شناسهٔ خبر: 54989580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

رفع عقب ماندگی‌ها، هدف اصلی مصوبات برای شهرستان ماکو است

استاندار آذربایجان غربی گفت: رفع عقب ماندگی‌های شهرستان ماکو در موارد مختلف، هدف اصلی مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در پایان سفر مسوولان اجرایی استان به این شهرستان است.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی که با محوریت شهرستان ماکو برگزار شد، گفت: این مصوبات نقشه راه برنامه میان مدت پیشرفت این شهرستان است که مبنای اقدام و برنامه ریزی مدیران خواهد بود.

او گفت: اولویت مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ها، تحقق مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه است، زیرا این تصمیمات در چند مرحله کار کارشناسی و میدانی اتخاذ شده است.

معتمدیان می گوید: خروجی جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شهرستان ماکو، ۹۱ مصوبه شامل ۷۶ مصوبه عمرانی و ۱۵ مصوبه اقتصادی است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در این مصوبات، تکالیف شهرستان، دستگاه‌های استانی و نهاد‌های ملی مشخص شده که باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.

معتمدیان گفت: این مصوبات، برنامه مشارکتی است که علاوه بر توان دولتی، با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد تا در رفع محرومیت در نقاط مختلف استان مثمرثمر باشیم.

او با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای توسعه این منطقه می گوید: این سازمان، ظرفیت بسیار خوبی در شمال استان است که باید بیش از پیش از آن بهره برد.

معتمدیان همچنین از حضور محمد علی پور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی در این سفر و جلسات مختلف قدردانی کرد و گفت: حمایت مجلس و نمایندگان برای توسعه منطقه و رفع موانع بسیار موثر است.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به اینکه استان در برخی حوزه ها، عقب افتادگی نسبت به میانگین کشوری دارد، گفت: به طور مثال در حوزه فضای آموزشی، در ردیف استان‌های آخر کشور هستیم که امیدواریم این امر را با برنامه ریزی در شهرستان‌های مختلف جبران کنیم.

معتمدیان می گوید: در حوزه راه‌های روستایی، بهداشت و درمان و طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری نیز باید اقدامات قابل توجهی برای توسعه استان صورت گیرد.

نظر شما