شناسهٔ خبر: 55106422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نخست‌وزیر مجارستان: تحریم‌های ضد روسی به هدف خود نرسیده‌اند

رئیس دولت مجارستان گفت که محدودیت‌های ضد روسیه به طور کلی به هدف خود نرسیده زیرا به حل و فصل اوضاع در اوکراین کمکی نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان جمعه (۱۵ ژوئیه) گفت تحریم‌ها علیه روسیه، دست برنده را به چین داده و به اروپا آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، رئیس دولت مجارستان در گفت‌وگویی رادیویی گفت که محدودیت‌های ضد روسیه عموماً به هدف خود نرسیده زیرا به حل وضعیت اوکراین کمکی نکرده است. طبق این گزارش، اوربان در مورد «تحریم‌هایی که باعث بحران انرژی در منطقه یورو شده و این امکان را برای چین فراهم می‌کند که کالاهای بیشتری از روسیه را با قیمت‌های تخفیفی به دست آورد، گفت: چین برنده است، آمریکا شکست نمی‌خورد و اروپا در رنج است.

او در مورد وضعیت اقتصادی اروپا اظهار داشت «سیاست اروپا به ریه‌ها شلیک کرد نه به پای خود، بنابراین اکنون به دلیل کمبود انرژی در حال خفه شدن است».  نخست‌وزیر مجارستان در ادامه هشدار داد: در برخی کشورها گاز وجود نخواهد داشت، در حالی که سایر کشورها گاز خواهند داشت، اما بسیار گران خواهد بود.

دولت مجارستان چهارشنبه (۱۳ ژوئیه) به دلیل تشدید بحران انرژی در پی تحریم‌های غرب علیه مسکو، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. مقامات مجارستان اعلام کردند که قصد دارند تولید گاز داخلی و واردات گاز را افزایش دهند و همچنین ممنوعیت موقت صادرات برخی منابع انرژی، افزایش تولید زغال سنگ و افزایش طول عمر نیروگاه هسته‌ای پاکس را که بر اساس فناوری‌های شوروی ساخته شده و با سوخت هسته‌ای روسیه کار می‌کند، اعمال کنند. 

مجارستان تقریباً به طور کامل برای گاز طبیعی خود به روسیه متکی است و با تحریم اتحادیه اروپا بر این منبع حیاتی مخالفت کرده است. اوربان ماه گذشته پیش‌بینی کرد که چنین ممنوعیتی کل اقتصاد اروپا را خراب خواهد کرد. مجارستان همچنین با کاهش تدریجی قطع واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری مخالفت کرده و برای ادامه خرید سوخت از مسکو معافیت دریافت کرده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما