شناسهٔ خبر: 54986193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

برنامه توسعه مناطق آذربایجان غربی در سفرهای شهرستانی تدوین می‌شود

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در طول سفرهای شهرستانی نظرات و دغدغه نخبگان و مردم شنیده شده و بر این اساس، برنامه میان‌مدت توسعه‌ای هر منطقه تدوین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در جمع مردم شهر بازرگان شهرستان ماکو افزود: در سفرهای شهرستانی، مدیران تصمیم گیر در بخش‌های مختلف حضور یافته و برنامه‌ها در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب می‌رسد.

وی رویکرد سفرهای شهرستانی را مردم محور اعلام کرد و یادآور شد: در صدد هستیم تا با حمایت مردم و نخبگان، اهداف دولت را دنبال کرده و در این مسیر، از توان و نظرات مردمی بهره مند شویم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین افزود: در سفرهای شهرستانی، یک ریل گذاری برای توسعه منطقه انجام می‌شود تا زمینه اجرای طرح‌های مختلف به ویژه اتمام طرح‌های نیمه تمام با اختصاص اعتبار مناسب مهیا شود.

معتمدیان یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم را نیز توجه به مناطق مرزی، معیشت، اشتغال و تکمیل زیرساخت‌های مناطق محروم عنوان کرد و ادامه داد: حضور آیت الله رئیسی در سفر به استان در مرز و بازدید از آنکه برای نخستین بار صورت گرفت، نشان از توجه ویژه به مرز و حل مشکلات مرزی دارد.

وی در ادامه، آذربایجان غربی را از استان‌های پیشرو در تجارت معرفی کرد و افزود: باید از این ظرفیت در سطح ملی، استانی و شهرستانی استفاده کنیم تا مردم هم از مزیت‌های آن بهره مند شوند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه بازرگان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ملی برخوردار بوده و با قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم بین المللی، نقش بسیار مهمی را در تجارت بین الملل کشورمان داراست، خاطرنشان کرد: راه اندازی منطقه آزاد ماکو نیز در ارتقای شاخص‌های اقتصادی این منطقه مؤثر بوده است.

معتمدیان تصریح کرد: افزایش شرکت‌های فعال از ۳۵ به ۱۲۹، سرمایه گذاری عمرانی بیش از هزار میلیارد تومانی و سرمایه گذاری اقتصادی در راستای نقش مهم ترانزیتی، لجستیکی و تجاری منطقه در کشور، موجب شده تا همه منطقه به ویژه بازرگان از مزیت‌های خود بیش از پیش استفاده کند.

وی در ادامه بازرگان را پیشانی تجاری و لجستیکی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: باید با استفاده از این ظرفیت، بیش از پیش در حل مشکلاتی نظیر بیکاری، کمبود درآمد و زیرساخت‌های منطقه تلاش شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد و فراهم سازی زمینه ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی، تجارت، لجستیک و صنعت، گفت: محرومیت در این منطقه برخوردار قابل قبول نبوده و برای رفع این مشکل از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در حاشیه بازدید از پایانه مرزی بازرگان در دیدار با نمایندگان تشکلهای صنفی فعال در این پایانه مرزی در با تاکید بر رفع موانع و مشکلات فعالان اقتصادی در مرز بازرگان گفت: روان سازی مبادلات مرزی در مرز بازرگان ضروری است.

محمدصادق معتمدیان اشاره به اینکه روان سازی مبادلات مرزی از برنامه‌های مهم دولت است، گفت: این امر مورد تاکید ریاست جمهوری است. اختیاراتی را به استانداران داده‌اند که با کشورهای همسایه تعاملاتی داشته باشیم و موانع و مشکلات صادراتی که وجود دارد مرتفع کنیم و از این ظرفیت در جهت شکوفایی اقتصاد استان و کشور بهره ببریم.

وی با تاکید بر احصاء مسائل و مشکلات موجود در پایانه مرزی بازرگان و جلب نکته نظرات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان این منطقه اظهار داشت: بزودی شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان برای بررسی کامل مسائل و مشکلات در محل این پایانه مرزی برگزار می‌شود.

نظر شما