شناسهٔ خبر: 55124421 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

برگزاری وبینار آموزشی تریاژ در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی گناباد

دبیر انجمن علمی - دانشجویی اتاق عمل مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: وبینار آموزشی تریاژ در حوادث و بلایا در این دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا – گناباد، امیرحسین عبدالمالکی اظهار کرد: وبینار آموزشی تریاژ در حوادث و بلایا از سری وبینارهای مدرسه آموزشی تابستانه دانشجویان اتاق عمل در ساعت ۸ روز جمعه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ با تدریس امیرحسین عبدالمالکی، برگزار شد.

وی ادامه داد: این وبینار با حضور ۳۸ نفر از دانشجویان گروه اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی گناباد و سایر دانشجویان اتاق عمل در دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی برگزار شده که برای شرکت کنندگان و حاضران در این وبینار، گواهی شرکت صادر خواهد شد.

عبدالمالکی با بیان اینکه تریاژ نقش بسیار با اهمیت در نجات مصدومین در بلایا و فوریت‌ها دارد اذعان داشت، اصول تریاژ کردن، تقسیم بندی سیستم‌های تریاژ، روش‌های تریاژ و دسته بندی مصدومان، رسیدگی به بیماران فاز حاد و بحرانی، شیوه‌های کنترل و پایش نیازهای بالینی مصدومان در حوادث، در وبینار تدریس شده است.

دبیر انجمن علمی - دانشجویی اتاق عمل مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد اذعان کرد: آشنایی با مفهوم تریاژ، ضرورت های تریاژ کردن مصدومین، اهداف و ضروریات تریاژ، آشنایی با سیستم‌های طبقه بندی کردن، انواع و مدل‌های تریاژ، الگوریتم تریاژ، منابع انسانی و نقش آن در تریاژ، تریاژ اولیه، تریاژ ثانویه، تجهیزات لازم برای تریاژ، دسته بندی بیماران و شرایط بحرانی در بلایا و فوریت‌ها، نقش امدادگران، نقش بیمارستان در پذیرش و رسیدگی به مصدومان و... از دیگر مباحث و موضوعات مطرح شده در این وبینار بوده است.

شایان ذکر است شایان ذکر است این مدرسه آموزشی تابستانه دانشجویان اتاق عمل به همت انجمن علمی دانشجویی اتاق عمل مدیریت تعالی فرهنگی با همکاری شورای آموزشی پژوهشی گروه تکنولوژی اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی برگزار گردیده است.

نظر شما