شناسهٔ خبر: 55077302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیاست دولت سیزدهم، افزایش واگذاری اختیارات به استان‌ها است

استاندار اصفهان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم این است که ظرفیت‌‌های حکمرانی را با واگذاری اختیارات به استان‌ها افزایش دهد تا دستگاه‌ها به دور از هیاهوی وزارتخانه‌ها کار را پیش ببرند، گفت: در بحث بودجه برخی موارد استانی بوده که ملی شده است یعنی برعکس سیاست‌های اعلامی، مجددا متمرکز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه مغز متفکر استان سازمان برنامه و بودجه است، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم این است که ظرفیت‌‌های حکمرانی را با واگذاری اختیارات به استان‌ها افزایش دهد تا دستگاه‌ها به دور از هیاهوی وزارتخانه‌ها کار را پیش ببرند.

وی افزود: شاهدیم که در بحث بودجه برخی موارد استانی بوده که ملی شده است یعنی برعکس سیاست‌های اعلامی، مجددا متمرکز شده است.

مرتضوی با اشاره به نگاه حاکم در سطح کشور به استان اصفهان به عنوان استان برخوردار گفت: نوع نگاه امروز کشور به استان اصفهان، به‌علت عملکردی است که در طول چند سال رقم خورده و نیاز است در رابطه با مباحث استان بزرگ‌نمایی نکنیم.

استاندار اصفهان خطاب به مدیران دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: ادارات مختلف در بخش تامین منابع انسانی گزارشی کامل از وضعیت دستگاه داشته باشند تا در رفت و آمدهایشان به تهران این موضوع را از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری کنند چرا که این مشکل یکی از دغدغه‌های مهم استان است.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: نیاز است با جذب اعتبارات به مبلغ دریافتی افزوده شود و برای بهبود شرایط موارد را دنبال کنیم تا به شرایط حقوق و دستمزد و رفاهیات کارمندان استان افزوده شود. 

مرتضوی با بیان اینکه حدود ۶ ماه قبل در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور، استانداران به‌صورت شفاف در خصوص مشکلات پرداختی‌ در استان‌‌ها، از حیث دستگاه‌ها بحث کردند و رئیس‌جمهور دستور داد برای برنامه‌ریزی نظام جدید پرداخت اقدام شود، تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور در این باره سوال کردم و گفتند گزارشات اولیه ارائه شده و در حال مراحل پایانی است، اگر امسال را مدیریت کنیم در سال آینده کار به شکل جدید پیش خواهد رفت زیرا دردی است که از سال‌های قبل شکل گرفته و به مرور عمیق‌تر شده است. 

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های استان خاطرنشان کرد:دستگاه‌های استانی برای جذب سهم خود در اعتبارات ملی  پیگیر شوند تا ببینند چطور می‌شود اعتبارات را افزایش دهند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/
 

نظر شما