شناسهٔ خبر: 54982486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فلاحی:

پیامد بی‌توجهی به وجه تولیدی روستاها بروز آسیب‌های اجتماعی است

نماینده مردم ایلام در مجلس با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم روستاها از تولید باز بمانند، گفت: بردن امکانات و خدمات به روستاها باید در راستای تقویت تولید باشد نه اینکه به آنها ظاهر و کالبدی شهری بدهد و از تولید خالی شود؛ روستا محل تولید است و اگر یک روستا وجه تولیدی خود را از دست بدهد، با آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه خواهیم شد‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در همایش دهیاران این استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و معاونان ایشان، جانشین سپاه و جمعی از مدیران کل و دهیاران استان برگزار شد، بر حفظ توان تولیدی روستاها تاکید کرد.

وی ادامه داد: ثروتمند بودن استان ایلام برای مردم ایجاد سؤال می‌کند که چرا با چنین ظرفیت‌های بالایی، استان ایلام چنین فقیر و در بسیاری از شاخص‌های توسعه عقب افتاده است؟ درست است که شرایط کنونی کشور و بزنگاهی که در آن قرار داریم سخت است اما اگر همه ما دست در دست هم دهیم می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در شرایطی که ایلام به درستی در کشور معرفی نشده است، چگونه انتظار داریم سرمایه‌گذار به استان بیاید و برای ما ایجاد ثروت و اشتغال کند؟ باید از ترسیم چهره منفی و سیاه از استان ایلام دست بکشیم و بر معرفی حداکثری ثروت و داشته‌های ایلام تمرکز کنیم؛ ما متأسفانه از میزان سرمایه‌ای که در استان داریم درست استفاده نکرده‌ایم و باید با مدیریت صحیح جلوی هدررفت منابع را بگیریم به قول سردار سلیمانی مدیر باید خلاق باشد و بتواند از داشته‌ها، بیشترین استفاده را کند نه اینکه اگر بودجه بود، کار کند و اگر نبود بنشیند یا منتظر باشد بحرانی پیش بیاید تا وارد میدان مدیریت شود.

فلاحی یادآور شد: با بسیاری از مشکلات دهیاران و روستاها آشنایی داریم و هر جا بودجه‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی از وزارت نفت گرفتیم و یا از محل هدفمندی یارانه ها، آن را کاملا در اختیار روستاها قرار دادیم چرا که اعتقاد داریم روستا محل تولید است و اگر یک روستا وجه تولیدی خود را از دست بدهد، با آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه خواهیم شد‌؛ بردن امکانات و خدمات به روستاها باید در راستای تقویت تولید باشد نه اینکه به روستاها ظاهر و کالبدی شهری بدهد و از تولید خالی شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود: از دهیاران و شوراهای روستا که به شکل عینی و میدانی با مشکلات روستاها آشنا هستند تقاضا داریم که پیشنهادهای قابل عملیاتی شدن را به نمایندگان بدهند تا پیگیری شود؛ امنیت شغلی دهیاران باید حفظ شود و بودجه لازم در اختیارشان قرار بگیرد و ما هم هر کمکی لازم باشد دریغ نمی کنیم./

پایان پیام

نظر شما