شناسهٔ خبر: 54985694 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

عجیب ترین بی ام و جهان با پیشرانه تسلا و قدرت 450 اسب بخار + ویدئو

صاحب‌خبر -

این بی ام و E9 با پیشرانه الکتریکی تسلا و خروجی 450 اسب بخار، می‌تواند عجیب ترین بی ام و جهان باشد. در ادامه شاهد جزئیات این BMW کلاسیک باشید.

ریچارد ملقب به Moggy به همراه تیم او در Electric Classic Cars طی ماجراجویی جدید خود، با یک پیشرانه تسلا و کیت بدنه CSL Batmobile به یک بی ام و E9 مدل 3.0CSi متعلق به دهه 70 میلادی جانی دوباره داده‌اند. به لطف این کیت بدنه، این نسخه عجیب و غریب به نسخه مسابقه‌ای همگام‌سازی‌شده کمیاب 3.0 CSL شباهت پیدا کرده است.

عجیب ترین بی ام و دنیا با پیشرانه تسلا!

بی ام و E9 با پیشرانه تسلا بی ام و E9 با پیشرانه تسلا

به گفته ریچارد، این بی ام و E9 در ابتدا از کار افتاده بود. این خودرو با سانروف باز در پارکینگ مانده و دست بر قضا نشتی سقف پارکینگ که دقیقاً بالای خودرو بود، این بی ام و کوپه کلاسیک را به یک آکواریوم تبدیل کرده بود! فضای داخلی هم تخریب شده بود، تورفتگی‌های زیادی در آن به چشم می‌خورْد و رنگ بدنه هم حباب زده بود.

حالا این عتیقه آلمانی دگرگون شده است. زیر کاپوت این بی ام و E9 دیگر خبری از نسخه انژکتوری پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی BMW نیست و در عوض بخشی از باتری پک تسلا مدل S نسخه P85 قرار گرفته است. این باتری پک به دو قسمت تقسیم شده و قسمت باقی‌مانده در صندوق عقب این خودرو قرار دارد. موتور الکتریکی این BMW ای 9 هم متعلق به تسلا است و در جای دیفرانسیل عقب نصب شده است. رینگ‌های چشمگیر Aplina نیز ظاهر عجیب ترین بی ام و جهان را تکمیل می‌کنند.

عجیب ترین بی ام و جهان عجیب ترین بی ام و جهان

نسخه استاندارد CSL توانایی تولید 203 اسب بخار قدرت و 292 نیوتون متر گشتاور را داشت، ولی تیم Electric Classic Cars این رقم را بیش از دوبرابر کرده و اکنون این نسخه بازسازی‌شده بی ام و E9 می‌تواند 450 اسب بخار قدرت و 450 نیوتون متر گشتاور تولید کند. عجیب ترین بی ام و جهان همچنین طی فقط 3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و با یک بار شارژ مسافت بیش از 321 کیلومتر را طی می‌کند.

عجیب ترین بی ام و جهان عجیب ترین بی ام و جهان

ضمناً این خودروی آلمانی به دیسک‌های ترمز Wilwood برای هر چهار چرخ مجهز شده است. ریچارد اشاره کرده که این نسخه بی ام و E9 کمی سنگین‌تر از یک نسخه استاندارد CSL با باک پر بنزین است، اما توزیع وزن آن به شکلی صورت گرفته که اصلاً این وزن بیشتر حس نمی‌شود. در نهایت گفتنی است که بازسازی این خودرو حدود دو سال زمان برده است.

برچسب‌ها:

نظر شما