شناسهٔ خبر: 54982999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار میاندوآب: مشکلی بابت خرید غلات وجود ندارد

مهاباد - ایرنا - فرماندار میاندوآب گفت: محصول گندم و کلزای مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خریداری می شود و هیچ مشکلی در روند خرید وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام روز پنجشنبه در بازدید از مزارع غلات و مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا در میاندوآب اظهار کرد: گندم به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۲۵ هزار ریال و کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۲۳۰ هزار ریال، از کشاورزان خریداری می شود.

وی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت مزارع غلات افزود: امسال ۱۵ هزار و ۴۴۵ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت گندم اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۷۵ هزار تن محصول از اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان برداشت شود.

فرماندار: مشکلی بابت خرید غلات در میاندوآب وجود ندارد

پیام افزود: امسال همچنین ۱۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافته و پیش‌بینی می شود بیش از ۵۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی هدف از بازدید از این مزرعه را بررسی وضعیت مزرعه و برآورد میزان محصول تولیدی جهت رقابت با گندمکاران نمونه سایر شهرستان ها در سطح استانی و ملی عنوان کرد.

فرماندار ویژه میاندوآب در این بازدید که از مزرعه تولید بذر پرورشی ۲ رقم زرینه گندم به مساحت ۱۰ هکتار واقع در اراضی روستای ملاکندی از توابع دهستان مکریان شمالی، (گندم کار نمونه این شهرستان) انجام گرفت، گفت: رعایت اصول بِه زراعی، مدیریت مناسب و تغذیه اصولی مزرعه به لحاظ استفاده بهینه از کودهای ترکیبی فسفاته، پتاسه، ازته و ریز مغزی‌ها موجب شده عملکرد این مزارع در حد قابل توجهی افزایش یابد به طوری که پیش‌بینی می‌شود بالای ۱۲ تن در هکتار از این مزرعه یکپارچه گندم، محصول برداشت شود.

فرماندار: مشکلی بابت خرید غلات در میاندوآب وجود ندارد

پیام افزود: انتظار داریم کشاورزان منطقه با توجه به محدودیتهای منابع آبی، با استفاده از شیوه های نوین آبیاری تغییر نوع و الگوی کشت را مد نظر قرار دهند تا با تولید مناسب محصولات استراتژیکی همچون گندم و کلزا نیاز کشور به واردات این محصول رفع شود.

دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

نظر شما