شناسهٔ خبر: 54983233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نگاه تخصصی به ظرفیت‌های گردشگری اصفهان در ارزیابی تعالی سازمانی شرکت توسعه سپاهان

فرایند ارزیابی تعالی سازمانی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با حضور ارزیابان، مدیرعامل مجموعه، کارشناسان و کارمندان این شرکت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، فرایند ارزیابی تعالی سازمانی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با حضور ارزیابان، مدیرعامل، معاونان، کارمندان، کارشناسان و کارگران شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در محل این شرکت برگزار شد.

در این دوره از فرایند تعالی سازمانی به ۱۲ محور با عناوین استراتژی، فرایندها و ریسک‌ها، نوآوری و فناوری، طراحی و توسعه خدمات، کارکنان، مشتریان، داده‌ها، اطلاعات و دانش، همکاران تجاری و تأمین کنندگان، دارایی‌ها و منابع طبیعی، مالی و سرمایه‌گذاری، گروه متمرکز و رهبری پرداخته است و پیرامون آن بحث و گفت‌وگو شد.

در این فرایند توسعه محور علی‌اکبر دیوسالار، ارزیاب ارشد، منصور سلطانی‌زاده، امید باقری، مهدی شایق و سیداحمد مرتضوی به عنوان اعضای تیم ارزیابی به بررسی معیارهای این دوره از فرایند تعالی سازمانی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پرداختند.

در راستای بررسی روندها و فرایندهای این شرکت، تیم ارزیابی از بخش‌های مختلف مجتمع گردشگری صفه همچون بولینگ، بیلیارد و تله‌کابین صفه بازدید و ملاحظات فنی و مهندسی و فرایندهای اجرایی آن را از نزدیک مورد بررسی خود قرار دادند.

کارکنان شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان به عنوان ذی‌نفعان اصلی رضایت مطلوبی دارند

علی‌اکبر دیوسالار، ارزیاب ارشد فرایند تعالی سازمانی پیرامون ارزیابی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: آنچه در این شرکت شاهد بودیم زحماتی بود که دوستان متقبل شدند، در حال انجام آن هستند و برنامه‌هایی برای انجام اهدافشان در دست اقدام دارند. با توجه به آنکه مدت زیادی از حضور تیم مدیریت جدید در این شرکت نمی‌گذرد که فعالیت‌های زیادی انجام داده است، مطابق با اندازه‌گیری‌ها، کارکنان به عنوان ذی‌نفعان اصلی این شرکت رضایت خوب و مطلوبی از نحوه عملکرد مدیریتی دارند.

وی افزود: این مجموعه به دلیل آنکه خدمت‌رسان است و مخاطبان اصلی آن مردم، گردشگران و مسافران هستند رضایت کارکنان موجب کارکرد مثبت پرسنل و در نهایت رضایت مشتریان را به همراه دارد که امیدواریم زمان کمتری به پروژه‌هایی که دوستان برای اجرا تعریف کردند اختصاص یابد؛ مدیرعامل این مجموعه فردی جوان است که با شور و حرارت ویژه در حال ادامه فعالیت‌های شرکت است.

ارزیاب ارشد فرایند تعالی سازمانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دارم که این شرکت مدل تعالی را به عنوان مدل مدیریتی خود قرار دهد و بر مبنای آن بتوانند فعالیت‌ها و کارهایش را انجام، رصد و اندازه‌گیری کند، تا بتواند میزان پیشروی پروژه‌هایش را متوجه شود.

توجه ویژه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی به خلاقیت، نوآوری و فناوری

مهدی شایق، عضو گروه ارزیابی فرایند تعالی سازمانی، پیرامون ارزیابی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: از نکات مثبت مجموعه می‌توان به وجود رهبری جوان و دارای کاریزمای ویژه اشاره کرد که در مدت کوتاه حضور خود موجب ایجاد علاقه، شور و نشاط سازمانی در بین همکاران و پرسنل این مجموعه شده است به گونه‌ای که در جلسه گروه متمرکز که با حضور کارکنان این شرکت برگزار شد اشاراتی مبنی بر اینکه قبلاً برخی همکاران قصد ترک شغل را داشتند و یا با سرافکندگی از محل کار خود یاد می‌کردند شد که اکنون فضا برایشان به طور محسوس تغییر کرده است و حضور در این مجموعه افتخار می‌کنند.

وی افزود: از دیگر نکات حائز اهمیت در این مجموعه توجه به خلاقیت، نوآوری و فناوری است که همین امر نیز شور و اشتیاق ویژه‌ای را در کارکنان ایجاد کرده است و موجب حل برخی چالش‌ها با استفاده از توان زیست بوم فناوری استان شده است که این رویکرد می‌تواند کمک بسزایی در پیشبرد اهداف آتی داشته باشد.

عضو گروه ارزیابی فرایند تعالی سازمانی تصریح کرد: توجه به ارزش‌هایی چون مشتری‌مداری یکی دیگر از نکات قابل توجه در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی بود که به تمامی بدنه سازمان تسری پیدا کرده و قابل ستایش است. همچنین وجود نیروهای جوان، علاقه‌مند به پیشرفت در این مجموعه از موارد چشمگیری بود که می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تعالی این سازمان داشته باشد.

وی با بیان آنکه در مدل تعالی و منطق رادار، ساخت یافتگی و اجرای کامل چرخه‌ها اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در سازمان نمایش این ساخت یافتگی و نظام مندی به خوبی دیده نمی‌شود که لازمه آن در ابتدا آشنایی کافی با مدل و سپس تعریف فعالیت‌های متناسب با آن است و همینطور باید شناخت کافی از توانمندی مجموعه شهرداری نیز حاصل شود تا بتوان به نحو مقتضی از این توان در دریافت و ارائه سرویس‌های مطلوب استفاده کرد.

اگر مدل ارزیابی در کنار عزم به تحولات قرار گیرد سرعت تغییرات چند برابر خواهد شد

منصور سلطانی‌زاده، مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و عضو گروه ارزیابی فرایند تعالی سازمانی در مورد ارزیابی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اظهار کرد: حضور مدیریت جدید در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی زمینه تغییر و شکل‌گیری تحولات عمیق را ایجاد کرده است. این ارزیابی کمک ویژه‌ای می‌کند که مدلی نظام‌مند در کنار عزم به تغییر و متحول شدن قرار گیرد. اکنون شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی در نقطه برنامه‌ریزی است که اگر بتواند از مدل تعالی سازمانی استفاده کند، نظام مدیریتی حاکم می‌شود که سرعت تغییر و تحول را چند برابر و مستند می‌کند.

وی افزود: تیم مستقر در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان، بسیار جوان، علاقه‌مند و با دانش هستند که در فرایند تعالی سازمانی این شرکت نکته بارزی بود که سرمایه بسیار مهم و مفیدی برای شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی محسوب می‌شود؛ اصفهان بخش تاریخی را برای گردشگر دارد، اما ظرفیت‌های این شرکت نیز می‌تواند نقش بسزایی در جذب گردشگر و ایجاد تفریح برای مردم داشته باشد و حتی می‌تواند به عاملی برای سفر گردشگران به اصفهان باشد.

عضو گروه ارزیابی فرایند تعالی سازمانی خاطرنشان کرد: این شرکت می‌تواند اصفهان را به قطب گردشگری ظرفیت‌های تفریحی تبدیل کنید، که امیدواریم این ارزیابی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان را در این مسیر و چشم‌انداز هدایت کند.

رویکرد مدنظر شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان ویژه و قابل توجه است

امید باقری، عضو گروه ارزیابی فرایند تعالی سازمانی در خصوص ارزیابی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به جاری و ساری شدن مدیریت جامع فراگیر در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری و مطابق با تأکید فراوان شهردار و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان پیرامون این موضوع، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان را واقعاً خوب می‌بینم چرا که رویکردهای مدنظرشان فوق‌العاده بود.

وی افزود: از سوی دیگر دیدگاه و چشم‌انداز مدنظر مدیرعامل جدید این مجموعه قابل تحسین است که امیدواریم در سال آینده بیشتر از یک پله ترقی را برای این مجموعه شاهد باشیم.

نظر شما