شناسهٔ خبر: 54983661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مناطق محروم استان سمنان نیازمند ۳۰ مدرسه با ۲۹۶ کلاس درس است

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۳۰ مدرسه با ۲۹۶ کلاس درس در مناطق محروم استان برای ارائه خدمات آموزشی نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شاه‌حسینی عصر پنجشنبه به رسانه ها ابراز داشت: حضور هشت هزار و ۸۰۷ دانش آموز در مناطق محروم و حاشیه ای استان سمنان گزارش شده است.
وی اضافه کرد که تاکنون فقط ۱۲ قطعه زمین و هفت نفر خیّر برای احداث  واحدهای آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و حاشیه استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: یکهزار و ۷۲۸ دانش آموز نیازمند و محروم در  استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۸۱۱ نفر آنها در دوره ابتدایی، ۵۴۲ نفر در دوره اول متوسطه و ۳۷۵ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل و نیازمند حمایت‌ هستند.

وی بیان کرد: شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و برگرداندن آنها به چرخه تحصیل، شناسایی دانش آموزان بی‌بضاعت برای تامین بسته‌های نوشت‌افزار، شناسایی مسائل، نیازها و ظرفیت های استانی برای تدوین برنامه پیشرفت منطقه ای به منظور ارتقای وضعیت آموزش و پرورش مناطق محروم در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان است.
شاه‌حسینی با اشاره به تلاش‌ها برای ایجاد قرارگاه جهادی  «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» ، تصریح کرد: شناسایی و سازماندهی معلمان و دانشجو معلمان جهادی، تبدیل مدارس سنگی و کانکسی به مدارس استاندارد و مرمت سرویس های بهداشتی از دیگر مواردی است که در دستور کار این قرارگاه  خواهد بود.
وی یادآور شد: هدف از ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان سمنان، ایجاد یک چرخه تنظیم‌گر و تسهیل‌گر شناسایی و راهبری حل مسائل آموزش و پرورش استان با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی و تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی، مردمی و خیریه‌ها برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش  مناطق کم‌برخوردار و محروم حاشیه شهرها است.
شاه‌حسینی افزود که شناسایی نیازها و تعیین اولویت ها، شناسایی ظرفیت مردمی، خیریه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، تدوین برنامه پیشرفت منطقه ای در حوزه تعلیم و تربیت، سازماندهی معلمان جهادی و دانشجو معلمان، ایجاد و تشکیل کارگروه‌های عملیاتی، عملیاتی کردن برنامه های ملی ابلاغی از سوی قرارگاه کشوری و جریان سازی گسترده اجتماعی و رسانه ای با محوریت عدالت آموزشی، بکارگیری و حمایت از گروه های جهادی و مردمی مورد تأیید از دیگر وظایف قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است.
به گزارش ایرنا، ١٢۴ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار مدرسه استان سمنان مشغول تحصیل هستند.

نظر شما