شناسهٔ خبر: 54983897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوان ۲۹ ساله شاهین دژی در رودخانه جیغاتی غرق شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی شاهین دژ گفت: جوان ۲۹ ساله اهل این شهرستان حین شنا در رودخانه "جیغاتی" غرق شد و جان خود را از دست داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مجید عمران زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در رودخانه زرینه رود، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد جوانی ۲۹ساله جهت تفریح و شنا به رودخانه زرینه رود رفته بود،که به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا دچار غرق شدگی شده و جان باخته است.

فرمانده انتظامی شاهین دژ اظهار داشت: شهروندان هنگام تفریح در حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سدهای استان از شنا کردن در داخل رودخانه خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، هفته جاری نیز یک کودک ۶ ساله در زرینه رود میاندوآب غرق شد.

رودخانه زرینه به طول ۲۴۰ کیلومتر از دامنه‌های شرقی چهل چشمه کردستان (مابین بانه - سقز) سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از مسیرهای طولانی و بهره مند ساختن اراضی کشاورزی زیادی بر سر راه خود از شاهین‌دژ می‌گذرد و در ادامه مسیر بعد از طی دشت وسیع میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

همه‌ساله با آغاز فصل تابستان شماری از مردم برای فرار از گرما به حاشیه رودخانه ها و سدهای استان رفته و اقدام به شنا کردن در آنها می‌کنند که تعدادی از آنها دچار حادثه شده و غرق می‌شوند.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

نظر شما