرطور شده هواداران لیورپول جام می‌خواهند.

منچسترسیتی؛ رئیس انگلیس

منچسترسیتی با پپ گواردیولا به وضوح برترین تیم انگلیس شده، تیمی که حتی وقتی کامل هم نیست خوب امتیاز می‌گیرد و قهرمانی در مشتش است. نکته جالب این که سیتی هم تغییر مهمی داشته که درست مثل لیورپول است، گابریل ژسوس که تکنیکی‌تر است رفته و ارلینگ هالند آمده که قدرت تمام‌کنندگی‌اش را کمتر مهاجمی در دنیا دارد. خیلی‌ها اعتقاد دارند با حضور این ستاره نروژی، منچسترسیتی از قبل هم ترسناک‌تر خواهد شد. اولین چالش مقابل بزرگ‌ترین رقیب خواهد بود. در لستر، پپ می‌خواهد بعد از ۳ بازی تیمش رقیب را شکست دهد. منچسترسیتی بدون‌شک در فصل جدید هم مدعی نخست قهرمانی خواهد بود. گواردیولا هم می‌خواهد شکست سال گذشته در دیدار جام‌خیریه را تلافی کند. به نظر می‌رسد شانس خوبی هم پیش‌روی سیتیزن‌ها برای کسب هفتمین جام باشد.

آخرین جدال
شانزدهم آوریل ۲۰۲۲ در دیار نیمه‌نهایی جام‌حذفی انگلیس، لیورپول ۳-۲ منچسترسیتی را شکست داد. کوناته و مانه (۲ مرتبه) برای لیورپول و گریلیش و سیلوا برای سیتی گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۵) لیورپول ۱۵ مرتبه قهرمان جام‌خیریه انگلیس شده است. آخرین قهرمانی لیورپول به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد که چلسی را در آن دیدار شکست دادند. آخرین حضورشان در این دیدار هم سال ۲۰۲۰ بود که به آرسنال باختند.
۶) منچسنرسیتی سال گذشته فرصت کسب هفتمین قهرمانی را از دست داد و به لسترسیتی باخت. این تیم که ۶ قهرمانی دارد آخرین مرتبه سال ۲۰۱۹ با شکست لیورپول قهرمان شد.
۲۱) منچستریونایتد پرافتخارترین تیم جام‌خیریه است. این تیم موفق شده ۲۱ مرتبه قهرمانی را جشن بگیرد، ولی از سال ۲۰۱۶ به بعد هیچ‌گاه به این جام نرسیده و حتی در این دیدار هم حاضر نبوده.
۲۶) سال گذشته بعد از ۲۶ سال تیمی غیر از تیم‌های بیگ‌سیکس (منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، آرسنال، چلسی و تاتنهام) قهرمان جام‌خیریه شد و لسترسیتی به این عنوان دست پیدا کرد.
۲۴) لیورپول برای بیست‌وچهارمین مرتبه در جام‌خیریه مسابقه خواهد داد. بعد از منچستریونایتد با ۳۰ حضور، لیورپول باسابقه‌ترین تیم این دیدار است.
۱۸۸) لیورپول و منچسترسیتی ۱۸۸ مرتبه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. ۸۹ بازی را لیورپول برده و ۴۸ مرتبه منچسترسیتی برنده شده. ۵۱ بازی این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته.
۳) لیورپول ۳ بازی آخرش مقابل منچسترسیتی را نباخته (یک برد و ۲ تساوی)، در حالی که قبل از آن منچسترسیتی ۳ بازی متوالی را به لیورپول نباخته بود (۲ برد و یک تساوی).
۱) در تنها مرتبه‌ای که این دو تیم در دیدار جام‌خیریه به مصاف هم رفتند، آگوست ۲۰۱۹ منچسترسیتی موفق به شکست لیورپول شد. آن بازی را سیتی بعد از تساوی ۱-۱ در ضربات‌پنالتی ۵-۴ برد.
۲۴) یورگن کلوپ و پپ گواردیولا ۲۴ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. ۹ مرتبه هر مربی برنده شده و ۵ بازی بین آن‌ها هم با تساوی پایان یافته است.

مصدومان و محرومان
آلیسون بکر، کیوین کِلِهر و دیوگو ژوتا قطعاً لیورپول را به‌دلیل مصدومیت در جام‌خیریه همراهی نخواهند کرد. الکس اوکسلید چمبرلین و کونستانتینوس سیمیکاس هم احتمالاً به این بازی نخواهند رسید. تنها مصدوم منچسترسیتی که غیبتش قطعی شده آیمریک لاپورت است.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آدریان، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، دیاس و نونیس
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، آکه، کانسلو، دبروینه، رودری، سیلوا، محرز، گریلیش و هالند

نظر شما