شناسهٔ خبر: 54985467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عدم توجه به نمایشگاه بین المللی یکی از ضعف‌های استان خراسان جنوبی است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)خراسان جنوبی گفت: یکی از ضعف‌های خراسان جنوبی عدم توجه به نمایشگاه بین المللی است؛ عنوان نمایشگاه بین المللی است اما اصلا به این نکته توجه نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار سرتیپ محمد رضا مهدوی ظهر امروز در بازدید از کارخانه کویر تایر با بیان اینکه بین علم و صنعت یک حلقه مفقوده وجود دارد که  باید ایجاد این حلقه ارتباطی به دغدغه اصلی مسئولان و تولیدکنندگان تبدیل شود اظهار داشت: این ارتباط را باید با صبر، استقامت و هوشمندانه برقرار کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط برقرار کردن اینها خیلی سخت است بیان کرد: متاسفانه خیلی ها هستند حاضر نیستند این اتفاق بیفتد چراکه منافع آنها به خطر می افتد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)خراسان جنوبی  از ارتباط شرکت های دانش بنیان با کویر تایر و انجام کارهای خلاقانه ابراز خرسندی کرد وگفت: بسیار حرکت خوبی انجام شده لذا نباید ناامید شد و باید هوشمندانه این ارتباط را ادامه داد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)خراسان جنوبی  گفت:  پیشنهاد می شود آن دسته از رشته‌ها و نیازمندی‌هایی که شما در صنعت و کار خودتان به آن رسیده اید و مستلزم برخی از رشته‌های دانشگاهی است که وجود ندارد را میتوان  در حوزه‌های دانشگاهی که دانشگاه ها برای ایجاد آن رشته در خراسان جنوبی و مناطق مختلف راه اندازی کنند که این رشته‌ها باعث تقویت و برنامه ریزی آینده صنعت شود‌.

وی با بیان  اینکه استفاده از ظرفیت مردم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها به آن رسیدند اظهارکرد:کویرتایر  این مهم را از همان روز اول تاسیس عملیاتی کرده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)خراسان جنوبی  به مردمی کردن اقتصاد اشاره و بیان کرد: این اقدام خروجی خوبی نیز داشته و قریب به اتفاق شرکتهایی که این اقدام را انجام دادند سودآوری داشته و زیان دهی نداشتند‌ وباید سرمایه گذارها را باید به استان آورد و بازدید انجام داد تا ارتباط بین خراسان جنوبی با کشورهای دیگر برقرار شود.

وی به ارتباط با خارج از کشور اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های استاندار و وزارت امور خارجه هفته قبل میزبان معاون اقتصادی وزارت امور خارجه بودیم و طی جلسه ای که در استانداری برگزار شد مقرر شد به خارج از کشور به جز افغانستان به کشورهای منطقه حتی کشورهای اروپایی هم توجه کرد و نظر معاون وزیر امور خارجه هم به مساله توجه به سایر کشورهای منطقه بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد:  ان شاءالله با پیگیری و ادامه داشتن این جلسات ارتباط بین خراسان جنوبی با کشورهای خارجی منطقه فراهم شود و این یعنی بخش خارجی و صادرات از استان در حوزه بین الملل باید فعال شود‌.

وی با بیان اینکه حرکت خوبی است، عنوان کرد: قطعا تسهیلات و همکاری‌هایی وجود خواهد داشت و اگر این ارتباط‌ها با هم پیوند و حلقه اتصال برقرار بشود اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد خواهد افتاد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)خراسان جنوبی گفت: یکی از ضعف‌های خراسان جنوبی عدم توجه به نمایشگاه بین المللی است؛ عنوان نمایشگاه بین المللی است اما اصلا به این نکته توجه نشده است و از کشورهای دیگری در استان نمایشگاهی برپا نشده که بستر‌ها فراهم شود تا هم محصولات داخل استان معرفی شود.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات با خارج از کشور ارتباط بگیریم که اگر این اتفاق خوب بیفتد یک جهش جدی در بخش صادرات اتفاق خواهد افتاد به نفع همه صنعتگران و مجموعه کویر تایر نیز خواهد بود‌.

انتهای پیام/250/ی

نظر شما