شناسهٔ خبر: 55059788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجاری‌سازی، راهکار رونق اقتصادی صنایع دستی کشور است

گرگان - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: تجاری‌سازی، یکی از موضوعات مغفول مانده حوزه صنایع‌ دستی کشور است که توجه به آن رونق اقتصادی این بخش را افزایش خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مریم جلالی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از خانه‌های صنایع‌ دستی گرگان اظهار داشت: تولید و فروش محصولات فاخر صنایع‌ دستی باید با پیوست رسانه‌ای برای معرفی و تبلیغات تولیدات هنرمندان همراه باشد.

در این خانه‌های صنایع‌ دستی گرگان محصولاتی در رشته‌های جاجیم، گلیم، قلم‌زنی روی مس، رودوزی‌های سنتی، معرق، منبت، سفال، نگارگری، نساجی سنتی، زیورآلات سنتی و محصولات مشابه تولید و عرضه می‌شود.

در این بازدید عیسی پایین‌محلی فرماندار گرگان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان، ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، حسین خواجه‌بیدختی مشاور امور استان‌های معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی گلستان حضور داشتند.

 نشست‌ با مقامات و مسوولان استانی، بازدید از ظرفیت‌های صنایع‌ ستی و هنرهای سنتی شهرستان‌های گلستان و دیدار و گفت‌وگو با هنرمندان و صنعتگران این حوزه از دیگر برنامه‌های سفر معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به گلستان است.

نظر شما