شناسهٔ خبر: 55031901 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون علمی رییس‌جمهور:

افتتاح خانه‌های خلاق کارآفرینی را در جامعه گسترش می‌دهد

ایرنا

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: افتتاح خانه‌های خلاق کارآفرینی را در جامعه گسترش و فرهنگ عمومی را شکل می‌دهد.

صاحب‌خبر -

خانه خلاق و نوآوری دانشگاه پیام نور روز دوشنبه با حضور سورنا ستاری در دانشگاه پیام نور افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در سطح کشور گسترده است و می تواند پوشش خوبی بویژه در مناطق محروم داشته باشد.

وی افزود: تمام جوانان صاحب ایده و خلاقیت می توانند در خانه خلاق و نوآوری ایده های خود را تجاری سازی کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: تمام بحث ما در اقتصاد دانش بنیان، سرمایه گذاری بخش خصوصی را شامل می شود و خانه های خلاق هم توسط بخش خصوصی تاسیس و توسعه داده می شوند.

افتتاح خانه‌های خلاق کارآفرینی را در جامعه گسترش می‌دهد

ستاری خاطرنشان کرد: راه اندازی خانه های نوآوری یک فرهنگ عمومی است که شکل می گیرد و باعث افزایش این مراکز می شود و هزینه خاصی از طرف دولت برای توسعه خانه های خلاق انجام نمی دهیم. با افتتاح خانه های خلاق کارآفرینی در جامعه گسترش می یابد.

وی همچنین گفت: اعطای تسهیلات، استفاده از امکانات قانون جهش تولید دانش بنیان که در آن بحث صنایع خلاق به رسمیت شناخته شده و مکانیزم ارزیابی آن در قانون ایجاد شده و فعال است از جمله حمایت هایی است که صاحبان ایده با دریافت این تسهیلات و امکانات خود را به سیستم دانش بنیان کشور متصل می کنند و این موضوع باعث می شود تا یک جریان فرهنگی و کارآفرینی در جامعه ایجاد شود.

۳۲ شرکت و واحد و شتاب دهنده در خانه خلاق و نوآور مستقر هستند

ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور هم در آیین افتتاح خانه خلاق این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه در گستره ملی است. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر دانشجو در تمامی استان های کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند. همچنین چهار هزار نفر عضو هیات علمی این دانشگاه در رشته های متعدد علوم انسانی، کشاورزی ، فنی و مهندسی، هنر و منابع طبیعی مشغول به ارایه خدمات آموزشی هستند.

وی با بیان این که این دانشگاه در گستره بین المللی در خارج از کشور در ۵۷ کشور نمایندگی و دانشجو دارد، یادآور شد: در افغانستان، لبنان، عراق، سوریه، یمن و پاکستان واحدهای دانشگاهی پیام نور راه اندازی شده و برخی هم در آستانه راه اندازی است.

رییس دانشگاه پیام نور افزود: دبیرکل اتحادیه دانشگاه های مجازی جهان اسلام که بیش از ۳۷ میلیون دانشجو را تحت پوشش دارد، عضو هیات علمی این دانشگاه است، دبیرخانه این اتحادیه نیز در دانشگاه پیام نور مستقر است.

تقی زاده گفت: راه اندازی این مرکز و خانه خلاق و نوآوری هم منشا خلق ثروت و ایجاد فرصت شغلی می شود و هم محلی که دانشجویان بتوانند طرح ها و ایده‌های خود را به مرحله محصول برسانند و تجاری سازی کنند.

وی افزود: ۳۲ شرکت و واحد و همچنین شتاب دهنده در این مرکز خانه خلاق و نوآور مستقر است قطعا با حمایت معاونت علمی بیش از پیش رونق می گیرد.

رییس دانشگاه پیام نور ادامه داد: علاوه بر این مرکز که امروز افتتاح شد در هفت نقطه شهری که بیشتر از شهرستان های کمتر برخوردار هستند تقاضا و درخواست خانه خلاق داریم که پرونده آنها تکمیل شده است و امیدواریم با آن موافقت شود.

تقی زاده ابراز امیدواری کرد با ظرفیتی که دانشگاه پیام نور دارد و بستری که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم کرده است زمینه خوبی برای دانشجویان، فارغ التحصیلان این دانشگاه برای کارآفرینی ایجاد شود و این دانشگاه تنها منحصر به رشته های نظری و تئوری های محض نباشد.

برچسب‌ها:

نظر شما