شناسهٔ خبر: 54983121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهاد کشاورزی مشهد ۸۹ ویلای غیر مجاز در این شهرستان را تخریب کرد

مشهد- ایرنا- رییس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: ۸۹ ویلا و ۱۵ مورد سازه پی و شفته غیر قانونی با وسعت بیش از ۷۴ هزار هکتار در اراضی هلالی و امرغان بخش تبادکان این شهرستان تخریب شد.

صاحب‌خبر -

حسین خواجوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات صورت گرفت.

وی اضافه کرد : تعداد زیادی از باغ ویلاهای ۲ روستای هلالی و امرغان در حریم قانونی شبکه اصلی گاز قرار داشت و هیچ کدام از این بناهای ساخته شده و در حال ساخت، مجوز قانونی تغییر کاربری نداشتند که جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با همکاری شهرداری و با دستور سرپرست ناحیه هفت دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی مشهد در یک عملیات وسیع تخریب شد و آزادسازی صورت گرفت .

رییس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: تمایل شهروندان به باغ ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین افزایش یافته و سودجویان با سوء استفاده از این نیاز و عدم آگاهی شهروندان، زمینهای کشاورزی را تغییر کاربری داده و تفکیک غیرمجاز می کنند.

خواجوی افزود: در زمین هایی که بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است جهاد کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ می‌تواند بناهای ساخته شده در این اراضی را تخریب کند.

وی از شهروندان خواست قبل از خرید هر گونه معامله استعلام از جهاد کشاورزی را انجام دهند و در صورت اطمینان خاطر معامله را انجام دهند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

رییس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت:ساخت و سازهای بدون مجوز و غیرقانونی در چند سال اخیر بلای جان مشهد شده و متخلفان در حال نابود کردن زمینهای کشاورزی و ذخایر و  سفره های آب زیرزمینی مشهد هستند.

خواجوی افزود:امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد برای تامین امنیت غذایی با نظارت و کنترل بر ساخت و سازها و گشت مشترک و همکاری کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و دادگستری با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد جدی می کند.

نظر شما