شناسهٔ خبر: 55020214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرگردانی ایلامی‌ها در تامین بلیت اتوبوس بین شهری/ بی‌توجهی و سکوت مسئولان

کمبود اتوبوس بین شهری در ایلام، مردم این استان را با مشکلات عدیده برای سفرهای ضروری خود مواجه کرده و مسئولان در پاسخ به این کمبود سکوت پیشه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، نزدیک به یک ماه است کمبود اتوبوس بین شهری در ایلام مردم این استان را با مشکلات عدیده برای سفرهای ضروری خود مواجه کرده و مسئولان در پاسخ به این کمبود سکوت پیشه کرده‌اند.

گزارش قبلی تسنیم با عنوان "سرگردانی مسافران پایانه‌های استان ایلام زیر سایه سوء مدیریت/ هنوز خبری از نظارت نیست" نیز گویای این واقعیت است که مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام نیز برای افکار عمومی ارزش قائل نبوده و همچنان با رفع مسئولیت از خود سکوت پیشه کرده و هر از چند گاهی در جلسات از اتخاذ تمهیدات برای رفع کمبود بلیت اتوبوس بین شهری در ایلام خبر داده اما در نتیجه از "تدبیر" و "تمهید" خبری نیست و سرگردانی مردم همچنان باقی است.

نمی‌دانم بچه بیمارم را چگونه به تهران ببرم

کبیری از شهروتدان ایلامی که در میان دفاتر فروش اتوبوس بین شهری در ترمینال ایلام سرگردان و نتوانسته است برای انتقال بیمار خود که الزاماً برای مداوا باید به تهران برود به خبرنگار تسنیم گفت: دو روز است به دنبال بلیت اتوبوس هستم تا بتوان بچه بیمارم را به تهران جهت مداوا و ویزیت پزشک ببرم اما موفق به تهیه بلیت نشده‌ام.

وی با بیان این که به رانندگان اتوبوس بین شهری هم رو انداخته‌ام به فروش اینترنتی بلیت هم رجوع کردم که پاسخ راننده اتوبوس آن بود که اتوبوس‌های بین شهری به مهران اعزام و در حال حاضر اتوبوس برای تهران نداریم، پاسخ مراکز فروش اینترنتی آن بود که "ظرفیت تکمیل" است.

3 روز به دنبال بلیت هستم

احمدی دیگر شهروند ایلامی نیز که کارمند شاغل در تهران و دو سه روزی است به گفته خودش پیگیر خرید بلیت اتوبوس جهت سفر به تهران است و تاکنون موفق به تهیه بلیت نشده است، گفت: آن چه در ایلام برای مسافران سرگردان می‌گذرد آن است که در این استان برنامه‌ و نظارتی بر پایانه مسافربری نیست و سرگردانی مردم نیز برای آنان اهمیتی ندارد.

مسئولان برای این وضعیت هیچ اندیشه‌ای نداشته‌اند

مدیر یکی از تعاونی‌های مسافربری که اصرار بر آن داشت تا نام تعاونی و هویت خودش نگاشته نشود نیز نبود اتوبوس بین شهری و بلیت را مورد تائید قرار داد و گفت: واقعیت این است که مسئولان برای این وضعیت هیچ پیش‌بینی نداشته‌اند و اگر پیش‌بینی می‌کردند این وضعیت که به سرگردانی مسافران انجامیده است حادث نمی‌شد.

اتوبوس‌ها خود سرانه به مرز مهران رفته‌اند

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به چرایی وضعیت نابسامان تامین بلیت اتوبوس‌های بین  شهری از استقرار خود سرانه اتوبوس‌های خط ایلام به تهران به مرز مهران خبر داد و گفت: اتوبوس‌داران خودسرانه اتوبوس‌های خود را به مرز مهران برده و در حال حاضر این اتوبوس‌ها دپو هستند و عملاً سفری را انجام نمی‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام خاطرنشان کرد: قصور یکی از تعاونی مسافربری در عدم اجرای تعهد خود مبنی بر اعزام 5 دستگاه اتوبوس به ایلام جهت جابه‌‌جایی مسافر نیز مزید بر علت است و از دلایل کمبود اتوبوس برای مسافران ایلام به تهران است.

چشمه خاور گفت: با پلیس راه هماهنگ شده تا از تردد اتوبوس‌های پایانه ایلام به مهران ممانعت و اجازه تردد در مسیر مهران به آنان داده نشود، هر چند برای جابه‌جایی بازگشت 21 هزار شرکت کننده در مراسم دعای عرفه نیز نیازمند حضور اتوبوس‌ها از استان‌های معین کشور هستیم.

به گزارش تسنیم، تائید تلویحی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام و اقدام خود سرانه اتوبوس‌های بین شهری به مهران که موظف به تردد در محور ایلام به تهران بوده و قصور تعاونی که موظف به تامین اتوبوس مورد نیاز مردم بوده و غیره نشان از آن دارد که برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات راهگشا در استان ایلام حداقل در این مورد به محاق رفته و مسئولان ناظر و تصمیم‌ساز استان ایلام سکوت پیشه کرده‌اند تا مردم همچنان سرگردان در این وضعیت باقی بمانند که پیشنهاد می‌شود تا مسئولان ملی به این مهم ورود کنند و برای این درد چاره‌ای بیندیشند.

به نظر می‌رسد در پیش بودن اربعین و پیش‌بینی حضور میلیونی زائران و تردد 85 درصدی زائران از مرز مهران با چنین مدیریت و پیش‌بینی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/180/ح

نظر شما