شناسهٔ خبر: 54983328 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

سبزی هر نوع ترشی چیه؟ لیست سبزی انواع ترشی و شور

بخش زیادی از طعم ترشی را سبزی هایی که در آن استفاده می شوند، تشکیل می دهد که بسته به سلیقه هر فردی این سبزی ها قابل تغییر هستند.

صاحب‌خبر -
  • سبزی مناسب برای خوش طعم شدن هر نوع ترشی
  • سبزی ترشی مخلوط
  • سبزی ترشی هفته بیجار
  • سبزی ترشی لیته
  • سبزی ترشی بادمجان
  • سبزی ترشی مخلوط خانگی
  • نکته مهم برای عمل آوری سبزی در ترشی

سبزی مناسب برای خوش طعم شدن هر نوع ترشی

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  شوید، یکی از سبزی هایی ایست که همیشه در ترشی ها دیده می شود و وجودش بیشتر به سبب خواص متعددی است که دارد. علاوه بر شوید از سبزی های دیگری مثل نعناع، جعفری، مرزه، گشنیز، ترخان و ریحان نیز در ترشی استفاده می شود؛ زیرا هرکدام از این سبزیجات طعم و عطر خاصی به ترشی می دهند و ترکیب این ۷سبزی است که ترشی را به طعم ایده آلش نزدیک می کند.

سبزی ترشی مخلوط

هر سبزی که فکرش را بکنید، می شود در ترشی مخلوط مجلسی به کار برد و این موضوع کاملا سلیقه ای بوده و با ذائقه شما در ارتباط است. اما به طور کلی، ترخان، مرزه و نعناع، اصلی ترین سبزی هایی هستند که در اکثر ترشی ها استفاده می شوند. ترخان منبع آهن و کلسیم و منگنز است و به ترشی کمی طعم تند و تیز می دهد. مرزه و نعناع نیز از ویتامین های مختلفی تشکیل شده اند و در ترکیب با یک دیگر، طعم متفاوت و جذابی پیدا می کنند.

سبزی ترشی هفته بیجار

راز خوشمزه بودن ترشی هفت بیجار در پونه، نعناع و ریحانی است که در آن استفاده می شود. اگر شما هم احیانا سرما خورده و در عین حال دوست دارین کنار غذایتان از ترشی استفاده کنید، انواع ترشی هفت بیجار به خاطر سبزی هایی که در آن استفاده شده است، طعم تند و تیزی نداشته و آزاردهنده نیست.

سبزی ترشی لیته

 

طرز تهیه ترشی لیته به این صورت است که در آن بیشتر از سبزی های معطری مثل مرزه، ترخون، گشنیز، جعفری و نعنا استفاده می کنند که این سبزی ها، هم باعث بهتر شدن طعم ترشی ها می شوند و هم به افزایش مدت زمان نگه داری ترشی کمک می کنند.

سبزی ترشی بادمجان

نعناع، مرزه، جعفری، ترخون، پونه سبزی شمالی(شیشاک یا چوچاق) و ریحان، اصلی ترین سبزی هایی هستند که به همراه بادمجان شکم پر یا بادمجان معمولی و سایر مواد، ترشی فوق العاده خوش طعمی مثل ترشی بادمجان را ترتیب می دهند. بدون وجود این سبزی ها، ترشی بادمجان طعم و عطر خوشایندی نخواهد داشت و بیشتر خاصیت ترشی نیز به سبزی و میوه هایی ایست که در آن استفاده می شود.

سبزی ترشی مخلوط خانگی

مواد لازم برای تهیه ترشی مخلوط خانگی، شامل گل کلم، فلفل دلمه، کرفس سبزی، لوبیا، هویج، سیر و بادمجان است اما آن چیزی که نقش مهمی در طعم این ترشی ایفا می کند، ادویه های مختلف است. ادویه ترشی مخلوط از پودر گلپر، پودر تخم گشنیز، پودر زیره سبز، پودر ریشه جوز، پودر رازیانه، دارچین و فلفل و نمک است که ترکیب آن ها در مرحله آخر به ترشی اضافه می شود. البته برخی تمایل دارند ادویه را هنگام رسیدن ترشی به آن اضافه کنند تا ترشی رنگ تیره به خود نگیرد.

نکته مهم برای عمل آوری سبزی در ترشی

قبل از اینکه سبزی ها را به ترشی تان بیفزایید، بهتر است آن ها را پاک کرده و‌ در آب نمک بگذارید تا کم کم برای جذب سرکه آماده شوند. بعد از زمانی در حدود دو ساعت، سبزی را آبکش و وقتی آب آن کامل گرفته شد سبزی را خرد و به ترشی تان اضافه کنید.

منبع: آریسته

برچسب‌ها:

نظر شما