شناسهٔ خبر: 54982764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

روزنامه های زنجیره ای را به پایگاه دشمن تبدیل کردند

حوزه/ دشمنان زبون و حقیر اسلام و انقلاب گمان کرده اند، انقلاب و مردم مؤمن و انقلابی به آنان اجازه خواهد داد که با فتنه انگیزی خود، راه سلطه آمریکای جنایتکار را بر میهن عزیز ما هموار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی به مناسبت حوادث سیاسی کشور در تیرماه ۱۳۷۸در یادداشتی آورده است: امام خامنه ای در تاریخ ۱۳۷۹/۲/۱فرمودند: گویا ۱۰ تا ۱۵ روزنامه از یک مرکز هدایت می شوند، از تیترهای شبیه به هم در قضایای مختلف استفاده می کنند، قضایای کوچک را بزرگ جلوه می دهند و تیتر هایی استفاده می کنند که هرکس به آن ها نگاه کند، تصور خواهد کرد که در این کشور همه چیز از دست رفته است. آن ها روح امید را در جوانان می میرانند، روح اعتماد به مسئولین را در آحاد مردم تضعیف می کنند و نهادهای اصلی کشور را مورد اهانت قرار می دهند... قانون اساسی و سیاست های اصلی کشور را مورد اهانت قرار می دهند... فضای کشور را از تهمت و افترا پر می سازند... من می دانم که در بسیاری از مطبوعات، عناصر خوب و مومنی در میان قلم به دستان و اداره کنندگان آن ها وجود دارند اما در لابه لای همین‌ها اثر انگشت عبدالله بن ابیها را می بینم که کارشان تفرقه افکنی، ایجاد اختلاف، تشنج آفرینی، تشویش افکار عمومی و یأس پراکنی است. آنها، عناصر وابسته به دشمن و مرید دشمن را چهره سازی می کنند... به مسئولان دولتی بارها تذکر داده ام و به طور جدی از آن ها خواسته ام که جلوی این وضعیت را بگیرند... این دسته از مطبوعات پیوسته درصدد قدرت شکنی از مسائل اساسی اسلام هستند،... با روش های بسیار غلط، انقلاب را مورد حمله قرار می دهند... شما باید مراقب نفوذی های دشمن برای ایجاد اغتشاش و درگیری باشید.

مجلس پنجم برای جلوگیری از انحراف مطبوعات، وارد فاز اصلاح قانون مطبوعات شد. عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی، این طرح را مغایر آزادی مطبوعات دانست و به عنوان موضع رسمی دولت اصلاحات در برابر آن ایستاد و اعلام کرد که دولت با آن موافق نیست.
معاون مطبوعات وی نیز در جمع اصحاب مطبوعات شیراز گفت: به نمایندگان بگوئید به قانون مطبوعات رأی ندهند.
این موضع گیری ها در حالی بود که امام خامنه ای در تاریخ ۱۳۷۷/۶/۲۵ فرموده بودند: من یک بار دیگر در اوایل امسال این هشدار را دادم. این هم بار دوم است. من با مسئولان اتمام حجت می کنم. مسئولان باید در این مورد اقدام بکنند، ببینید کدام روزنامه است که از حدود آزادی پا را فراتر می گذارد.
ایستادگی دولتی ها و آقای خاتمی در برابر اصلاح قانون مطبوعات، روزنامه های زنجیره ای را وارد فازی کرد که با راه انداختن هیاهو و جنجال، سعی کردند مجلس شورای اسلامی را به عقب نشینی وادار نمایند.
مجمع روحانیون مبارز نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طرحی توسط تعدادی از نمایندگان مجلس در دستور کار قرار گرفته که فقط تحدیدکننده مطبوعات است و سایه استبداد را بر فضای مطبوعات کشور می‌گستراند. اعمال محدودیت و ممنوعیت همان طور که در گذشته نتیجه‌ای مطلوب در پی نداشته، اینک نیز چنین دستاوردی نخواهد داشت.
روزنامه سلام به مدیر مسئولی آقای موسوی خوئینی‌ها نیز یک روز قبل از مطرح شدن طرح اصلاحیه قانون مطبوعات در مجلس شورای اسلامی و در تاریخ ۱۳۷۸/۴/۱۵در اقدامی غیرقانونی، نامه‌ای کاملاً سری را منتشر کرد و با تیتر درشت نوشت: «سعید امامی پیشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است»!!
در پی این اقدام، وزارت اطلاعات شکایتی را علیه روزنامه سلام تنظیم کرد و آن را تسلیم قوه قضاییه نمود. چون مدیرمسئول روزنامه روحانی بود، دادگاه ویژه روحانیت نیز در پی این شکایت، روزنامه سلام را به جرم انتشار اسناد طبقه بندی شده توقیف کرد. پنجشنبه ۱۳۷۸/۴/۱۷ده روزنامه زنجیره ای در اقدامی هماهنگ، تعطیلی روزنامه سلام را مهمترین سوژه خبری خود قرار دادند و از آن به عنوان اقدام غیرقانونی مقابله با دولت و مخالفت با توسعه سیاسی یاد کردند و در صدد القای ناآرامی به جامعه برآمدند. روزنامه نشاط با تیتر درشت نوشت: آیا محافظه‌کاران هزینه به صحنه آوردن آقای موسوی خوئینی ها را محاسبه کرده اند؟
روزنامه صبح امروز هم نوشت: رأی مردم به جمهوری اسلامی، رأی به دموکراسی است و اگر این قاعده چه در مطبوعات و چه در انتخابات در هم شکسته شود، آنگاه سیاست ورزی به پایان می‌رسد.
در همان روز علیرضا نوری زاد- مفسر رادیو بی بی سی- گفت: ما باید سرفراز باشیم که پرچمداران جامعه مدنی در ایران یعنی نشریات نشاط, صبح امروز, خرداد,همشهری و ایران مراکز قدرت را نشانه رفته اند و با زیر سوال بردن مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی، چالشی جدی فراروی حاکمان اسلامی کشور گشوده‌اند.
کوی دانشگاه تهران که مدت ها در اثر تحریکات عوامل نهضت آزادی و نیز اتفاقات سیاسی پی‌درپی در تب و تاب به سر می برد، پس از اطلاع از ماجرای توقیف روزنامه سلام و با انگیزه مخالفت با تصویب کلیات طرح اصلاح قانون مطبوعات، در شامگاه پنجشنبه ۱۳۷۸/۴/۱۷ به صحنه تجمع اعتراض آمیز و درگیری‌های خشونت بار تبدیل گردید. عناصر ضد انقلاب نیز پس از اطلاع از اوضاع، به میان دانشجویان رفتند و با تحریک عده‌ای از عناصر افراطی، تظاهرات را به بیرون کوی کشاندند و فضارا برای اعمال خرابکارانه مهیا کردند و حوادث غم انگیزی را رقم زدند.
نفوذی ها با گروه‌های مختلف ضد انقلاب خارج از کشور، در تماس مستمر بودند و اخبار مورد نظر خود را در مورد فتنه ۷۸ جهت بهره‌برداری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور مخابره می کردند.
برخی از همانان به دروغ وانمود می کردند که تعداد زیادی از مردم توسط نیروی انتظامی کشته شده اند و با این شایعه سازی فضای جامعه را به سمت گسترش آشوب ها متشنج می کردند.
یکی از طرفداران نهضت آزادی پیشنهاد حرکت به سمت بیت رهبری را می دهد. اظهارات مصطفی تاج زاده در مقابل وزارت کشور، بر عصبانیت و خشم تظاهرکنندگان افزود و چند نفر بلندگو به دست، جمعیت را به سمت بیت رهبری هدایت کردند. شعارها نیز به ناگاه علیه نظام، امنیت ملی و رهبری سازماندهی شد.
