شناسهٔ خبر: 54984475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مطالبه زیست محیطی کردستانی ها از رییس جمهور حفظ تالاب بین المللی زریوار است

سنندج- ایرنا- مسائل مربوط به تالاب بین المللی زریوار به عنوان یکی از مطالبات مهم زیست محیطی مردم کردستان در مرکز ارتباطات مردمی اداره کل محیط زیست استان که با حضور نماینده تام الاختیار سازمان حفاظت محیط زیست کشور دایر شده است، مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نورالله مرادی نماینده تام الاختیار سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز پنجشنبه در مرکز ارتباطات مردمی اداره کل محیط زیست استان که در آستانه سفر رئیس جمهور دایر شده است در پاسخ به دغدغه های نمایندگان انجمن زیست محیطی سبز چیای شهرستان مریوان اظهار داشت:  صیانت و حفاظت از تالاب بین المللی زریوار از اولویت های اصلی محیط زیست استان است. 

وی اضافه کرد : نگهداشت و حفاظت از این تالاب به عنوان نگین زیبا در استان کردستان مطالبه جدی ست که همه تلاش خود را برای حفاظت آن بکار خواهیم بست.

وی تالاب زریوار را یک اکوسیستم منحصر به فرد با تنوع زیستی بالا معرفی و تصریح کرد: تیم مدیریتی حفاظت محیط زیست کردستان کاملاَ با اولویت و دغدغه اصلی حفظ و احیاء تالاب را در دستور کار قرار داده اند.

نماینده تام الاختیار سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: انتظار می رود نشست ها و کارگروه های تخصصی مرتبط با این تالاب شکل گیرد تا جوامع محلی با توجه به پتانسیل ها و مسوولیت های اجتماعی خود از این تالاب و کارکردهای عملی آن متنفع شوند.

مرادی یادآور شد:  نقش سمن های زیست محیطی در کمک به اهداف سازمانی محیط زیست که همانا پویایی و احیای تالاب است را مهم ارزیابی کرد.

مسوولان محیط زیست کردستان هم از مهمترین اقدامات و پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان را تامین آب شرب شهر مریوان با راه اندازی تصفیه خانه آب سد گاران اعلام کردند که با انجام  این عمل تأمین آب شرب از کاسه آبی این تالاب قطع خواهد شد.

بیست و ششمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان خراسان شمالی بود که دوم تیر انجام شد و کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده و قرار است روز جمعه ۱۷ تیر انجام شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است

نظر شما