شناسهٔ خبر: 54995719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه نشست گروه۲۰ انجام شد؛

رایزنی بلینکن با تروئیکای اروپایی درباره ایران

محمدرضا الكائی

وزیر خارجه آمریکا و مقامات اروپایی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار کردند و ضمن گفتگو درباره برنامه هسته ای ایران، به تکرار ادعاهای پیشین در قبال مقصر جلوه دادن ایران پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با همتایان و مقامات تروئیکای اروپایی در حاشیه نشست کشورهای «گروه۲۰» (G۲۰) در بالی در اندونزی خبر داد.

در این بیانیه که در وب سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امروز با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، و «تیم بارو» دبیر سیاسی و معاون دوم وزیر خارجه انگلیس در حاشیه نشست وزرای گروه ۲۰ در بالی دیدار کرد.

بیانیه فوق می افزاید: آنها در مورد تلاش‌های مشترک برای ارائه حمایت‌های امنیتی و بشردوستانه بیشتر به اوکراین بحث و همچنین راه‌هایی را جهت رسیدگی به نگرانی‌های امنیت غذایی جهانی بررسی کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان این بیانیه افزود: آنها نسبت به سرعت تحولات در برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی و بر تعهد خود به بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام تاکید کردند و از ایران خواستند که خواسته های فرعی خود را کنار گذاشته و سریعا با توافقی که هم اکنون در دسترس است، موافقت کند.

این در حالی است که تاکنون خواسته های خارج از چارچوب توافق هسته ای ۲۰۱۵ که توسط آمریکا مطرح شده اند، مانع نهایی شدن هر گونه توافق بوده است و آمریکا در این زمینه سعی دارد با انداختن توپ در زمین ایران و تمارض، تهران را مقصر هر گونه کم کاری و کارشکنی جلوه دهد.

نظر شما