شناسهٔ خبر: 54982421 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌هایی همچون «جایی دیگر»، «درخت دوستی بنشان»، «باغ ناپایدار» و «سفر نغمه‌ی این خانه به آن خانه» هفته سوم تیرماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است که از نمایشگاه‌هایی در این حوزه (نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط، طراحی، کاریکاتور، عکاسی، مجسمه و...) بهره‌مند شوند. هفته سوم تیرماه نمایشگاه‌هایی همچون جایی دیگر، درخت دوستی بنشان، به میانجی نگاه، باغ ناپایدار، مروری بر آثار صادق تبریزی (نقاش، خوشنویس، از پیشروان سبک نقاشیخط و پیشگامان مکتب سقاخانه)، خیلی دور، گاهی نزدیک، تخشا و سفر نغمه‌ی این خانه به آن خانه افتتاح می‌شود. در نمایشگاه‌های پیش‌رو آثار هنرمندانی همچون جلیل رسولی هنرمند خوشنویس و نقاشیخط پیشکسوت، مسعود کیمیایی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما، علی‌اکبر صادقی هنرمند پیشکسوت، سورئالیست و نقاش نوکلاسیک روایتگرا به چشم می‌خورد.

همچنین به مناسبت چهلمین روز حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و جان‌باختن ۴۳ نفر از هموطنان در این حادثه نمایشگاه‌های غمی دگر و آبادان روایت همدلی در تهران برپا شده است. نمایشگاه‌هایی نیز همچنان از فصل بهار میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

«غمی دگر» در خانه عکاسان ایران

نمایشگاه عکس غمی دگر به همت خانه عکاسان ایران با گردآوری مرتضی جابریان به مناسبت چهلمین روز حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با آثاری از ۱۲ عکاس خوزستانی؛ امین نظری، علی محمدی، محمدامین انصاری، فاطمه رحیماویان، حسین عبدالله اصل، میلاد حمادی، مونا صیافی‌زاده، مرتضی جابریان، رضا سلیمانی، سیدخلیل موسوی، شایان حاجی‌نجف و هادی آبیار که نخستین ساعات حادثه در موقعیت آن حضور داشتند و تا روزهای بعد هم عکاسی را ادامه دادند، ۱۲ تا ۲۹ تیرماه به جز روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ برپاست.

«آبادان روایت همدلی» در ایوان انتظار 

نمایشگاه آبادان روایت همدلی با موضوع ساختمان متروپل آبادان همزمان با چهلمین روز درگذشت جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل و با هدف همدردی با مردم داغدار آبادان و بازماندگان این حادثه، با آثاری از هنرمندان خوزستان، قزوین، تهران و بوشهر، ۱۵ تیرماه در ایوان انتظار متروی میدان ولی‌عصر(عج) افتتاح شد و تا ۲۱ تیرماه برپاست.

این نمایشگاه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری حوزه هنری استان خوزستان، شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه و مجموعه روایت جهاد برپا شده و شامل ۳۰ عکس از آثار علی معرف، مرتضی یاقوتی و محمد آهنگر و ۱۰ اثر گرافیکی از آثار اسماعیل قائدی، سعید روئین‌تن، بهنام شیرمحمدی، محمد ترک، محمدرضا دوست‌محمدی، یاسر باغداری، زهرا دباغ، حدیث کاظم‌پور، زهرا صابری و مریم دباغ است.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

«اتاق روبه رو» در گالری همه

نمایشگاه گروهی عکس خانه‌های معماران با عنوان اتاق روبه رو با گردآوری نگار نیازی، ۱۷ تیر تا ۱۷ مرداد به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲۰ (روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری همه به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، نرسیده به زعفرانیه، پلاک ۲۸۸۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «جایی دیگر»

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان جایی دیگر با آثاری از فاطمه بهمن سیاهمرد، پریسا تقی‌پور، المیرا میرمیران، مریم فرشاد، کوشا موسوی، ابتهاج قنادزاده، نوشین جعفری، فائزه بهارلو، سیامک نصر، ۱۷ تیر تا ۱۴ مردادماه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است.

«کاتارسیس» در گالری شیدایی

کاتارسیس، نمایشگاه گروهی نقاشی، ویدئوآرت و حجم با آثاری از انیس بیک‌زاده، مریم رادمهر، دنیا رستمی، هستی طباطبایی و فاطمه منصوری با گردآوری دنیا رستمی، ۱۷ تیر تا هفتم مردادماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفت تیر، میدان بهار شیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک میزبان علاقه‌مندان است.

«درخت دوستی بنشان» در نگارخانه گویا

نمایشگاه آثار خوشنویسی جلیل رسولی هنرمند پیشکسوت خوشنویسی و نقاشیخط با عنوان درخت دوستی بنشان، ۱۷ تیر تا ششم مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در نگارخانه گویا به نشانی کریمخان زند، روبه روی ایرانشهر، پلاک ۸۹ برپاست.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

«زمان درگذر» در گالری باوان

نمایشگاه آثار نقاشی الهام پورخانی با عنوان زمان درگذر، ۱۷ تیر تا سوم مردادماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست.

«به میانجی نگاه» در تالار این/جا

نمایشگاه آثار نقاشی، چاپ دستی لیلی رشیدی با عنوان به میانجی نگاه، ۱۷ تا ۳۱ تیرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در تالار این/جا به نشانی خیاﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌ شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.

«ضمیر ۱۸۰ درجه» در گالری شریف

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی ضمیر ۱۸۰ درجه با آثاری از سجاد حمیدیان، اسماعیل زند، رضا شفاهی، علیخان عبدالهی، محسن عسگریان و بتی مذهبی با گردآوری مهرنوش کمند، ۱۷ تا ۳۱ تیرماه به جز شنبه‌ها (یکشنبه‌ها فقط با قرار قبلی) از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

«دغدغه هنرمندانه۳» در نگارخانه مورا

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان دغدغه هنرمندانه۳، با گردآوری محسن بنی‌اسدی، ۱۷ تا ۲۹ تیرماه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه مورا به نشانی خیابان نجات اللهی، خیابان اراک، پلاک ۴۶، واحد ۲ برپاست.

«باغ ناپایدار» در گالری هما

نمایشگاه آثار نقاشی مینا نادری با عنوان باغ ناپایدار، ۱۷ تا ۲۸ تیرماه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ (جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰، برای مشاهده آثار تعیین وقت قبلی الزامی است) در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک میزبان علاقه‌مندان است.

مروری بر آثار صادق تبریزی در نگارخانه سهراب

نمایشگاه مروری بر مجموعه آثار استاد صادق تبریزی نقاش، خوشنویس، از پیشروان سبک نقاشیخط و پیشگامان مکتب سقاخانه، ۱۷ تا ۲۸ تیرماه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

نمایش «خیلی دور، گاهی نزدیک» 

خیلی دور، گاهی نزدیک، سومین نمایشگاه آثار نقاشی الهام قربانی شاد با نمایش ۱۶ اثر، ۱۷ تا ۲۷ تیرماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری گویه به نشانی میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، تقاطع مشاهیر، پلاک ۳۹ برپاست. نقاش در این مجموعه با نگاه به طبیعت، در مرز منظره‌نگاری و نقاشی آبستره حرکت می‌کند.

«زنجیره معنا» در هوم

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان زنجیره معنا با گردآوری مولود عظیم‌پور، ۱۷ تا ۲۷ تیر به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره۲، طبقه اول برپاست.

ضربه‌قلم‌های بهمن بروجنی در آرتیبیشن

نمایشگاه آثار بهمن بروجنی نقاش و مدرس دانشگاه، با نمایش ۱۶ اثر جدید از این هنرمند، ۱۷ تا ۲۶ تیرماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان قندی (دریا)، پلاک ۶ میزبان علاقه‌مندان است.

«مه نوشته‌ها» در نیاوران

نمایشگاه نقاشیخط مرضیه معماریان با عنوان مه نوشته‌ها، ۱۷ تا ۲۴ تیرماه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران به نشانی میدان نیاوران (باهنر)، خیابان پاسداران، مقابل بوستان نیاوران برپاست. دریافت و درک معماریان از طبیعت، باران و اشعار عاشقانه، باعث شکل‌گیری تکنیکی خلاقانه در به وجود آمدن آثارش در این نمایشگاه شده است.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

«لطف خیال» در گالری هومآرت

نمایشگاه آثار جمعی از استادان برجسته هنر ایران؛ خوشنویسی، تذهیب، نقاشی، نقاشیخط و آثار قدما با عنوان لطف خیال به مناسبت افتتاح گالری هومآرت، ۱۷ تا ۲۴ تیرماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در این گالری به نشانی ولنجک، خیابان هفدهم، بعد از ساسان، پلاک ۱۶، طبقه اول برپاست.

