شناسهٔ خبر: 54985101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ببینید/ نمایشگاه نقاشی چهارمین پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده+فیلم

نمایشگاه آثار نقاشی عمر بن لادن، چهارمین پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده، در فرانسه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نمایشگاه آثار نقاشی عمر بن لادن، چهارمین پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده، در لوتیل، در غرب فرانسه برگزار شد.

در این نمایشگاه ۳۰ اثر نقاشی عمر بن لادن به نمایش گذاشته شده است. وی که از سال ۲۰۱۶ در فرانسه زندگی می‌کند، نقاشی این آثار را در دوران قرنطینه کووید در این کشور آغاز کرد.

عمر بن لادن گفته بسیاری از آثارش الهام گرفته از دوران زندگی او در افغانستان بوده است. وی با همسر انگلیسی‌اش در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

عمر بن لادن در دوران نوجوانی‌اش برای شش سال در افغانستان زندگی کرد و در اردوگاه آموزشی در کنار ایمن الظواهری، مرد شماره دو القاعده زندگی کرد. اما در سال ۲۰۰۰ افغانستان را ترک و مسیرش را از پدرش جدا کرد.

عمر بن لادن در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۸ با ای‌بی‌سی نیوز گفته بود که پدرش مرد بسیار مهربانی بود، اما در مصاحبه دیگری، چند سال بعد گفته بود که در کودکی پدرش او را، چون هنگام خنده دهانش را بیش از حد باز کرده بود، به شدت کتک زده بود.

به گفته عمر، پدرش از حادثه یازده سپتامبر بسیار متاثر گشت، اما آن کار را برای رهایی شمار بیشتری از انسان‌ها لازم می‌دانست. عمر بن لادن در آن مصاحبه گفته بود که با پدرش موافق نیست.

 

volumeVideo: 35.83M | durationVideo: 00:02:29
کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما