شناسهٔ خبر: 54984342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

شهریه مدارس و مراکز غیر دولتی استان خراسان رضوی اعلام شد

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اعلام شهریه مدارس غیردولتی این استان خبر داد

صاحب‌خبر -

غلامرضا نیکپور گفت:، مبلغی را که با عنوان شهریه ، مدراس غیر دولتی در زمان ثبت نام  از دانش آموزان دریافت می کنند ، معمولا هزینه حقوق و مزایای معلمان، مدیر و کادر آموزشی، اجاره بها، هزینه خدمات آموزشی و فوق برنامه و غیره را در بر می گیرد. مبلغ مذکور با توجه به نوع خدمات ارائه شده و منطقه ای که مدرسه غیردولتی در آن واقع شده، متفاوت است.
وی افزود: شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی 1401 - 1402 دراستان دارای مبلغ حداقل و حداکثر است که از طریق برنامه سام قابل استعلام می باشد. شهریه ثابت مدارس غیردولتی در استان خراسان رضوی حداقل 3.5 میلیون تومان و حداکثر 22 میلیون تومان در تمامی مقاطع تحصیلی است. شهریه ثابت بر اساس برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس و ساختار فضا و تجهیزات و نیروی انسانی مشخص می‌شود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس غیر دولتی را دارند باید توجه داشته باشند که شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، افزایش یافته و مبالغ جدول فوق با احتساب حدودی این میزان افزایش در نظر گرفته شده است و والدین برای اطلاع دقیق از میزان شهریه می توانند به سامانه مشارکت ها مراجعه نمایند.

وی در ادامه افزود: همچنین خانواده‌هایی که بیش از نرخ مصوب پرداخت کرده اند می‌ توانند با ورود به سامانه شکایت خود را ثبت کرده ویا با تلفن 32222103 تماس بگیرند و خانواده‌ هایی که تا اول مهر و شروع سال تحصیلی قصد جابجایی مدرسه فرزند خود را دارند می‌ توانند ۹۵ درصد شهریه پرداختی را از موسسان مدرسه پس بگیرند.

نیکپور افزود: شهریه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مکمل و مربوط به برنامه‌ها یا فعالیت‌هایی که بنا به درخواست کتبی ولی دانش‌آموز، بر اساس نیازسنجی و مطلوبیت برای دانش‌آموزان، به‌منظور تنوع‌بخشی به فرصت‌های آموزشی و پرورشی (اعم از علمی، پرورشی، فرهنگی، ورزشی، مهارتی و خدمات مشاوره‌ای تربیتی و تحصیلی) منطبق با معیارها و اهداف دوره و پایه تحصیلی خارج از برنامه هفتگی (برنامه مصوب و فوق‌برنامه درسی) از سوی مدارس غیردولتی، ارائه می‌شود.

وی گفت: این فعالیت‌ها در طول هفته، پس از ساعات رسمی فعالیت واحد آموزشی، خارج از برنامه هفتگی (برنامه مصوب و فوق‌برنامه درسی) و پنجشنبه‌ها و با اخذ رضایت کتبی از ولی دانش‌آموز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. البته اردوها، بازدیدها و سایر فعالیت‌های غیرمستمر که زمان اجرای آن به‌صورت تراکمی روزانه است، مشمول این فعالیت‌ها نمی‌شود.

نظر شما