«تهران» و  «هنر آسمان» در برج آزادی 

نمایشگاه گروهی نقاشی تهران با حضور ۳۲ هنرمند نقاش از استان تهران با ۳۲ اثر در اندازه‌های مختلف با سبک و تکنیک رنگ روغن و پاستل گچی به سرپرستی مهتاب ترکمن، ۱۷ تا ۲۳ تیرماه همه روزه به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ در تالار آیینه برج آزادی برپاست.

همچنین نمایشگاه گروهی نقاشی هنر آسمان با حضور ۱۵ هنرمند نقاش از استان تهران با ۲۶ اثر در اندازه‌های مختلف با سبک و تکنیک آزاد به سرپرستی مریم فلاح، ۱۹ تا ۲۳ تیرماه همه روزه به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری آسمان برج آزادی میزبان علاقه‌مندان است.

«تخشا» در گالری شلمان

نمایشگاه تخشا، آثار نقاشیخط مریم وحیدنیا، ۱۷ تا ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ برپاست.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

«زمان بی زمان»

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان زمان بی زمان، ۱۷ تا ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

نمایش «درون انسان» در زرنا

نمایشگاه آثار نقاشی نفیسه رنجبری با عنوان درون انسان با گردآوری زهرا رسول‌زاده نمین، ۱۷ تا ۲۲ تیرماه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، شـماره ۱۰، طبقه دو برپاست.

«سفر نغمه‌ی این خانه به آن خانه»

نمایشگاه آثار نقاشی نغمه عالم زاده گرجی با عنوان سفر نغمه‌ی این خانه به آن خانه، ۱۷ تا ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه بهارک به نشانی ده‌ونک، خیابان شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک میزبان علاقه‌مندان است.

«مروارید سرخ» در نگارخانه انتظامی

نمایشگاه آثار نقاشی اشرف کمانکش با عنوان مروارید سرخ، ۱۷ تا ۲۲ تیرماه به جز روز سه‌شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبه روی فروشگاه اتکا و شهرکتاب، پلاک ۶۰۸، طبقه دوم، واحد پنج برپاست.

نقاشی‌های مسعود کیمیایی در آریانا

دومین نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما، ۱۴ تیرماه در گالری آریانا افتتاح شد و تا ۲۰ تیرماه به جز روز شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در این گالری به نشانی الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان است. پیش‌تر اعلام شده بود این نمایشگاه، دهم تیرماه افتتاح می‌شود.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

«منظومه خسوف» در جامعه هنری دیهیم

نمایشگاه گروهی از آثار داوود و زاها بیات با عنوان منظومه خسوف با گردآوری فرشته شادی با همکاری گالری آتبین، دهم تیر تا پنجم مردادماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در جامعه هنری دیهیم به نشانی شریعتی، بالاتر از مترو صدر، جنب کوچه هدایت، پلاک ۱۷۳۶ برپاست.

«خانه‌ی من» در دیدار

نمایشگاه گروهی خانه‌ی من از مجموعه دو برداشت از سرامیک معاصر ایران با گردآوری نرگس فراهانی، دهم تا ۳۱ تیرماه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری دیدار به نشانی خیابان مفتح جنوبی، کوچه مبینی، پلاک ۱۰ برپاست.

«پیوستگی» در اِچ

نمایشگاه گروهی از آثار عماد البرز و پریزاد جعفری با عنوان پیوستگی، دهم تا ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ برپاست. این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه رویکرد نوآورانه و متفاوت هنرمندان به هنر فیگوراتیو و تعهد به کنشگری فرهنگی و اجتماعی ترکیب می‌شود تا بدنه یک اثر قدرتمند را بسازد.

«یادی از برگ‌های فروریخته» و «ت-ه-ر-ا-ن» در اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار بویه سادات‌نیا با عنوان یادی از برگ‌های فروریخته، دهم تا ۲۷ تیرماه به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار فاطمه خواجه‌نوری با عنوان ت-ه-ر-ا-ن با گردآوری آیدین باقری در طبقه دوم این گالری دایر است.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

همچنین نمایشگاه عکس ملال فقدان با آثار خواجه‌نوری، ۲۷ خرداد تا ۲۷ تیرماه در گالری محیطی باغ هنر خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است، این نمایشگاه شامل ۲۰ عکس برگرفته از تجربه شخصی خواجه‌نوری و روایتگر از دست دادن انسان‌ها و باقی ماندن نشانه‌های آنان است.

