شناسهٔ خبر: 54983825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت علوفه است

ارومیه - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت علوفه قرار دارد و جزو استانهای پیشرو در تامین علوفه در کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

علی عیدی روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی افزود: سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن علوفه از مزارع استان برداشت می شود که نقش مهمی در تامین نیاز دامداران ایفا می کند.

وی با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع استان اظهار کرد: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می شود، بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زارها تولید و برداشت شود. 
سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: باتوجه به شرایط خشکسالی پیش آمده کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر استان پیش بینی می شود.

نادر رحیمی ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده با مراجع قضایی و انتظامی، در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران استان از محل تولیدات داخل آذربایجان غربی تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی به خارج از استان ممنوع است.

رحیمی یاد آور شد: جابجایی گندم و علوفه در داخل استان و بین شهرستانها از این قاعده مستثنی بوده و بلامانع است. 

در ادامه جلسه راهکارها، موانع و پیشنهادات لازم برای جلوگیری از خروج غیر قانونی محصول به خارج استان توسط اعضای حاضر در جلسه ارائه شد.

نظر شما