شناسهٔ خبر: 55076838 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا

شروع خوب آسمان خراشان ایرانی برابر سوریه

تیم ملی بسکتبال کشورمان موفق شد برابر سوریه به پیروزی دست یابد.

صاحب‌خبر -

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی کاپ آسیا امروز از ساعت ۱۲:۳۰ در اندونزی برابر سوریه به میدان رفت.

کوارتر نخست/ایران ۲۲-سوریه ۱۸

آغازکننده این دیدار بازیکنان ایران بودند و نفراتی چون  حدادی، جمشیدی، مشایخی، کاظمی و یخچالی نفرات ابتدایی تیم ایران را در این دیدار تشکیل می دادند.

نخستین حمله این بیدار توسط ملی‌پوشان ایران صورت گرفت اما امتیازی در پی نداشت و در ادامه این تیم سوریه بود که توانست اولین دو امتیازی بازی را کسب کند، در ادامه هم ملی‌پوشان ایران در کسب امتیاز ناکام بودند و این بلندقامتان سوریه بودند که با چرخش مناسب توپ و همچنین پرتاب های به موقع در دقایق ابتدایی بازی تیم برتر میدان بودند.

سجاد مشایخی در ادامه برای ایران نخستین سبد را دشت کرد تا بازی با نتیجه ۲-۲ برابر دنبال شود اما در ادامه ارسلان کاظمی و حامد حدادی در پرتاب های خود ناکام بودند تا بازهم این سوری‌ها باشند که صاحب توپ و میدان بودند ، بازی در دقایق ابتدایی کاملاً برابر دنبال می‌شد.

نه تیم ملی ایران و تیم ملی و سوریه هیچکدام در پرتاب سه امتیازی موفق نبودند.  بهنام بخچالی در ادامه با حرکتی سریع توانست یک فول گل به ثمر برساند ، در ادامه خود یخچالی در کسب امتیاز موفق بود تا ایران از حریف پیشی بگیرد.

تیم ملی بسکتبال کشورمان رفته رفته در دفاع بهتر شد و بازیکنان ایران روی حرکت های برق آسای خود سوری ها را وادار به خطا کردند که همین باعث شد اختلاف امتیاز ۲ تیم بیشتر هم شود. سرمربی تیم ملی سوریه سرانجام وقتی نتیجه ۹-۲ به سود تیم ملی ایران شد نخستین وقت استراحت را درخواست کرد.

پس از این زمان تیم ملی سوریه توانست روی خطا انجام شده ۲ امتیاز کسب کند. پس از آن اشتباه حدادی در حمله یک فرصت دیگر در اختیار سوریه قرار داد تا نتیجه ۹-۶ شود.

روند خوب سوری ها بازهم ادامه داشت و آن ها تنها در چند ثانیه با کسب ۸ امتیاز پیاپی از تیم ملی دیران پیشی هم گرفتند ، اتفاقی که سرانجام ارمغانی را وادار به درخواست استراحت کرد. پس از این زمان استراحت توسط یخچالی ایران نخستین سبد ۳ امتیازی زا گرفت ، بی دقتی اما در ادامه کار بازهم باعث شد تا سوری ها توپ و میدان را در اختیار بگیرند.

تیم ملی ایران و سوریه هر دو در دقایق پایانی کوارتر نخست به دلیل تکمیل شدن خطاهایشان در اثر هر اشتباه به تیم حریف پرتاب آزاد می دادند.

بازی در دقایق پایانی این کوارتر به اوج رسید و اختلاف کم ۲ تیم باعث شد تا حملات سنگین تری از ۲ طرف شاهد باشیم ، تیم ایران در این لحظات تیم برتر بود و توانست در نهایت با پرتاب دیدنی و ۳ امتیازی رضایی فر ۲۲-۱۸ برنده باشد.

کواتر دوم / ایران ۲۲- سوریه۱۸

بازی در کوارتر دوم با پرتاب سه امتیازی و خوب سوریه آغاز شد و آنها توانستند اختلاف را به یک امتیاز برسانند اما در ادامه این ملی‌پوشان ایرانی بودند که تلاش کردند با پرتاب های خود اختلاف امتیاز را بیشتر کنند اما در این کار موفق نبودند و بازهم این تیم ملی سوریه بود که توانست به عمق لایه های دفاعی ایران نفوذ لازم را داشته باشد.

بی دقتی در پرتاب های ملی پوشان ایرانی باعث شد تا اختلاف دو تیم بیشتر نشود با این حال دفاع خوب و پوشش نقطه به نقطه زمین توسط بلندقامتان ایرانی در دقایقی از این کوارتر باعث شد تا سوریه ها کار سختی برای رسیدن به حلقه ایران داشته باشند.

تیم ملی بسکتبال سوریه در ادامه بهتر از ایران ظاهر شد و توانست اختلاف امتیاز را در لحظاتی از این کوارتر بیش از یک امتیاز هم برساند بی‌دقتی در پرتاب‌های سه امتیازی و کار نهایی توسط ملی‌پوشان ایران بارها به سوریه این فرصت را داد تا آنها با حملات خود از ایران امتیاز بگیرند.

بهنام یخچالی در این کوارتر یکی از ستارگان بی‌بدیل ایران بود چرا که با حرکات تند و سریع خود و همچنین عبور خوب از دفاع حریف بارها توانست امتیاز های مناسب و مورد نیاز را کسب کند. به تنهایی با پرتاب‌های سه امتیازی خود و همچنین امتیازهای آزادی که گرفت توانست اختلاف قابل توجهی را با تیم ملی سوریه ایجاد کند.