«زیست امروز» در گالری ملت

نمایشگاه زیست امروز (vertchy’s choice) شامل ۱۰۸ اثر از ۱۱۳ هنرمند معاصر و با آثار نقاشی، طراحی، چاپ دستی، تصویرسازی، نگارگری، تذهیب، خوشنویسی و عکاسی با گردآوری سیمین قرقچیان (vertchy) دهم تا ۲۴ تیرماه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، پردیس سینما گالری ملت، طبقه منفی ۲ برپاست.

مجسمه‌های مهدی شیراحمدی

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار مهدی شیراحمدی، دهم تا ۲۴ تیرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ دایر است.

«چهره به چهره» در دنا

نمایشگاه انفرادی طراحی از آثار علی خسروی با عنوان چهره به چهره، دهم تا ۲۴ تیرماه روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، زنگ ۲، میزبان علاقه‌مندان است.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

نمایش «در آستانه» در عصر

نمایشگاه آثار نقاشی مهتا معینی با عنوان در آستانه، دهم تا ۲۴ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«شاید انسان» در گلستان

نمایشگاه آثار نقاشی دیجیتال مسعود احمدی با عنوان شاید انسان، دهم تا ۲۲ تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

«شب/توافق» در طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی از آثار نقاشی امین طهرانی با عنوان شب/توافق، دهم تا ۲۱ تیر به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج برپاست.

«پیوسته گسستن» در نگر

نمایشگاه آثار نقاشی مانیا جلالی فراهانی با عنوان پیوسته گسستن، دهم تا ۲۱ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است.

«رنگ سایه‌ها»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و «بی‌سر و بی‌صدا» در خانه هنرمندان

نمایشگاه آثار نقاشی هنرجویان سحر مرتاض هجری با عنوان رنگ‌ سایه‌ها به کوشش محمدرضا منطقی دهم تا ۲۰ تیرماه به جز روز شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری‌های بهار و نامی خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برپاست. این نمایشگاه با بیش از ۵۰ اثر با موضوع آزاد شامل تصاویری از منظره، طبیعت، اماکن تاریخی تهران و … است.

نمایشگاه تصویرسازی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب به همت انجمن تصویرگران ایران و به یاد زنده‌یاد مهدی آذریزدی از نویسندگان سرشناس و جریان‌ساز حوزه ادبیات کودک و نوجوان، دهم تا ۲۰ تیر از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری‌های استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است. 

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

همچنین نمایشگاه عکس صبا سرور با عنوان بی‌سر و بی‌صدا به کوشش هوفر حقیقی، دهم تا ۲۰ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به جز روز شنبه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برپاست. این نمایشگاه شامل ۲۶ قطعه عکس اجتماعی است که سرور طی دو سال عکاسی کرده است.

«در چند سانتی‌متری منظره» در ویستا

نمایشگاه گروهی در چند سانتی‌متری منظره با گردآوری بهنام کامرانی، دهم تا ۲۰ تیرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برپاست.

«ادراک پریشی» در گالری محسن‌

نمایشگاه انفرادی از آثار علی فی با عنوان ادراک پریشی، دهم تا ۱۹ تیرماه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری محسن‌ (منفی یک) به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ برپاست.

«سیاه قلم» در نگارخانه سرو

نمایشگاه طراحی پرتره سیاه قلم، آثار رامبد دبستانی شامل ۲۸ اثر در ابعاد ۵۰*۷۰؛ پرتره هنرمندان، ورزشکاران، شهید مرتضی آوینی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۴ تیرماه به مناسبت روز قلم در نگارخانه فرهنگسرای سرو افتتاح شد و تا ۱۹ تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در این نگارخانه واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم(انتهای ساعی دوم) برپاست.

«نقاش در بهشت حضور ندارد»

نمایشگاه انفرادی از آثار نیلوفر محمدی‌فر با عنوان نقاش در بهشت حضور ندارد، سوم تا ۳۱ تیرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۲ در فضای کافه گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، رو به روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ دایر است.

«دیوانه» در مدار موازی

نمایشگاه آثار علی‌اکبر صادقی سورئالیست و نقاش نوکلاسیک روایتگرا با عنوان دیوانه، سوم تیر تا ۱۱ شهریورماه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ میزبان علاقه‌مندان است.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

هشتمین نمایشگاه دوستداران هفت ثمر

هشتمین نمایشگاه هنرهای تجسمی دوستداران هفت ثمر در حوزه نقاشی، عکاسی، چاپ دستی، تاپستری و مجسمه، سوم تا ۳۱ تیرماه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره هشت میزبان دوستداران این هنر است.