سردار رحیم صفوی در همان روز در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: خیابان جمهوری اسلامی خط قرمز ماست و کسی حق ندارد از آنجا به سمت بیت رهبری بیاید.
رسانه های بیگانه در رویای ختم انقلاب اسلامی بودند! تعدادی از ضد انقلاب خارج از کشور با بستن چمدان های خود، برای ورود به ایران لحظه شماری می کردند.
امام خامنه ای در تاریخ ۱۳۷۸/۴/۲۱ در دیدار جمعی از دانشجویان فرمودند: «دشمنان بدانند که خواب برگشتن آمریکا به مملکت، یک خواب پریشان و غیرقابل تعبیر است. این عناصر داخلی حقیر، این عناصر سیاسی مطرود و منفور، که ملت اینها را مثل دندان فاسدی بیرون آورد و به یک طرف پرتاب کرد، هجده ، نوزده سال است که کمین گرفته‌اند تا از ملت و از امام و از نام امام و از راه امام انتقام بکشند. این ها هم بدانند که اشتباه کردند؛ در همین قضیه هم اشتباه کردند، خودشان را لو دادند و چهره خودشان را مشخص کردند.... آقایانی که سردمداران خطوط سیاسی و گرایش‌های سیاسی هستند، حالا برسید به این حرفی که ما می‌گوییم شما خودی ها وقتی در قضایای بیهوده اینطور با هم درگیر می‌شوید، دشمن سوء استفاده می کند؛ بفرمایید، این یک نمونه؛ دیدید دشمن چطور استفاده کرد؟! دیدید دشمن چطور نیش خود را زد؟... سر این قضیه قانون مطبوعات و سر قضایای گوناگون دیگر, چه جنجال و چه دعوایی به راه افتاد! همراهش مسائل خط و خطوط برای چه؟برای اینکه قانونی در مجلس تصویب می شود!»
در تاریخ ۱۳۷۸/۴/۲۲ پیامی از سوی امام خامنه ای به ملت ایران و مردم تهران صادر شد: دو روز است که جمعی از اشرار با کمک و همراهی برخی از گروهک ‌های سیاسی ورشکسته و با تشویق و پشتیبانی دشمنان خارجی در سطح تهران، به فساد و تخریب اموال و عربده جویی پرداخته و موجب سلب امنیت و آسایش مردم شده اند. دشمنان زبون و حقیر اسلام و انقلاب گمان کرده اند، انقلاب و مردم مؤمن و انقلابی به آنان اجازه خواهد داد که با فتنه انگیزی خود، راه سلطه آمریکای جنایتکار را بر میهن عزیز ما هموار کنند. گروهک های وابسته و معاند، طبق تحلیل اربابان و معلمان خود، گمان کرده‌اند مردم ایران از اسلام و انقلاب، دست برداشته اند و به خیال باطل خود می‌خواهند از انقلاب اسلامی انتقام بگیرند؛ ولی غافل از اینکه ملت مومن و شجاع و هوشیار به آنان و اربابان و پشتیبانان آنان اجازه ادامه شرارت را نخواهد داد و نظام مقتدر اسلامی، آنان را به شدت منکوب خواهد کرد... بی شک کسانی که چشم به فتنه انگیزی های این روسیاهان دوخته اند، مایوس خواهند شد.
یک روز بعد و در روز ۱۳۷۸/۴/۲۳ اقیانوسی از یک ملت بصیر و آگاه در سراسر کشور وارد عرصه شدند... تا یک بار دیگر قدرت ولایت و ملت ایران را به رخ جهانیان بکشند و مهم ترین ضربه را بر پیکر فتنه ۷۸ وارد نمایند.
ورود به موقع ملت عزیز ایران در حمایت از نظام اسلامی و ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای، طوفانی از ترس و وحشت را در دل فتنه‌گران برپا کرد و عناصر محارب و عربده جو را به دست قانون سپرد.

نظر شما