شناسهٔ خبر: 54982964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

چرا باید برای پرونده های دیوان عالی و عدالت با وکیل متخصص مشورت کنیم ؟

تمامی وکلای دادگستری می‌بایست از لحاظ علمی و اخلاقی از درجه بالایی برخوردار باشند. در واقع از بهترین وکلای دیوان عدالت اداری، همانند سایر وکلا انتظار می‌رود که علاوه بر علم، از تخصص و تجربه کافی در حوزه تخصصی خود نیز برخوردار باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از گرایش‌های علم حقوق که امروزه بسیاری از وکلای پایه یک دادگستری به صورت تخصصی در حال فعالیت در زمینه مذکور هستند، رسیدگی به پرونده‌های دیوان عدالت اداری است. دیوان عدالت اداری یکی از برترین مراجع قضائی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که به پیگیری پرونده‌های شکایت مردم علیه نهادهای دولتی می‌پردازد. رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری در این مرجع قضائی کمی با سایر محاکم متفاوت بوده و کمک گرفتن از وکیل دیوان عدالت اداری می‌تواند در این مسیر تأثیر زیادی داشته باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که احتیاجی به کمک گرفتن از وکیل دیوان عدالت نبوده و هر فرد می‌تواند پرونده شکایت خود را پیگیری کند! در ادامه این راهنما با ضرورت مشورت با وکیل دیوان عدالت آشنا خواهیم شد؛ از شما دعوت می‌شود تا انتهای این راهنما ما را همراهی کنید.

بهترین زمان مراجعه به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

افراد در زمان مواجه شدن با پرونده‌های مرتبط با دیوان عدالت اداری می‌بایست از همان ابتدا به یک وکیل خوب دیوان عدالت اداری مراجعه کنند تا پیش از به وجود آمدن هر نوع مشکل حقوقی، موضوع پرونده مذکور به طور دقیق و تخصصی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

برای این که بتوان وکالت پرونده خود را به یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ارجاع داد، می‌بایست در گام اول به سراغ شرکت در جلسه مشاوره حقوقی با وکیل مدنظر رفت تا موضوع شکایت به صورت تخصصی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

در جلسه مشاوره حقوقی، مراجعین می‌توانند کلیه سوالات حقوقی خود را به صورت حضوری یا غیرحضوری از وکیل دیوان عدالت اداری مربوطه در مجموعه گروه وکلای دیوان بپرسند تا از میزان آگاهی و تسلط وی بر قوانین کشور مطلع شوند و سپس پرونده خود را به منظور پیگیری به وی بسپارند.

تخصص وکیل دیوان عدالت اداری

پروانه وکالت وکلای دیوان عدالت اداری ثابت می‌کند که وکیل مذکور از لحاظ علمی و اخلاقی دارای صلاحیت وکالت قانونی بوده و اجازه دارد که در دادگاه‌های مختلف به عنوان وکیل مدافع از موکلین خود دفاع به عمل آورد. اما وکلای دیوان عدالت اداری می‌بایست به غیر از داشتن پروانه وکالت از شرایط منحصربه‌فرد دیگری نیز برخوردار باشند تا بتوان به آن‌ها لقب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را داد.

تمامی وکلای دادگستری می‌بایست از لحاظ علمی و اخلاقی از درجه بالایی برخوردار باشند. در واقع از بهترین وکلای دیوان عدالت اداری، همانند سایر وکلا انتظار می‌رود که علاوه بر علم، از تخصص و تجربه کافی در حوزه تخصصی خود نیز برخوردار باشند.

منظور از تخصص این است که وکیل دیوان عدالت اداری بر تمامی جنبه‌های حقوقی پرونده به صورت کامل تسلط داشته باشد و به طور دقیق بداند که کدام راهکار، بهترین راهکار برای پیگیری پرونده است. البته ناگفته نماند که تجربه وکیل دیوان عدالت نیز در این مورد بسیار تأثیرگذار است.

اگر بخواهیم به بیان ساده‌تر موضوع را شرح دهیم، باید بگوئیم که بهترین وکلای دیوان عدالت اداری دارای پروانه وکالت بوده و از تخصص کافی در زمینه حقوق مدنی و اداری و همچنین تجربه بالا نیز برخوردار هستند. لازم به ذکر است که دیوان عدالت اداری به عنوان یک مرجع رسیدگی در حال فعالیت می‌باشد؛ از این رو می‌توان گفت که کلیه مراحل دادرسی توسط نهاد مذکور صورت می‌گیرد. بنابراین وکیل دیوان عدالت می‌بایست بر نحوه دادرسی و اعلام رأی و... در نهاد مذکور اشراف کامل داشته باشد.

وکلای دیوان عدالت اداری در ضریب موفقیت پرونده‌های مربوطه نقش به‌سزایی را ایفا کرده و به صورت تخصصی واد عمل می‌شوند. آن‌ها با تکیه بر دانش و تجربه حقوقی که دارند از موکلین خود به بهترین شکل ممکن دفاع خواهند کرد.

وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری چه اموری را انجام می‌دهد؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف قانون‌گذاران، پیش‌بینی و شناسایی هر نوع بی‌عدالتی و تخلف در سطح جامعه و تصویب قوانین در ارتباط با خلاف صورت گرفته و سپردن قوانین مذکور به مجریان قانون می‌باشد. اما در برخی موارد شاهد این موضوع هستیم که مجریان قانون به سبب در اختیار داشتن ابزارهای قانونی مرتکب جرم شده و قوانین را رعایت نمی‌کنند. نظارت بر فعالیت‌های مجریان قانون بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ چرا که برخی از مجریان از اهرم‌هایی که قانون‌گذاران در اختیار آن‌ها قرار داده است سوء استفاده کرده و حق و حقوق اشخاص حقیقی یا حقوقی را ضایع می‌کنند.

دیوان عدالت اداری نهادی است که به انواع تخلفات قانونی و اداری رسیدگی کرده و انواع قانون‌‌شکنی‌های مجریان قانون را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین ، وکیل دیوان عدالت اداری باید بتواند بر مبنای مفهوم قانون و برابری در دعاوی ارجاع شده به دیوان عدالت شرکت نماید.

آیا کار وکیل دیوان عدالت اداری سخت است؟

حقوق از رشته‌ها و زیرشاخه‌های متعددی تشکیل شده و وکلای دادگستری نمی‌توانند به صورت تخصصی در تمامی شاخه‌‌ها و گرایش‌ها فعالیت کنند؛ از این رو هر کدام از آن‌ها یک رشته را انتخاب کرده و به صورت تخصصی بر آن تمرکز می‌کنند.

وکلای دیوان عدالت اداری نیز افرادی هستند که به صورت تخصصی در حوزه دیوان عدالت مشغول به فعالیت بوده و این موضوع را باید برای پرونده های مرتبط با دیوان عالی مانند پرونده وکالت ماده 474 استفاده کرد و در این زمینه از تخصص و تجربه کافی برخوردار می‌باشند. سختی کار وکلای دیوان عدالت اداری آن‌جا است که آن‌ها باید با شخصیت‌های حقوقی پرنفوذ و قدرتمند جامعه مثل نهادها و سازمان‌های دولتی مواجه شوند و به تنهایی از حقوق موکل خود در برابر آن‌ها دفاع کنند.

شخصیت‌های حقوقی مذکور نیز تمام تلاش خود را در راستای حفظ اعتبار به‌کار گرفته و از تمامی قدرت‌های مادی و معنوی که دارند برای تحت تأثیر قراردادن قاضی استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی وکلای دیوان عدالت اداری نقش حافظ قانون را ایفا کرده و تمام سعی خود را خرج می‌کنند تا مانع تحت تأثیر قرارگرفتن قاضی شوند.

ضرورت مشورت با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

اگر تا اینجای راهنما همراه ما بودید، قطعاً این موضوع برایتان روشن شده است که بدون کمک گرفتن از وکیل دیوان عدالت اداری نمی‌توان مسیر پر فراز و نشیب رسیدگی به شکایت‌های مربوط به دیوان عدالت را طی کرد.

به طور کل می‌توان گفت وکیل دیوان عدالت می‌تواند روند رسیدگی به پرونده را تسریع بخشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده را به نتیجه برساند؛ چرا که بهترین وکلای دیوان عدالت اداری با تکیه بر تجربه حل پرونده‌های مشابه می‌توانند راهکارهایی را ارائه دهند که افراد عادی از وجود آن‌ها بی‌خبرند.

وکلای دیوان عدالت اداری در طی جلسات مشاوره با مراجعین خود، به تمامی سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ داده و مسیر رسیدگی به پرونده را شفاف‌سازی می‌کنند. علاوه بر این، با کمک گرفتن از وکیل دیوان عدالت تنها لازم است هزینه وکیل را پرداخت کنید؛ در صورتی که بدون حضور وکیل مجموع هزینه‌های پیگیری پرونده بسیار بیشتر خواهد شد.

گروه وکلای دیوان عدالت اداری

بسیاری از افراد که درگیر دعاوی حقوقی مرتبط با دیوان عدالت اداری یا دیوان عالی میتوانند به وب سایت مراجعه کنند، نمی‌دانند که چطور می‌توان بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را پیدا کرد و با او ارتباط برقرار نمود. وب‌سایت‌های حقوقی بسیار زیادی در بستر اینترنت وجود دارد که پیدا کردن معتبرترین موسسه از بین‌ها می‌تواند کار دشواری باشد. به منظور رفاه حال شما دوستان عزیز و جلوگیری از اتلاف وقت، « گروه وکلای دفتر دیوان عدالت اداری» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گروه وکلای دفتر دیوان عدالت اداری ضمن معرفی بهترین و کاردان‌ترین وکلای دیوان عدالت اداری ایران، مشاوره‌های حقوقی کارآمد و موثری را نیز به شما ارائه می‌دهد. تنها کافیست به آدرس اینترنتی موسسه مذکور مراجعه کرده و با تیم مشاوره گروه وکلای دفتر دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار کنید.

نظر شما