شناسهٔ خبر: 55347582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه ارومیه: امر به معروف و نهی از منکر سبب اصلاح جامعه می‌شود

امام‌ جمعه ارومیه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سبب اصلاح جامعه می‌شود، گفت: تمام مردم و مسئولان باید به این واجب اهتمام داشته باشند و بهانه‌تراشی و عذر برای ترک این واجب نیاورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، بیانات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه را خط مشی حرکت دانست و اظهار داشت: باید تمام اقشار جامعه از مردم عادی تا مسئولان و مقامات در راستای ارتقای جایگاه نماز جمعه تلاش کنند.

وی افزود: نماز جمعه به عنوان بزرگترین محل تجمع سیاسی و عبادی در شهرها است که باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با تاکید بر لزوم ایجاد امکانات و ظرفیت برای برپایی پرشورتر نماز جمعه، عنوان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه می‌توانند ورود و اقدام کنند که نتیجه آن به گسترش و پرشور شدن نماز جمعه می‌انجامد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ایام محرم، گفت: مدیران شهری و فرهنگی برای نشان دادن عزاداری در شهر باید در میدان باشند.

قریشی، خطاب به فعالان دستجات عزاداری، ابراز داشت: علما، خطباء و مداحان در ایام محرم به تبیین و تشریح اهداف قیام امام حسین(ع) بپردازند تا تاثیر عزاداری‌ها در میان مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به هدف اصلی قیام امام(ع) که امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: متاسفانه این واجب دینی در جامعه به درستی تبیین نشده و همین باعث برداشت‌های نادرست از فریضتین است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: تمام مردم و مسئولان باید به این واجب اهتمام داشته باشند و بهانه‌تراشی و عذر برای ترک این واجب نیاورند.

قریشی ابراز داشت: نیت خیر در امر به معروف و نهی از منکر و نیز نمایش وجه اصلی این واجب که اصلاح جامعه است، باید برای مردم تبیین شود که در این زمینه بیشتر همراه باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما