شناسهٔ خبر: 54985299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در شبانه‌روز گذشته ۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که از این تعداد سه بیمار بستری شدند و سه نفر دیگر سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

علی احمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۹ بیمار در بخش ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال عمومی یک بیمار وخیم گزارش شده است.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های این ویروس در استان کماکان یک هزار و ۸۴۹ نفر است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری روند شیوع کرونا در استان را افزایشی اعلام کرد و گفت: با توجه به گذشت زمان زیادی از نوبت‌های واکسیناسیون کرونا که پوشش قابل قبولی داشتند و کاهش آنتی‌بادی و اینکه اثر واکسیناسیون کم شده است مردم بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

احمدی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری وبا در برخی استان‌های کشور، اظهار داشت: هنوز مورد مشکوک و قطعی ابتلا به بیماری وبا در استان شناسایی نشده اما از آنجاکه بیماری‌ها مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و با ترددها امکان انتقال بیماری وجود دارد از همین رو باید در رعایت بهداشت فردی اهتمام جدی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بیماری وبا ۸۰ درصد بدون علامت است، افزود: همین موضوع در انتشار و انتقال بیماری از فرد آلوده به سایر افراد تاثیرگذار است و توصیه می‌شود قبل از غذا دست‌ها به خوبی و به‌مدت ۲۰ ثانیه شسته شده و از آب و غذای سالم استفاده شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتقال بیماری وبا از طریق مدفوع و یا مصرف خوراکی‌های آلوده و حامل میکروب از انسانی به انسان دیگر است، خاطرنشان کرد: اسهال، استفراغ، کم‌آبی، ضعف و بی‌حالی از علائم شایع بیماری وبا است که در برخی موارد منجر به مرگ نیز می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی شیوع کرونا، شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، کوهرنگ و سامان در وضعیت آبی و دیگر شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

نظر شما