بازیکنان سوریه در ادامه کار با خطاهای خود چند فرصت مناسب دیگر را در اختیار تیم ملی بسکتبال ایران قرار دادند، در فاصله کمتر از ۳ دقیقه تا پایان نیمه نخست تیم ملی ایران توانست اختلاف قابل توجه ۸ امتیازی را با سوریه ها به وجود بیاورد آنها در ادامه درخواست وقت استراحت فنی داشتند، بلافاصله پس از این زمان بهنام یخچالی با یک پرتاب سه امتیازی زیبای دیگر اختلاف دو تیم را به ۱۱ امتیاز رساند تیم ملی سوریه در ادامه با دو امتیاز دیگر دست یافت و ارمغانی در واپسین لحظات این نیمه درخواست استراحت فنی دیگری داشت.

پس از این زمان تیم ملی ایران توانست بازهم اختلاف را به بیش از ۱۰ امتیاز برساند تیم ملی سوریه هم البته زمان را غنیمت شمرد و با پرتاب‌های سه امتیازی خود بارها حلقه ایران را تهدید کرد که تنها یکی از آنها منجر به امتیاز شد.

کوارتر سوم / ایران ۲۱- سوریه ۱

تیم ملی بسکتبال ایران در نیمه دوم آغاز کننده دیدار بود ، اما نخستین سبد در نیمه دوم برای تیم ملی سوریه به دست آمد نوید رضایی فر که در کوارتر دوم شانس حضور در بازی را پیدا کرده بود در این کوارتر از ابتدا در زمین مسابقه حضور داشت او توانسته بود در نیمه نخست امتیازهای خوبی را برای تیم ملی ایران کسب کند.

حامد حدادی در ادامه اولین امتیاز ایران در ایمیل را روی یک پرتاب آزاد به دست آورد بازی در دقایق ابتدایی نیمه برابر دنبال می‌شد و دو تیم در انجام پرتاب نهایی خود بی‌دقت بودند.

ملی پوشان کشورمان در ادامه این دیدار توانستند نمایش بهتری داشته باشند و اختلاف امتیاز دو تیم را به بیش از ۶ امتیاز برسانند ، سرمربی تیم ملی بسکتبال سوریه که از ابتدا به تصمیمات داور مسابقه معترض بود در این کوارتر بارها بازیکنان خود را تغییر داد.

دفاع خوب و حملات سریع ملی پوشان کشورمان کار را برای سوری ها بیش از پیش سخت کرد، زمانی که اختلاف ۲ تیم به ۱۳ امتیاز رسید ، سرمربی سوریه درخواست وقت استراحت فنی داشت.

پس از این زمان تیم ملی سوریه توانست اختلاف را کمتر کند ملی‌پوشان ایران هم که همانند قبل حملات سریع را ترتیب دادند بازهم با بی دقتی در پرتاب های نهایی نتوانستند اختلاف را خیلی بیشتر کنند. تلاش بازیکنان دو تیم برای کسب امتیاز در دقایق میانی این دیدار بیشتر روی پرتاب‌های سه امتیازی بود آمار به دست آمده تا میانه‌های کار نشان میداد که هیچ کدام از دو تیم آمار بسیار خوبی نداشتند.

تیم ملی ایران از ۲۵ شانس امتیاز امتیازی تنها موفق به کسب به ۶ امتیاز شده بود و سوریه هم تنها از سی پرتاب سه امتیازی ۶ امتیاز گرفته بود.

برتری تیم ملی کشورمان رفته‌رفته در ادامه کار بیشتر شد و در فاصله کمتر از ۳ دقیقه به پایان کوارتر سوم تیم ملی بسکتبال ایران با ۱۶ امتیاز برتری نسبت به سوریه پیش بود.

درخشش بی چون و چرای بهنام یخچالی در ادامه کار فاصله دوزیم را بیشتر کرد. تیم ملی بسکتبال ایران در پایان کوارتر موفق شد با نتیجه ۱۶۵ بر ۵۰ برنده کوارتر سوم باشد.

کواتر چهارم 

بازی در کوارتر چهارم با کسب امتیاز توسط محمد حسن زاده برای تیم ملی بسکتبال کشورمان آغاز شد. بازی در دقایق ابتدایی این کوارتر روان دنبال می‌شد و دو تیم روی حملات خود موفق عمل میکردند با این حال سوریه رفته رفته شرایط بهتری به نمایش گذاشت و توانست اختلاف را کمتر کند.

آنها آنقدر در حملات خود دقیق عمل کردند که در مدت زمان کوتاهی توانستند اختلاف ۱۸ امتیازی کوارتر سوم را به نصف آن ارتقا دهند و همین باعث شد تا ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.

سوری‌ها که تا پیش از این کوارتر به صورت منطقه‌ای دفاع می کردند و تصمیم گرفتند تا به صورت فرد به فرد کار دفاع خود را انجام دهند روندی که به آن‌ها کمک کرد تا شروع خوبی در کوارتر چهارم داشته باشند.

ملی پوشان کشورمان در ادامه توانستند روند بازی را در اختیار بگیرند و اختلاف قابل توجه خود با تیم ملی سوریه را حفظ کنند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در نهایت با نتیجه ۸۰-۶۷ برنده این بازی شد تا شروع خوبی در رقابت های کاپ آسیا داشته باشد

نظر شما