شناسهٔ خبر: 54984457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ایراندوستی و ویژگی های شخصیتی مادر شهید ژاپنی به روایت دامادش

ایرنا نوشت : داماد خانواده شهید محمد بابایی گفت: کونیکو یامامورا با همسرش یک مدرسه در یزد ساخت زمانی که به دیدار دانش آموزان می رفت به آنها می گفت، تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا برای کشور خود موثر باشید و به کشورهای دیگر وابستگی نداشته باشید.

صاحب‌خبر -

محمد سرمدی اذعان داشت: فقدان مادر بزرگ را به همه مسلمانان تسلیت می گویم چراکه همه کارهای وی در راه اسلام بود امیدوارم هر یک از ما بتوانیم ادامه دهنده راه او باشیم.

وی در خصوص بارزترین خصوصیات اخلاقی سبا بابایی توضیح داد: بارزترین خصوصیت اخلاقی وی فروتنی و خضوع بود به عنوان مثال زمانی که به یک برنامه مهم در صدا وسیما دعوت می شد به ما نمی گفت، و به یکباره او را در برنامه مورد نظر می‌دیدیم و تعجب می کردیم از او می پرسیدیم چرا به ما نگفتید که به این برنامه دعوت شده اید، می گفت: چه اهمیتی دارد که بگویم.

سرمدی با بیان اینکه مادر بزرگ همیشه به ما می گفت که تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم که در گام اول ایران و بعد اسلام را معرفی کنم، خاطرنشان کرد: حوزه های فعالیت او بسیار گسترده بوده علاوه بر تدریس در مدارس و دانشگاه ها، یک رایزن فرهنگی چند جانبه بود که از طریق جامعه المصطفی در ژاپن کارهای تبلیغاتی را انجام می‌داد، برنامه های کارتونی را برای صداو سیما ترجمه می کرد و مترجم مجلات ژاپنی بود.

داماد خانواده شهید محمد بابایی: سبا بابایی به من آموخت برای خدا قدم بردارم

داماد سبا بابایی گفت: وی مربی معروف در اریگامی (هنر ساخت شکل‌ها و کاردستی متنوع با کاغذ است) بود و همه اساتید این رشته به نوعی شاگرد او بودند، این مادر شهید همچنین به عنوان مادر معنوی تیم ملی فدراسیون جانبازان و معلولان پاراتیراندازی را حمایت می کرد.

سرمدی گفت: کونیکو یامامورا پس از آشنایی و ازدواج با یک تاجر ایرانی اهل یزد به نام اسدالله بابایی، در بیست سالگی به ایران مهاجرت کرد و از آن زمان در ایران اقامت داشت، وی با همسرش یک مدرسه در یزد ساخت زمانی که به دیدار دانش آموزان می رفت به آنها می گفت: تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا برای کشور خود موثر باشید و به کشورهای دیگر وابستگی نداشته باشید.

داماد خانواده شهید محمد بابایی یادآور شد: مادر بزرگ همیشه به من می گفت که ژاپنی ها خیلی کمتر از ایرانی‌ها باهوش هستند فقط آنها بسیار تلاش می کنند، اگر ایرانی ها یک مقدار دست بجنبانند ژاپنی ها حرفی برای گفتن ندارند.


مادر ژاپنی شهید بابایی به من آموخت برای خدا قدم بردارم

بیشتر بخوانید :

سرمدی بیان کرد: او می گفت زمانی که پسرم محمد از من خواست موهای او را کوتاه کنم به قامت او نگاه کردم و دیدم چه پسر رشیدی دارم، و وقتی او به شهادت رسید به سینه ام کوبیدم و متوجه شدم چرا مردم برای امام حسین (ع) بر سر و سینه می‌کوبند.

داماد خانواده شهید محمد بابایی در خصوص نحوه آشنایی با این خانواده و ازدواج با هدی گفت: خانم بابایی از دوستان مادر من بود و از طریق شناختی که خانواده ها از هم داشتند ما تصمیم به ازدواج گرفتیم و من داماد این خانواده شدم.

وی با بیان اینکه همسرم بسیار صبور است، افزود: من بعد از وارد شدن به این خانواده چیزی به جز ساده زیستی در زندگی آنها ندیدم و فهمیدم اگر شعار ساده زیستی می‌دهیم باید مانند مادر بزرگ به آن عمل کنیم.

سرمدی تاکید کرد: باید او را الگوی خود قرار دهیم و اگر می توانیم قدمی حتی کوچک برای اسلام و دین برداریم.

21220

نظر شما