شناسهٔ خبر: 54985736 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آغاز ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از روسیه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از روسیه از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی اکبر صفایی گفت: با افزایش ناوگان دریایی در جنوب و شمال ایران تبادل تجاری با کشورهای همسایه رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا ۱۰ میلیون تن کالاهای ترانزیتی روسیه را از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند جابجا کنیم و در حال حاضر تبادل آغاز شده و نویدبخش افزایش ترانزیت از کشور است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در داخل کشور نیز تلاش کرده‌ایم مشکلات مردم در بنادری که اقتصاد محلی و منطقه‌ای را رونق می‌بخشند حل کنیم و توسعه این بنادر را در دستورکار قرار داده‌ایم تا اقتصاد محلی به بهترین شکل رونق یابد و مردم از دریا استفاده بهتری داشته باشند.

صفایی افزود: در مورد شناورهای مسافری دریایی، تجهیزات بندری و شناورهای رو-رو اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه پیگیری‌ها برای حذف ویزا با هدف سفر شهروندان به کشور کویت خبر داد و اظهار داشت: باید مشکلات موجود در زمینه صدور ویزا میان کشور ایران و کویت حل شود تا ارتباط میان مردم این دو کشور افزایش یابد و در این زمینه مذاکراتی با وزارت امور خارجه انجام و زیر ساخت‌های آن نیز آماده شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ارتباط دریایی سه روز در هفته بندر خرمشهر با کشور کویت عامل افزایش تبادل اقتصادی میان ایران و کویت است و باعث رونق تبادل تجاری آن‌ها خواهد شد، تصریح کرد: تجار ایرانی می‌توانند با سه ساعت دریانوردی شهروندان را نیز به همراه خود به مقصد کویت ببرند و همزمان یک سفر تجاری و تفریحی را رقم بزنند.

نظر شما