شناسهٔ خبر: 55138010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بازگشت حجاج به کشور در قالب 301 کاروان

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 اعلام کرد: 141 کاروان مدینه بعد از فرودگاه این شهر و 160 کاروان مدینه قبل از فرودگاه جده به کشور باز می‌گردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، کامران اکبری مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 اعلام کرد: انتقال زائران به مدینه و فرودگاه جده با هماهنگی‌های انجام شده به صورت روان و طبق برنامه ادامه دارد.

اکبری اظهار کرد: از شامگاه 26  تیرماه پروازها از فرودگاه مدینه به سمت ایران آغاز می‌شود و نخستین پروازها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه جده به مقصد کشورمان از 23 تیرماه آغاز شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده زائران حج امسال با 93 پرواز از فرود گاه جده و 70 پرواز از فرودگاه مدینه به کشور بازخواهند گشت.

وی از زائران خواست تا بارهای خود را در قالب دو ساک با وزن مشخص هر کدام 20 کیلوگرم آماده کنند و از تهیه بار خارج از استاندارد که موجب بروز مشکلاتی برای کاروان و شخص زائر خواهد شد، بپرهیزند.

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 ابراز امیدواری کرد که پروازهای دو فرودگاه جده و مدینه به ترتیب پایان شب ششم و هفتم مردادماه به اتمام برسد و تمامی زائران به کشور منتقل شوند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل نحوه و زمان تحویل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده به مدیران کاروان‌ها ابلاغ شده است، افزود: حدود 17 هزار و 200 زائر مدینه بعد از فرودگاه این شهر راهی ایران خواهند شد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان و دست‌اندرکاران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقال حجاج به سرزمین وحی ابراز امیدواری کرد که عملیات برگشت نیز به خوبی انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما