شناسهٔ خبر: 55259048 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسویه مطالبات داروخانه‌ها و موسسه های درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت همدان از تسویه مطالبات داروخانه‌ و موسسه های درمانی طرف قرارداد این استان تا پایان خرداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

فریبرز نیاستی گفت: مطالبه داروخانه‌های دولتی دانشگاهی و داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان خرداد پرداخت شده است.

او افزود: مطالبات مطب‌ها، پزشکان شاغل در بخش خصوصی، مراکز خصوصی و غیر دانشگاهی، درمانگاهها، مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه‌ها تا پایان خرداد  امسال تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همه طلب پارسال مراکز درمانی استان به مبلغ ۵۶۴ میلیارد تومان تسویه شد که اقدامی بی‌سابقه در طول تاریخ بیمه سلامت استان است.

او افزود: طلب بیمارستان‌ها و مراکز دولتی دانشگاهی تا پایان فروردین تسویه و پرداخت علی‌الحساب اردیبهشت به حساب این مراکز واریز شده است.

نیاستی گفت: برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خدمات درمانی ناباروری و نازایی با پوشش بیمه ۹۰ درصدی محاسبه می‌شود و بیمه‌شدگان فقط ۱۰ درصد از هزینه‌ها را باید پرداخت کنند.

او  افزود: هم اکنون ۲ هزار ۲۷۲ بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند که شامل یک هزار و ۲۳۸ بیمار ام اس، ۷۹ بیمار تالاسمی، ۱۶۹ بیمار هموفیلی، ۵۱۸ بیمار دیالیزی و ۲۶۸ بیمار پیوند کلیه می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای دارو‌ها و دیگر خدمات بیماران خاص را صد درصد عنوان کرد و گفت: بیمه شده، فرانشیز پرداخت نمی‌کند.

او می گوید: پارسال بیمه سلامت بیش از ۲۵ میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه کرده است.

نیاستی گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه سوال و یا مشکلی درباره خدمات بیمه سلامت به ویژه مسائل مرتبط با نسخه نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ مطرح و پیگیری کنند.

نظر شما