شناسهٔ خبر: 54985256 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گسترش حمل و نقل عمومی در تهران و صوفیه تنها راه مقابله با ترافیک

در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران با شهردار صوفیه هر دو مقام با اشاره به مشکل ترافیک در شهرهای خود گسترش حمل و نقل عمومی را تنها راه مقابله با این معضل دانسته و بر همکاری های دوجانبه در این زمینه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران روز _پنج‌شنبه، شانزدهم تیرماه ۱۴۰۱_ با یوردانکا فانداکوا شهردار صوفی‌ای بلغارستان در راستای تبادلات دیپلماسی شهری با یکدیگر دیدار و با اشاره به وضع متروی تهران اظهار کرد: بسیاری نقاط تهران از جنس سنگ است و از این روی در برخی نقاط برای ساختن مترو باید تونل سنگی می‌ساختیم و همچنین در برخی نقاط زمین سست و مردابی بوده و مترو تهران از مناطق سنگی و از خاک سست عبور کرده است.

وی ادامه داد: زمانی که به علت تحریم توان خرید لوکوموتیو و واگن را نداشتیم، در داخل کشور تولید کردیم و حدود ۸۰ درصد واگن‌ها و لوکوموتیو های کشور را در داخل تولید می‌کنیم، اما ساخت آن گران تمام می‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی شده که شهرداری با هماهنگی وزارت نفت و در قبال فروش نفت واگن خریداری شود تا مشکل مترو تهران رفع شود، همچنین با شرکت‌های دانش بنیان ایران هماهنگی شده است تا خودمان واگن و اتوبوس بسازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به مشکلات تهران مانند آلودگی هوا و ترافیک، ریزگردهای کشورهای همسایه غربی نیز اضافه شده است که البته از جمله علل این ریزگردها، خشک شدن تالاب‌های عراق توسط صدام و دیگری سدسازی‌های ترکیه است.

وی اضافه کرد: امیدواریم که بتوانیم در این دوره چهار ساله، تحول خوبی را در شهر تهران ایجاد کنیم که البته کار مشکل و سختی است، اما تجربه این کار را از ۲۰ سال قبل داریم و در مدت ۱۴ سالی که در شورا بودیم تحول خوبی در شهر تهران به وجود آمد.

وی تصریح کرد: البته این مشکلات مخصوص تهران نیست و در شهرهای بزرگ دیگر مانند اصفهان و مشهد شیراز و تبریز و اهواز، تمام این مشکلات و همچنین تحولات را شاهد هستیم و تحولاتی که در تهران رخ می‌دهد در این شهرها تأثیر گذار است، قوانینی که در شورای شهر تهران تصویب می‌شود در سایر شهرها نیز شاهد این قوانین هستیم.

چمران گفت: امیدواریم که هم کشور ایران و هم شما در اداره شهرها موفق باشیم.

نظر شما