شناسهٔ خبر: 55126579 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

محمد فاموریان: از مشاوره ارز دیجیتال نترسید! چند سال خودتان را جلو بیندازید

محمد فاموریان یکی از برترین مدرسین حوزه ارز دیجیتال، در آخرین مصاحبه خود گفت:« افراد نباید از مشاوره گرفتن در حوزه ارز دیجیتال بترسند.

صاحب‌خبر -

محمد فاموریان یکی از برترین مدرسین حوزه ارز دیجیتال، در آخرین مصاحبه خود گفت:« افراد نباید از مشاوره گرفتن در حوزه ارز دیجیتال بترسند. ارز دیجیتال بارها به تریدرها فرصت ورود می دهد و مشاوره گرفتن از سرمایه گذاران و متخصصین چه اشکالی دارد؟ بسیاری از افرادی که در چند سال گذشته در بازار ارزهای دیجیتال بیش از صدها میلیون تومان ضرر کرده اند، کافی بود با مبلغ کمی از افراد متخصص مشورت می گرفتند تا تمام سرمایه خود را به باد ندهند.

محمد فاموریان همچنین اشاره کرد که با وجود اینکه خودش سالها مدرس ارز دیجیتال است و در این حوزه فعالیت می کند، اما همیشه بابت آموزش بیشتر و مشاوره گرفتن از دیگر افراد هزینه می کند و این هزینه را مهمتر از سرمایه گذاری در بازار می داند.

چرا افراد سرمایه خود را در بازار از دست می دهند؟

محمد فاموریان می گوید:«در این بازار قرار است عموم مردم شکست بخورند. و عموم مردم افرادی هستند که به سمت آموزش صحیح نمی روند. تمرکز نمی کنند. احساسات و هیجاناتشان را کنترل نمی کنند. مدیریت سرمایه ندارند و به مشاوره گرفتن نیز اعتقادی ندارند. آنها خود را عقل کل می دانند و می خواهند با تحلیل شخصی در بازار وارد شوند. اغلب افراد فکر می کنند ایده آنها برای ورود به بازار یا خرید فلان شت کوین فقط به ذهن خودشان رسیده. در حالیکه اتفاقا اکثریت مانند یکدیگر فکر می کنند و همان اکثریت نیز در بازار شکست می خورند.

وی افزود:«بازار همیشه بر خلاف نگاه عموم رفتار نشان می دهد. ممکن است با شانس بتوانید گاهی سود کنید. ولی با همان شانس نیز زمین می خورید. به نظر من روانشناسی بازار بسیار مهم است و نیاز است که افراد احساسات و هیجانات خودشان را بشناسند تا مانند دیگران رفتار نکنند. چرا که بازار به خوبی می داند رفتار اکثریت افراد چه خواهد بود.

نگاه محمد فاموریان در رابطه با فعالیت مردم در بازار چیست؟

من بیش از 6 سال است که در این بازار فعالیت می کنم. قبلا هم در بورس و فارکس فعالیت می کردم. من مطمئن هستم که افراد آنطور که باید برای آموزش و مشاوره سرمایه گذاری نمی کنند. متاسفانه نگاه عموم افراد یک شبه پولدار شدن است. آنها به بازار مانند یک گنجی که افتاده و باید بروند و سریعتر از دیگران آنرا بردارند نگاه می کنند. ترید کردن نیز مثل شغل های دیگر است. همانطور که برای برنامه نویس شدن نیاز به آموزش و تمرکز و دقت و تلاش دارید، برای تریدر شدن نیز دارید.

محمد فاموریان: از مشاوره ارز دیجیتال نترسید! چند سال خودتان را جلو بیندازید

چرا باید مشاوره ارز دیجیتال بگیریم؟

شما به مشاوره ارز دیجیتال نیاز دارید اگر می خواهید خیلی سریعتر به هدف خود برسید. داشتن یک مشاور می تواند چند سال شما را جلو بیندازد. می تواند به شما کمک کند تا از بسیاری از ضررها و اشتباهات جلوگیری کنید. موقعیت ها و فرصت ها و پیش بینی آینده بازار را برای شما شفاف می کند. محمد فاموریان می گوید:«بارها در جلساتی حضوری و غیر حضوری که به دیگران مشاوره داده‌ام، افراد به این نتیجه رسیده‌اند که ای کاش زودتر مشاوره می‌گرفتند. این موضوع به این معنی نیست که مشاوره های من عجیب و غریب است. به این معنی است که افراد در زمان مشاوره تازه در می‎یابند که تا چه اندازه در حال اشتباه در بازار بوده‌اند و همچنان قصد داشتند مسیر اشتباه را ادامه دهند.»

ایشان مدعی است که خودش بعد از این همه سال آموزش، هنوز هم در حال مشاوره گرفتن از افراد مختلف در حوزه های مالی حتی ملک و زمین است. تمامی افراد نه تنها به مشاوره بلکه به آموزش حرفه ای ارز دیجیتال نیز نیاز دارند. آخرین صحبت های محمد فاموریان در مصاحبه این بوده که هرگز از روی شانس و احساسات سرمایه گذاری نکنند. در ادامه او می گوید:«من نمی گویم در تریدهایم احساسات دخیل نیست و حتی گاهی به شانس اتکا می کنم. اما احساسات و شانس من درصد کمی از عامل اصلی تریدم را مشخص می کند. من مدعی نیستم که به طور کامل هیجاناتم را کنترل می کنم. گاهی داشتن این هیجان خوب و مثبت است. اما به آن تکیه نمی کنم و بر اساس آن تصمیم گیری نمی کنم.»

شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر از محمد فاموریان و آموزه های ایشان و یا دریافت مشاوره شخصی، به وب سایت famoorian.ir مراجعه کنید.

 

نظر شما