شناسهٔ خبر: 55015643 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس؛

موافقت امام با پیشنهادی برای انتشار رساله توضیح المسائل

امام خمینی در نوزدهم تیر ماه سال 64 به نامه حجت الاسلام و المسلمین فاکر پاسخ دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در نوزدهم تیر ماه سال 64 در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا فاکر با بررسی و انتشار توضیح المسائل خود موافقت کردند. متن نامه امام در ادامه مطلب آمده است:  

 

[بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم. محضر مبارک حضرت آیت‌ اللّه‌ العظمی امام خمینی ـ مد ظله العالی

سلام علیکم و رحمة اللّه‌ و برکاته، دفتر انتشارات اسلامی[1] مایل است توضیح المسائل منسوب به حضرت امام را با آخرین فتاوای ممهور به مهر آن حضرت و نیز تحریر الوسیله و حاشیۀ عروه[2]، تطبیق و تنظیم نماید. نظر به اینکه این کار حداقل یکی ـ دو سال وقت و مخارج فراوانی را در پی دارد و به کمک افراد واجد صلاحیتی نیازمند است، این دفتر لازم می‌ داند ضمن کسب اجازه از محضر حضرت امام تقاضا کند که آن حضرت یک یا دو نفر از افراد مورد اعتماد خود را جهت بررسی نهایی این کار تعیین فرمایند تا ان‌شاءاللّه‌ حاصل این زحمات مورد اطمینان حضرت امام واقع شده و در دسترس عموم قرار گیرد. و الامر الیکم. والسلام علیکم و رحمة اللّه‌ و برکاته. مسئول دفتر انتشارات اسلامی ـ محمد رضا فاکر ـ 18 شوال 1405]

 

بسمه تعالی

پس از تکمیل، آنچه اعضای محترم شورای استفتای قم[3] تأیید نمایند، مورد تأیید است.

19 تیر 64

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

1 ـ دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم در زمینۀ تبلیغ و ترویج مسائل مربوط به اسلام و انقلاب فعالیت می‌ کند.

2 ـ تحریر الوسیله و حاشیه بر عروة الوثقی، دو اثر ارزنده از امام خمینی و مشتمل بر فتاوای فقهی ایشان است.

3 ـ شورای استفتای قم مرکب از آقایان: سید عباس خاتم یزدی، سید جعفر کریمی و محمدحسن قدیری بودند که با آگاهی بر آرای فقهی امام خمینی به پرسش های شرعی مردم بر اساس فتوای امام پاسخ می‌ گفتند. 

 

صحیفه امام؛ ج 19، ص 314

امام خمینی (س) موافقت امام با انتشار توضیح المسائل محمد رضا فاکر

نظر شما