شناسهٔ خبر: 54982851 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قم: دریاچه نمک در آستانه بروز گرد و غبار قرار گرفته‌ است

صاحب‌خبر -

شفقنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که دریاچه نمک در آستانه بروز گرد و غبار قرار گرفته و این بسیار خطرناک است.

به گزارش شفقنا، سید رضا موسوی مشکینی خاطرنشان کرد: تعداد روزهای آلوده به گرد و غبار در سال جاری نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته و در ۱۰۹ روز ابتدای سال، ۴۶ روز ناسالم بوده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی و قطع حقابه های زیست محیطی، پدیده گرد و غبار در قم را به وضعیت بحرانی رسانده است، اظهار داشت: با ادامه روند کنونی، نه فقط شهر قم، بلکه بسیاری از شهرها در مرکز کشور به ویژه پایتخت، متأثر از گرد و غبار خواهند بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: گرد و غبار برخاسته از شرق قم، عمدتا از اطراف دریاچه نمک و دشت مسیله بوده، اما تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که خود دریاچه نمک نیز در آستانه بروز گرد و غبار قرار گرفته و این بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی وزش باد شرقی تا روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: امروز هوای شهر قم در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشته و شهروندان باید جهت حفظ سلامت خود، کمتر در فضای باز حضور داشته و حتما از ماسک استفاده کنند.

نظر شما