شناسهٔ خبر: 54982369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

جانسون استعفا کرد

خبرگزاری ایرنا

بوریس جانسون پس از آغاز موجی از استعفا و کناره‌گیری اعضای حزبش از جمله چندین وزیر کابینه سرانجام رسما از رهبری حزب محافظه‌کار کناره‌گیری کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بوریس جانسون این مطلب را با ایراد سخنانی مقابل دفتر نخست وزیری مطرح کرد و به این ترتیب انتخابات برای تعیین جانشین رهبر جدید حزب محافظه‌کار آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه حزب محافظه‌کار دارای اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان است، رهبر جدید این حزب نخست وزیر خواهد شد.

وی افزود: اکنون به وضوح اراده حزب محافظه کار این است که یک رهبر جدید برای حزب و یک نخست وزیر جدید انتخاب شود.

نخست وزیر انگلیس افزود که در این رابطه با رئیس فراکسیون حزب محافظه‌کار گفتگو کرده و دو طرف توافق کردند که روند انتخاب رهبر جدید آغاز شود. وی بر همین اساس تائید کرد تا زمانی که جانشین وی انتخاب شود در مقام نخست وزیر خواهد ماند.

وی ادامه داد: دلیل اینکه در چند روز گذشته بسیار سخت جنگیده‌ام تا شخصا به انجام مأموریتم ادامه دهم، به این دلیل بود که احساس می‌کردم این کار، وظیفه من در قبال شما بود.

جانسون سپس به دستاورد‌های دولت در «انجام برگزیت، مدیریت کشور در دوران همه‌گیری کرونا، دریافت سریع‌ترین واکسن در اروپا، سریع‌ترین خروج از قرنطینه و در چند ماه گذشته هدایت غرب در مقابله با حملات پوتین در اوکراین» اشاره کرد و افزود: در چند روز گذشته سعی کردم همکارانم را متقاعد کنم که تغییر رهبر در شرایطی که کار‌های زیادی انجام می‌دهیم و زمانی که تنها چند امتیاز در نظرسنجی‌ها عقب هستیم، عجیب است.

وی از اینکه از اینکه مجبور است از قدرت کناره‌گیری کند ابراز تاسف کرد و آن را تصمیمی دردناک خواند.

جانسون خطاب به جانشین خود هم گفت؛ تا جایی که بتوانم تو را حمایت می‌کنم. «می‌دانم که بسیاری از مردم (با رفتن من از قدرت) احساس آرامش خواهند کرد و شاید تعداد کمی نیز ناامید شوند. اما می‌خواهم بدانید چقدر غمگینم که بهترین شغل دنیا را رها می‌کنم.»

نظر شما