شناسهٔ خبر: 55313024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

سرمقاله

هوشیار در برابر فتنه

روح‌الله فرقانی خبرنگار سیاسی / اربعینی که هر مظلوم و عدالتخواهی خودش را به نجف و کربلا می‌رساند تا در میعادگاه شیعیان وفاداری‌اش را به اهل‌بیت(ع) اعلام کند

صاحب‌خبر -

محرم آمد؛ سیاسی‌ترین ماه قمری، ماهی که یادآور صف‌آرایی ظالم در برابر عدالت و مظلومیت است. امام‌حسین(ع) و یارانش در برابر لشکر یزیدیان به شهادت رسیدند و به اسارت رفتند،اما ندای پیروزی‌شان در دفاع از حق، همچنان بر جهان سایه گسترانده، تا آنجاکه دهه اول محرم به عشق این آزاده عالم به عزاداری می‌پردازند و اربعینش را حلقه وصل عدالت‌خواهان قرار داده‌اند.
اربعینی که هر مظلوم و عدالتخواهی خودش را به نجف و کربلا می‌رساند تا در میعادگاه شیعیان، وفاداری‌اش را به اهل‌بیت(ع) اعلام کند؛‌ وفاداری و همدلی ای که سال‌هاست، ترس و وحشت بر دل استکبار و یزیدیان انداخته است. موج عظیمی از ملت‌های مظلوم جهان در کنگره بین‌المللی اربعین، امام‌حسین(ع) حضور می‌یابند تا دست برادرى و پیمان وفادارى خود را به جهانیان نشان دهند؛ وفاداری‌ای که گویا دشمنان غربی و عبری از این سیل خروشان، به وحشت افتادند و بنا را بر اختلاف میان برادران مسلمان گذاشته‌اند تا مگر درس ایثار و شهادت را فراموش کنند.
اختلافاتی که هر ساله و در آستانه فرارسیدن محرم یا اربعین حسینی، با انتشار اخبار نادرست از جوامع شیعی، قصد برهم‌زدن این اتحاد دینی و برادری دارند تا مگر با ایجاد تنش و اختلاف میان ملت‌های مسلمان، به استثمار و استعمار خودشان در منطقه غرب آسیا، به‌خصوص کشورهای مسلمان ادامه دهند.
در این روزها که مصادف شده با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، افکار عمومی دو کشور ایران و عراق آماج حملات گسترده رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی است که مردم دو کشور را به دشمنی، کینه‌توزی و نفرت‌پراکنی علیه مردم کشور مقابل فرامی‌خوانند. پایه و اساس این تفرقه‌افکنی بر بستر شبکه‌های اجتماعی و مجازی استوار است، مدیریت و مهندسی افکارعمومی بر بستر شبکه‌های مجازی یکی از شیوه‌های جنگ نوین است، در این شیوه یک موضوع در اتاق جنگ مجازی طراحی شده و برای آن دروغ‌های متعدد تولید و به‌عنوان یک خبر منتشر و برای هر دروغ ده‌ها سند و آدرس ارائه می‌شود که هدف‌شان اختلاف بین مردم ایران و عراق است تا حضور میلیونی آن‌ها در مراسم محرم و اربعین کمرنگ دیده شود.

نظر شما