شناسهٔ خبر: 54982621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهید انصاری شاگرد مبرز امام در ساختن این سرزمین

معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید انصاری با تکیه بر مردم، به خوبی توانست امکانات موجود را برای ساختن این سرزمین بسیج کند.

صاحب‌خبر -

معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از هم رزمان و هم دوره‌های شهید انصاری در سال‌های نخست پیروزی انقلاب در گیلان بود، امروز در چهل و یکمین سالگرد شهادت شهیدان علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور و علیرضا نورانی معاون هماهنگی امور عمرانی اسبق استانداری گیلان در تالار مرکزی رشت، گفت: روحیه‌ی شجاعت، عدالت طلبی، مردم دوستی و ظلم ستیزی شهدا زمینه ساز حرکت نظام اسلامی در مسیر تعالی و کمال است و شهید انصاری به عنوان شاگرد مبرز خمینی کبیر با بهره مندی از چنین خصایصی توانست به نیروی عظیم مردمی تکیه زده و مجموعه‌ی امکانات و توانمندی‌ها را برای ساختن این سرزمین بسیج کند و مخالفان پیشرفت و تعالی ایران اسلامی تحمل این این رویه را نداشتند.

به گفته محمدرضا نقدی، حضور آگاهانه و پرشور مردم بود که موجب شد این انقلاب به رغم تمامی ترفند‌ها و کینه توزی‌های دشمنان، سرزنده و الهام بخش در مسیر بیداری جهان بشریت گام بردارد و استکبار و صهیونیسم جهانی را به استیصال بکشاند.

رمز موفقیت ما در این حوزه، برپایی نشست‌های مدیریتی و بالا و پایین کردن اعداد و ارقام در بازار‌های مالی و فرایند‌های بانکی نیست، بلکه وارد کردن آحاد ملت در عرصه‌ی تولید و سازندگی ست که الگوی کارآمد آن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب به دست جهادگران مردمی نمایان شده و همواره از سوی امامان انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

بی شک این فشار‌ها ناشی از کم کاری دست اندرکاران اداره‌ی امور جامعه است که با خودباوری و مشارکت بخشی عمومی قابل پیشگیری ست، اما انقلاب اسلامی تاکنون با نفوذ بر ذهن و فکر ملل مسلمان و آزادی خواه جهان، قله‌های آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را برای نیل به کمال و زمینه سازی انقلاب جهانی حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فتح کرده و زیاده خواهان و برتری طلبان زورگو را بر سر جای خود نشانده است.

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا با طرح نظام تک قطبی با محوریت خویش تلاش می‌کرد جهان را تحت سیطره‌ی خویش قرار دهد و ایران تنها کشور جهان بود که مقابل زیاده خواهی شیطان بزرگ ایستاد و در بستر فرهنگ ایثار، آزادگی و شهادت، ذلت را نپذیرفت و درسی از آزادمنشی، عدالت طلبی و حق جویی را به جهانیان ارایه کرد و این رویکرد امروز به ثمر نشسته است.

در ادامه‌ی این مراسم حمیده دانش کاظمی، همسر شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور، در سخنانی به تشریح سیره‌ی اخلاقی و مشی سیاسی این شهید در راه پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بصیرت و زمان شناسی شهید انصاری موجب شد تا به تمامی آمال مادی و زخارف دنیوی پشت پا زند برای خدمت به مردم و اعتلای ایران تا پای جان مقابل منحرفان و جریان‌های التقاطی بیاستد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خانواده‌ی ۴ شهید کارمند گیلان، شامل شهیدان علی انصاری- علیرضا نورانی، علی خیرخواه و شهید کریمی؛ از پوستر مجموعه‌ی فیلم‌های داستانی عشق بی نهایت، ویژه‌ی زندگی نامه‌ی شهیدان صادق حبیب زاده، یکی از شهدای ترور گیلان، سید مهدی نقیبی راد، از شهدای دفاع مقدس و شهید حامد کوچک زاده از شهدای مدافعان حرم استان رونمایی شد.

نظر شما