نمایش آثار داود امدادیان

دو مجموعه از آثار داود امدادیان؛ منتخبی از چاپ‌های لینو (مربوط به سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۰) و چاپ‌های سیلک‌سکرین (مجموعه سمفونی‌ها ۱۹۹۰) با گردآوری یاشارآذر امدادیان، سوم تا ۳۱ تیرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست.

«مُ خاطره» در یافته

نمایشگاه انفرادی عکس و چیدمان سعید فلاح‌فر با عنوان مُ خاطره، سوم تا ۲۴ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن‌بست طالقانی، پلاک هشت دایر است.

«کادر» در آریانا+

نمایشگاه انفرادی نقاشی سحر مسلمیان با عنوان کادر، سوم تا ۲۴ تیرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری آریانا+ به نشانی الهیه، خیابان فیاضی(فرشته)، پلاک ۹ برپاست.

«مینی مالیسم و کانسپچوال آرت» در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه گروهی مینی‌مالیسم (کمینه‌گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) در هنر میانه قرن بیستم با نمایشگاه‌گردانی بهرنگ صمدزادگان، ۳۱ خرداد تا ۲۷ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به جز تعطیلات رسمی در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از جمله سل له ویت، جوزف کاسوت، جان بالدساری، اد راشا، یان دیبتس، دنیس اپنهایم، برنار وُنه، شوساکو آراکاورا، مارسل دوشان، گیلبرت و جرج، دانلد جاد، رابرت اسمیتسون، میکله زازا، برند و هیلا بکر، گرفان الک، ژاکلین وینزور، تری اتکینسون و مایکل بالدوین، بورلی پپر، پیتر استرویکن، من ری، میشل آنجلو پیستولتو، رابرت موریس، مارسل بروتهرس، میشل استوارت، راجر ولش، دن فلاوین، کیت سونیر، اد راینهارد، اگنس مارتین، دیتر روث، کریستو و ژان کلود، فرانک استلا، گوردون ماتاکلارک و دنیل اسپوئری به نمایش گذاشته شده است.

«سوار بر رنگین کمان» و «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» در گالری اعتماد

نمایشگاه آثار نقاشی نگار قیامت با عنوان سوار بر رنگین کمان، ۲۷ خرداد تا ۲۱ تیرماه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد یک به نشانی خیابان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست. همچنین هشتمین نمایشگاه انفرادی حمزه فرهادی نقاش، مجسمه‌ساز و معمار با عنوان مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت در این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

«حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست»

بنیاد پژمان به مناسبت یکصدمین سال تولد شاعر، نویسنده و سینماگر بزرگ ایتالیا پیر پائولو پازولینی میزبان نمایشگاه حقیقت نه یک رویا، که رویاهاست، است. عکس‌ها و فیلم‌های این نمایشگاه توسط رضا حائری انتخاب و گردآوری شده و تمرکز آن بر فیلم گلچین هزار و یک‌شب از دید عکس‌های روبرتو ویلا و رابطه‌ پازولینی با ایران در خط سیر فعالیت‌های این کارگردان ایتالیایی است. این نمایشگاه ۲۰ خرداد تا ۱۸ شهریورماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ دایر است.

همچنین منتخبی از آثار مجموعه‌ شخصی حمیدرضا پژمان که طی ۱۰سال فعالیت مجموعه‌داری او جمع‌آوری شده‌اند، در نمایشگاهی با عنوان نقطه‌ی گریز با گردآوری زهره دلداده، ۱۶ اردیبهشت تا هفتم مردادماه در این بنیاد میزبان علاقه‌مندان است.

«تئاتر زندگی» در گالری +٢

نمایشگاه آثار نقاشی بهاره نوابی با عنوان تئاتر زندگی با تکنیک اکریلیک و مداد روی کاغذ، ۲۰ خرداد تا ۲۰ تیرماه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست.

«فراتر از اثر» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه نقاشی و طراحی فراتر از اثر، با نگاه و تأملی بر آثار طراحی و نقاشی جواد حمیدی نقاش و مدرس ایرانی (۱۲۹۷-۱۳۸۰شمسی) از پیشگامان هنر نوگرای ایران، ۲۸ اردیبهشت تا ۲۸ مردادماه (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳) در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما